وزیر آموزش و پرورش: 30 درصد افراد، با روش‌های غیرمتعارف جذب آموزش و پرورش شده‌اند



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی,وزیر آموزش و پرورش
وزیر آموزش و پرورش با بیان این‌که 30 درصد افراد طی 10 سال اخیر، از طریق روش‌های غیر متعارف وارد آموزش و پرورش شده‌اند، گفت: تا زمانی که نتوانیم ورود بدون رقابت سالم را حذف کنیم، مسئله نیروی انسانی نیز حل نمی‌شود، ازاین‌رو در تلاش برای بستن مسیر ورود غیرمتعارف به آموزش و پرورش هستیم تا جلوی سایر مداخله‌ها نیز گرفته شود. 

محسن حاجی میرزایی در نشست مدیران آموزش و پرورش نواحی و مناطق آذربایجان شرقی، با بیان این‌که مسائل ما قدیمی و مزمن شده است، گفت: متاسفانه این مسائل از گذشته تاکنون حل نشده که این امر ذهن و روح ما را خسته می‌کند.

 

وی ادامه داد: ابتدا باید فکر کنیم که این مسایل با چه روشی قابل حل هستند و در مرحله‌ی اول باید صورت مسئله بیان و تعریف شود، یکی از دلایلی که مانع از رفع مسائل ما شده، این است که به راحتی مسائل را متوجه دیگران می‌کنیم.

 

وی با تاکید بر این‌که مشکل آموزش و پرورش قطعا از درون آموزش و پرورش حل می‌شود، گفت: کسانی که منتظر هستند تا از خارج دستگاه این مشکلات حل شود، قطعا امیدشان به یاس تبدیل خواهد شد، چراکه کسی برای ما فرش قرمز پهن نمی‌کند و ما باید اهمیت این دستگاه را ثابت کرده و نشان دهیم که سایر امور جامعه نیز به آموزش و پرورش گره خورده است.

 

وزیر آموزش و پرورش با بیان این‌که چندین دهه است که با مشکلات کمی و کیفی مواجه هستیم، گفت: با کار شبانه روزی و درگیر کردن ذهن نسبت به مسئله و استفاده از ظرفیت درون سیستم باید به فکر چاره باشیم.

 

وی بیان کرد: تصور می‌کنیم چون مدیران دو قدرت "پول و امضا" را در اختیار دارند، پس توان انجام کارها را نیز دارند، اما تفکر اشتباهی بوده و احساس مسئولیت، خلاقیت و اندیشه قدرت‌هایی بالاتر از مادیات است که متاسفانه تاکنون از آن‌ها غافل شده‌ایم.

 

حاجی میرزایی با بیان این‌که محدودیت‌های دولت امکان افزایش حقوق و امکانات را برای نیروهای فرهنگی نمی‌دهد، گفت: اگر عمیقا به مسئله فکر کنیم می‌توان با اندکی خلاقیت و ابتکار تمامی محدودیت‌ها را کنار زده و با احیا و حفظ منزلت و جایگاه معلمان، مشکلات را حل و فصل کرد.

 

وی با اشاره به اینکه میزان اعتبارات این وزارتخانه در لایحه بودجه سال ۱۳۹۹ معادل ۲۳ درصد افزایش دارد، گفت: برای رسیدن به اهداف آموزش و پرورش، باید روش‌های قدیمی و دست و پا گیر کنار گذاشته شود تا به نتیجه مطلوب برسیم.

 

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به افزایش حقوق معلمان و برنامه‌های رفاهی این وزارتخانه برای فرهنگیان، گفت: معلمان مانند مابقی کارکنان دولت، مشمول افزایش حقوق سالانه که احتمالا ۱۵ درصد است، خواهند بود؛ همچنین با اجرای طرح رتبه‌بندی، برحسب رتبه، ۱۰ تا ۱۲ درصد به حقوق آن‌ها افزوده می‌شود.

 

وی ادامه داد: در طرح تمام وقت نیز با شش ساعت اضافه تدریس، حدود ۱۷ درصد فوق‌العاده ویژه به معلمان پرداخت می‌شود.

 

وی با بیان این‌که تلاش می‌کنیم احکام رتبه‌بندی تا بهمن ماه صادر شود، گفت: بیش از ۷۰۰ هزار معلم مشمول طرح رتبه بندی بوده و بررسی پرونده‌های صلاحیت معلمان در هیئت‌های ممیزه استانی، اندکی زمان‌بر است و با صدور احکام، افزایش‌ها از مهرماه سال‌جاری محاسبه و اعمال خواهد شد.

 

وزیر آموزش و پرورش از افزایش مراکز خدماتی برای معلمان در راستای ایجاد امور رفاهی برای فرهنگیان خبر داد و گفت: تمامی معلمان حائز رتبه بندی خواهند بود.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------