پیش‌بینی هوای خنک و بارانی در هفته پیش‌رو



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی,هواشناسی
کارشناس هواشناسی اعلام کرد: نوار شمالی کشور در دو روز آینده کاهش دمای محسوس و قابل‌توجه بین ۶ تا ۱۰ درجه سانتی‌گراد را تجربه خواهد کرد. 

«امین حسین نقشینه» صبح پنج‌شنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: امروز با شمالی شدن جریانات و نفوذ هوای مرطوب و خنک از روی دریای خزر به سواحل باعث می‌شود دریای خزر، استان‌های گلستان، خراسان شمالی، اردبیل، شمال سمنان، شمال خراسان رضوی رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید را پیش‌بینی کنیم.

 

وی افزود: از عصر امروز تا اوایل شب برای شمال غرب، دامنه‌های جنوبی البرز، زنجان، البرز، تهران، قزوین، ارتفاعات زاگرس مرکزی و نقاطی از هرمزگان رشد ابر با رگبار پراکنده گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید را خواهیم داشت.

 

کارشناس هواشناسی گفت: آسمان تهران، عصر امروز شاهد افزایش ابر، وزش باد و بارش‌های پراکنده خواهد بود که میزان بارش در مناطق مرتفع تهران بیشتر می‌شود.

 

امروز بارندگی در استان‌های نوار شمالی کشور مانند گیلان، مازندران، گلستان و خراسان شمالی نیز با افزایش روبه‌رو خواهد شد. فردا (جمعه) بارش در سواحل شمال، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی، ارتفاعات و دامنه‌های البرز تداوم پیدا خواهد کرد.

 

نقشینه در ادامه‌ استان‌هایی که فردا شاهد بارش رگبارهای پراکنده خواهند بود، مناطق شمالی استان‌های تهران، سمنان، قزوین، زنجان، همدان، مرکزی، قم، چهارمحال بختیاری، اصفهان، کهکیلویه و بویر احمد و فارس اشاره کرد و گفت: برای هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان نیز بارش‌های پراکنده‌ پیش‌بینی می‌شود.

 

او ضمن تأکید بر این‌که اوایل هفته آینده دریای خزر مواج خواهد بود، افزود: در پنج روز آینده در نوار شرقی کشور به‌ویژه منطقه زابل، باد شدید همراه با گردوخاک را خواهیم داشت. در سه روز آینده شرق دریای عمان مواج خواهد بود.

 

نقشینه خاطرنشان کرد: بیشینه دمای شهر رشت امروز به ۲۸ درجه و مشهد به ۳۲ درجه خواهند رسید. برای بیشینه دمای تهران امروز ۳۹ درجه و فردا ۳۶ درجه را پیش‌بینی کرده‌ایم. کمینه دما نیز در شمیرانات ۲۴ درجه و مهرآباد به ۲۷ درجه خواهد رسید.

 

این کارشناس هواشناسی با تأکید بر افزایش میزان بارش در ارتفاعات تهران، وضعیت هشدار نارنجی را اعلام کرد و افزود: برای تهران و نوار شمالی میزان بارش‌ها افزایش پیدا خواهد کرد که در این خصوص هشدار سطح نارنجی برای ارتفاعات سمنان، تهران، البرز، گلستان، مازندران، شمال خراسان رضوی و خراسان شمالی صادر کردیم. میزان بارش‌ها می‌تواند موجب سیلابی شدن مقطعی در رودخانه‌ها و مسیل‌ها شود و احتمال برخورد صاعقه نیز وجود دارد.

 

او تاکید کرد: با اعلام هشدار سطح نارنجی از مردم خواسته‌ایم از صعود به ارتفاعات اجتناب کنند و در حاشیه رودخانه و مسیل‌ها اسکان نداشته باشند.

 

برای سواحل خلیج‌فارس و جزایر آن مه صبحگاهی داریم دید آن‌ها نیز کاهش پیدا کرده است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------