آماده سازی ۲۰۰ چادر برای اسکان شهروندان دماوند



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی,چادرامداد
سرپرست فرمانداری شهرستان دماوند از آماده باش کامل نیروهای خدماتی و امدادی سطح شهرستان دماوند خبر داد و افزود: محلی به همراه ۲۰۰ چادر برای اسکان شهروندانی که می خواهند شب را بیرون از منزل اسکان داشته باشند آماده شده است.

مرتضی حیدری در گفت‌وگو با ایسنا، در تشریح آخرین وضعیت شهرستان دماوند در پی پس لرزه‌های شب گذشته و تصمیمات اتخاذ شده در حوزه مدیریت بحران گفت: با توجه به این که پس لرزه‌ها تعدادشان پس از زلزله ۵.۱ دهم ریشتری افزایش پیدا کرد و همچنین قدرت آنها نیز افزایش پیدا می کرد نگرانی‌هایی بین مردم ایجاد کرده بود.

 

وی افزود: تقریبا ساعت ۲و ۵۲ دقیقه بامداد امروز زلزله‌ای به قدرت ۳.۸ دهم ریشتر داشتیم که با توجه به این که مردم آن را به صورت محسوس احساس کردند نگرانی‌ها مضاعف شد و برای امنیت بیشتری به خیابانها آمدند.

 

وی ادامه داد: بر همین اساس تمامی دستگاه‌های خدمت رسان و متولی خدمات بحران از جمله ستاد بحران و دستگاه‌های مرتبط را آماده باش دادیم البته همه این دستگاه‌ها درآماده باش بودند ولی در وضعیت زرد قرار داشتند که این وضعیت را یک مرحله بالاتر بردیم تا آمادگی افزایش پیدا کند و تمامی این دستگاه‌ها در آمادگی کامل قرار بگیرند.

 

سرپرست فرمانداری شهرستان دماوند از آماده شدن محدوده‌ای مشخص به همراه چادر خبر داد و افزود: در این محدوده ۲۰۰ چادر درحال آماده شدن است و تا امشب این محدوده آماده خواهد شد تا افرادی که می خواهند شب را بیرون از منزل اسکان داشته باشند دراین محدوده از آنها پذیرایی کنیم تا در شرایط بهتری شب را سپری کنند.

 

وی افزود: زمینی به مساحت ۲ هکتار روبروی بیمارستان سوم شعبان دماوند پیش بینی کرده ایم و در حال آماده سازی است تا در صورت بروز زلزله‌ای با خسارت‌های تخریبی از این محدوده برای نیروهای هلال احمر و در جهت استفاده این نیروها برای معاینه اولیه استفاده شود و در مرحله بعد افراد به بیمارستان اعزام شوند.

 

وی تاکیدکرد: در حقیقت تمامی پیش بینی های کوتاه مدت، بلند مدت و بهترین حالت و بدترین حالت را برای شهرستان درنظر گرفته‌ایم ودر هر دو حوزه سیاست گذاری و تدبییر لازم را اندیشیده‌ایم. امیدواریم با عنایت خداوند هیچ اتفاقی نیفتد ولی اگر اتفاقی در پیش باشد در آمادگی کامل هستیم.

 

وی از همه شهروندان  درخواست کرد تا ضمن حفظ آرامش هوشیاری خود را به طور کامل مد نظر داشته باشند و با تدابیر لازم که در سطح شهرستان اتخاذ شده در برابر هر حادثه‌ای آمادگی لازم را داشته باشند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------