امسال ملخ‌ها زودتر به جنوب می‌آیند



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی, ملخ‌ها
معاون سازمان جهاد کشاورزی بوشهر پیش‌بینی کرد با توجه به ظهور ملخ در عربستان و یمن، امسال ملخ‌ها زودتر وارد این استان شوند. 

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، خسرو عمرانی گفت: با توجه به اینکه ملخ‌ها در شهریور در یمن و عربستان دیده شده‌اند، اگر بارندگی‌‎ها مناسب باشد باید منتظر باشیم زودتر از دو سال اخیر وارد استان شوند. بوشهر از دو سو با هجوم ملخ روبه‌روست؛ هم از طرف عربستان که پیش‌بینی می‌شود از آذر رخ دهد، هم از شرق که ملخ‌ها از هند و پاکستان به استان‌های سیستان و بلوچستان و هرمزگان می‌آیند و از این طریق وارد بوشهر می‌شوند. سال‌های گذشته با دو نسل از ملخ‌ها مبارزه می‌کردیم اما امسال باید با سه نسل مقابله کنیم و همپوشانی نسل‌ها وجود دارد.

 

معاون بهبود تولید گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: آمادگی به نسبت خوبی برای مبارزه با ملخ داریم؛ از تأمین سموم تا تهیه تجهیزات ناوگان سم‌پاشی. به همکاری مردم، دهیاران و شوراهای روستاها نیز دلگرم هستیم. استاندار به فرمانداران دستور داده تا برای مبارزه با ملخ با جهاد کشاورزی همکاری کامل داشته باشند. در دو سال گذشته با عملیات جهادی مانع از بروز هر گونه خسارت در زمین‌های کشاورزی شدیم و امسال هم امیدواریم با مشارکت مردم به عرصه‌‎های طبیعی و کشاورزی خسارتی وارد نشود.

 

ملخ‌ها ممکن است تا پنج سال دیده شوند

ملخ‌های صحرایی که به آنها ملخ دریایی هم می‌گویند، سال ۹۷ پس از حدود ۵۰ سال به بوشهر آمدند. این آفت برای دومین سال پیاپی از اسفند ۹۸ به استان هجوم آورد که بهار امسال هم ادامه داشت و وسیع‌تر بود. به طوری که گاه جمعیت ملخ‌ها در برخی مناطق به ۱۰ تا ۲۰ برابر پارسال رسید اما تجربه قبلی باعث شد سطح مبارزه کمتر و زمان آن کوتاه‌تر باشد. در دوره نخست، مبارزه با این آفت در سطح ۱۰۴ هزار هکتار انجام شد اما امسال با وجود هجوم بیشتر ملخ‎ها این میزان به ۴۲ هزار و ۶۳۰ هکتار رسید. کارشناسان معتقدند ملخ‌ها ممکن است تا پنج سال در استان بوشهر دیده شوند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------