گلایه های هاشمی از بی توجهی به توسعه حمل و نقل عمومی پایتخت



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی, هاشمی
رییس شورای اسلامی شهر تهران با ابراز گلایه شدید از بی توجهی افراد مسئول و نهادهای مختلف به امر مهم توسعه حمل و نقل عمومی پایتخت بر ضرورت افزایش ظرفیت آن و توجه به حمل ونقل عمومی به عنوان یکی از گلوگاه‌های انتقال ویروس کرونا تاکید و تعطیلی کارخانه واگن سازی تهران را موجب شرمندگی مسئولان عنوان کرد. 

به گزارش ایرنا؛«محسن هاشمی» روز یکشنبه در ابتدای دویست و بیست و هفتمین جلسه شورای تهران اظهار داشت: موج جدید بیماری کرونا موجب افزایش ابتلا، شرایط حاد بیماری و درگذشت شهروندان شده است.

 

وی افزود: متاسفانه هم در بعد خودمراقبتی مردم و رعایت فاصله اجتماعی و هم از منظر تمهیدات مدیریتی کشور با چالش مواجه هستیم.

 

هاشمی گفت: اگر با همین روند هفته های اخیر شیوع کرونا افزایش یابد، زیرساخت های درمانی و سلامت کشور پاسخگوی بیماران نخواهد بود.

 

 

وی با بیان اینکه در این شرایط حمل ونقل عمومی یکی از گلوگاه‌های انتقال ویروس کروناست، اظهارداشت: با توجه به عدم تعطیلی فعالیت های اقتصادی و اداری با تصمیم ستاد ملی کرونا، تنها راه کاهش ابتلای شهروندان، افزایش ظرفیت سیستم حمل ونقل عمومی است.

 

 ربیع شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: متاسفانه در سال‌های اخیر با کاهش منابع و اعتبارات، کمبود ناوگان عمومی بشدت احساس می شود.

 

به گفته وی، روز گذشته و با تحویل آخرین قطارهای در دست ساخت شرکت واگن سازی تهران، این کارخانه مهم داخلی بدلیل اجرایی نشدن قرارداد ساخت ۶۵۰ واگن که مدتهاست در چرخه بورکراسی سیستم بانکی و دولتی مانده است، تعطیل شد.

 

وی افزود: تعطیلی کارخانه واگن سازی تهران که بیش از هزار واگن را برای متروی تهران تولید کرده است، با وجود توصیه مقام معظم رهبری جهت حمایت از مترو در سال جهش تولید باید موجب شرمندگی مسئولان مربوطه شود.

 

هاشمی اظهارداشت: از شهردار تهران خواهش میکنم به فوریت قرار داد چند ده واگن را با کارخانه واگن سازی امضا کنند و از منابع ریالی شهرداری پول بدهند تا بدنه ها و دکوراسیون داخلی واگن ها ساخته شود .

 

وی با بیان اینکه طوری باید عمل شود که این کارخانه از فعالیت نماند ، گفت: زشت است که کارخانه ای با ۵۰۰ نفر نیرو در شهرداری تهران بخوابد .

 

انتظار شهروندان از بانک مرکزی

رییس شورای اسلامی شهر تهران در ادامه با بیان اینکه انتظار روشن شهروندان تهرانی از مسئولان بانک مرکزی و وزارت نفت، تسریع و تسهیل در بخش اعتبارات حمل ونقل عمومی تهران است، گفت: در صورتیکه بانک مرکزی ظرف امروز و فردا، دستور انتشار هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت تامین اتوبوس و مترو را برای تهران توسط بانک رفاه صادر نکند، این اعتبار که مربوط به سال ۱۳۹۸، خواهد بود، باطل خواهد شد و وضعیت فعلی اتوبوس ومتروی تهران نیز با چالش مواجه می شود.

 

هاشمی تاکید کرد: از وزارت نفت نیز که سرانجام در سال گذشته پرداخت یارانه ناشی از صرفه جویی سوخت توسط مترو را براساس مصوبه شورای اقتصاد از سال گذشته آغاز کرده است درخواست داریم با توجه به لزوم رعایت فاصله اجتماعی در مترو، در معیار پرداخت یارانه که براساس شرایط پیک مسافری قبل از کرونا بوده است تجدید نظر کرده و مبنای محاسبه پرداخت یارانه را در مترو با شرایط جدید و لزوم رعایت فاصله اجتماعی مورد تجدید نظر قرار دهد.

 

هاشمی در بخش دیگری از سخنان خود، درگذشت آقای سهیل گوهری از همکاران ستاد سمن های شورا را به خانواده ایشان تسلیت گفت.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------