استان اصفهان در رده اول کشور از نظر سرعت ابتلا به کرونا قرار دارد



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی,استان اصفهان
معاون درمان علوم پزشکی اصفهان گفت:اصفهان مقصد سفر ۴ استان اصلی آلوده به کرونای کشور است و مسئولان باید در راستای مقابله با این امر و خطرآفرینی برای همشهریان تدابیری جدی اتخاذ کنند. 

به گزارش مهر، بهروز کلیدری پیش از ظهر سه شنبه در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار داشت: اصفهان از دو روز پیش از اعلام نخستین مورد ابتلا به کرونا در کشور، زیرساخت‌های لازم برای پذیرش بیماران احتمالی را فراهم ساخته بود.

 

وی با اشاره به اینکه پس از مدت کوتاهی امکان تشخیص بیماری در استان اصفهان با تهیه کیت‌های لازم فراهم شد، ابراز داشت: پس از مشخص شدن اولین موارد ابتلا در استان، آمارهای فراگیری بیماری به شکل روزانه مورد بررسی قرار گرفت که از نظر تعداد ابتلای روزانه در رتبه سوم تا چهارم کشوری قرار گرفتیم.

 

استان اصفهان در رده اول کشور از نظر سرعت ابتلا به کرونا قرار دارد

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تاکید کرد: این افزایش روزانه به تدریج موجب شده است که اکنون از نظر سرعت ابتلا به کرونا استان اصفهان در رده اول کشور قرار گیرد اما خوشبختانه میزان مرگ و میر در اصفهان با تلاش مسئولان حوزه درمان و بهداشت کمتر از میانگین کشوری است.

 

وی با اشاره به اینکه در همه دنیا ۴۰ درصد گسترش ویروس از بیمارستان‌ها اتفاق می‌افتد، ابراز داشت: با احصای منابع گسترش ویروس در کشور خودمان نیز بیمارستانها یکی از مکان‌های مهم گسترش این ویروس تشخیص داده شد، بر همین اساس در اصفهان میزان بیماران بدحال همزمان با میزان ورودی بیماران روبه افزایش است و باید مراجعان به بیمارستان‌ها به حداقل برسد.

 

وی تعداد افراد مشکوک به کرونا در اصفهان که در طول هفته گذشته در آی سیو بستری بودند را ۵۰ نفر عنوان کرد و ابراز داشت: این تعداد اکنون به ۱۰۰ نفر رسیده است.

 

گلایه کادر درمانی اصفهان از تردد بدون دلیل مردم در خیابان‌ها

کلیدری با ابراز گلایه کادر درمان از همشهریان اصفهانی تصریح کرد: بسیاری از پرسنل ما سه هفته است با گذشت و فداکاری در حال خدمت‌رسانی هستند و برایمان عجیب است که این احساس همدلی در میان مردم برای عدم حضور در خیابان‌ها و جلوگیری از گسترش بیماری وجود ندارد و یا چاره‌ای برای اعمال محدودیت تردد از سوی مسئولان اندیشیده نمی‌شود.

 

وی اضافه کرد: این موضوعی است که بارها بیان شده است که گسترش بیماری کرونا تنها با شکستن زنجیره انتقال متوقف می‌شود و این امر تنها با محدود کردن ارتباطات اجتماعی، عبور و مرور بی دلیل در شهر و تعطیلی اصناف امکان پذیر است که در غیر این صورت شاهد گسترش بیماری و مرگ و میر زیاد هستیم.

 

اعمال محدودیت‌های چهارهفته ای برای درهم شکستن چرخه کرونا ضروری است

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به اینکه ایجاد محدودیت چهارهفته ای برای در هم شکستن چرخه کرونا ضروری است، گفت: این امر باید هر چه سریع‌تر و قبل از دیر شدن و اینکه مجبور به تعطیلی چهارماهه کل شهر شویم باید در این زمینه اقدام کنیم.

 

وی با تاکید بر اینکه بایداعمال محدودیت برای جشن‌های نیمه شعبان از هم اکنون اتخاذ شود، گفت: سفر از کلان‌شهرها به روستاها و شهرهای کوچک برخلاف تصور برخی افراد موجب ورود آلودگی از نقاط آلوده به نقاط کمتر آلوده ای می‌شود که افراد سالمند در آن زیاد هستند.

 

کلیدری با تاکید بر اینکه مدیران برای تصمیم گیری درباره مقابله با کرونا باید از مردم جلوتر باشند که در غیر این صورت با تنش‌های بیش از حد افکار عمومی و فشار به سیستم روبه‌رو می‌شویم، گفت: ایتالیا در قلب اروپا ۱۶ میلیون نفر را قرنطینه کرده‌است، در ایران نیز باید تصمیمات جدی و مدبرانه اتخاذ شود نه اینکه پس از وقوع حادثه موضوع تازه به فکر تدبیر و چاره باشیم.

 

خطرآفرینی عدم اتخاذ تدابیر جدی ممنوعیت سفر برای شهروندان اصفهانی

وی با اشاره به اینکه اصفهان مقصد سفر چهار استان بسیار آلوده کشور یعنی مازندران، گیلان، قم و تهران شده است، گفت: این امر برای مردم استان اصفهان بسیار خطرآفرین شده است و مسئولان باید در این امر جدیت به خرج دهند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------