دستورالعمل فعالیت‌های تابستانی دانش آموزان ابلاغ شد



  فعالیت‌های تابستانی,اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی
در راستای طراحی و اجرای فعالیت‌های مکمل و فوق‌برنامه جهت غنی‌سازی اوقات فراغت دانش آموزان؛ بخشنامه «تشکیل پایگاه‌های تابستانی» با شعار «هر دانش آموزان یک مهارت»، به ادارات کل آموزش‌وپرورش استان‌ها، ابلاغ شد.

به گزارش ایسنا، در راستای «تشکیل پایگاه های تابستانی»  و طراحی و اجرای فعالیت‌های مکمل و فوق‌برنامه، جهت غنی‌سازی اوقات فراغت دانش آموزان دوره‌های مختلف تحصیلی، بر اساس برنامه درسی حوزه‌های تربیت و یادگیری از زیر نظام برنامه درسی برنامه ابلاغی سال ۱۴۰۰، و به استناد آیین‌نامه فعالیت‌های تابستانی دانش آموزان مصوب یکصدوشصتمین جلسه کمیسیون معین شورای عالی آموزش‌وپرورش، برنامه‌ریزی به هنگام و مناسب برای فعالیت پایگاه‌های تابستانی با رویکرد غنی‌سازی اوقات فراغت دانش آموزان، کشف و هدایت استعدادها و مهارت‌های دانش آموزان و هماهنگ‌سازی برنامه‌ها با نیازهای آنان، متناسب با عنوان سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها و با شعار «هر دانش آموزان یک مهارت» در قالب اقدامات ملی، استانی و منطقه‌ای ضرورت دارد.

 

بر این اساس، دستورالعمل فعالیت‌های تابستانی مجازی، در بستر شبکه آموزشی دانش‌آموز (شاد) و به صورت حضوری (محدود) با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و ستاد ملی کرونا به شماره ۱۸۵/۱۴۰ مورخ اول تیرماه ۹۹، به قوّت خود باقی است. و استان‌ها باید با استفاده از تمامی ظرفیت‌های درون‌سازمانی و دستگاه‌های متولی، اوقات فراغت دانش آموزان استان، برنامه‌ریزی و اقدامات لازم برای جذب حداکثری دانش آموزان به پایگاه‌های تابستانی را معمول کنند.

 

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، شایان‌ذکر است، نمایه برنامه‌های ملی فعالیت‌های تابستانی وزارت آموزش‌وپرورش، پس از اخذ اطلاعات از معاونت‌ها و ادارات کل حوزه ستادی اعلام خواهد شد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------