توضیح سازمان وظیفه عمومی درباره سربازی نرفتن فوتبالیست‌های ملی و باشگاهی



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی,
سازمان وظیفه عمومی ناجا به ابهامات مطرح شده در برنامه فوتبال برتر پاسخ داد.

به گزارش خبرآنلاین سازمان وظیفه عمومی ناجا در پاسخ  به اظهارات مطرح شده توسط یکی از ورزشکاران علیه برخی فرآیندهای قانونی خدمت وظیفه عمومی در برنامه فوتبال برتر شبکه ۳ سیما، ضمن رد اظهارات فرد مذکور، این مطالب را خلاف دانسته و در راستای تنویر افکار عمومی لازم می داند همان گونه که در گذشته نیز  اطلاع رسانی شده است، فرآیند رسیدگی به وضعیت مشمولان ورزشکار را مجدد مورد تاکید قرار دهد.

 

۱- برابر توافق به عمل آمده بین نیروهای مسلح، وزارت ورزش و جوانان و سازمان وظیفه عمومی  در سال ۱۳۹۷مقرر گردید، اعزام به خدمت سربازی مشمولان ورزشکار عضو تیم های ملی فوتبال ،تا ۳۰ سال و شاغل در لیگ های برتر فوتبال تا ۲۸سال به تعویق انداخته شود  تا از ظرفیت حرفه ای این عزیزان در ارتقاء ورزش کشور استفاده گردد.

 

البته مقررات مربوط به تحصیل و خروج از کشور این مشمولان برابر توافق مذکور و برابر مقررات جاری سایر مشمولان صورت می پذیرد. این عزیزان در صورت عدم اشتغال به تحصیل نیز می توانند با اخذ برگه آماده به خدمت و تایید وزارت ورزش و جوانان، از تسهیلات تمدید اعزام، به مدت دوره های ۶ماهه تا زمان اشتغال در تیم های لیگ برتر و تیم ملی استفاده نمایند.

 

۲-اجرای این فرآیندها نیاز به حضور افراد نداشته و صرفا با اعلام و تایید وزارت ورزش و جوانان ، توسط سازمان وظیفه عمومی صورت می پذیرد که تا کنون تمامی موارد اعلامی از سوی وزارت ورزش و جوانان سریعا اجرایی گردیده است.

 

البته این نکته مورد تاکید است که برابر توافق، بدون اعلام وزارت ورزش و جوانان هیچ اقدامی از سوی سازمان وظیفه عمومی صورت نمی پذیرد.

 

۳-پیرامون مقررات مربوط به خروج از کشور، این مشمولان نیز برابر توافق نامه مذکور همانند سایر مشمولان با اخذ وثیقه مشخص شده انجام می پذیرد و مدت زمان حضور این عزیزان در خارج کشور با همکاری و مساعدت سازمان وظیفه عمومی  دو ماه در نظر گرفته شده و اجرایی می شود.

 

۴- مشمولان ورزشکار مورد تایید وزارت ورزش و جوانان که در زمان مقرر اسامی آن ها به سازمان اعلام گردیده از طریق بستر اینترنت و بدون مراجعه حضوری می توانند مجوز خروج خود را دریافت و پس از ورود به کشور مبالغ وثیقه خود را که به صورت خودکار به حسابشان واریز می شود دریافت کنند.

 

این مبالغ به حساب های مصوب واریز و در صورت عدم بازگشت در زمان مقرر به حساب خزانه دولت ضبط و واریز می شود.

 

۵-در خصوص فرد مذکور نیز این تسهیلات به نام برده ارائه شده و از تیرماه سال ۹۸ تاکنون مکاتبه ای در خصوص وضعیت ایشان از سوی وزارت ورزش وجوانان به سازمان وظیفه عمومی واصل نگردیده و عملا باید ارائه تسهیلات به ایشان متوقف گردد.ولیکن با توجه به شناخت از ایشان در سال گذشته تسهیلات خروج از کشور ارائه شد.

 

۶-با بررسی به عمل آمده از وضعیت ایشان و ابهامات مطرح شده، مشخص شد مراجعه وی به دلیل عدم تایید فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش و جوانان بوده و دلیل دیگر آن مراجعه با تاخیر ایشان به کشور پس از اتمام مجوز است که سامانه سازمان به صورت هوشمند مانع صدور مجوز شده است.

 

در پایان شایان ذکر است سازمان وظیفه عمومی ناجا آمادگی دارد ضمن ارائه خدمات مطلوب به تمام هم وطنان به ویژه ورزشکاران عزیز انتقادات سازنده را پذیرا بوده و پاسخگویی لازم را به هرگونه شبهه افکنی و ابهامات به عمل آورد.

 

این سازمان از کلیه رسانه های گروهی نیز تقاضا دارد در صورت طرح هرگونه مطلب یا ابهامی در خصوص سازمان وظیفه عمومی ناجا پاسخ های مربوط را منتشر نموده و زمانی را در برنامه ها برای رفع ابهام وپاسخ گویی در نظر بگیرند.

 

  

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------