واکسیناسیون معلمان از عید غدیر آغاز می‌شود/ اصل بر بازگشایی مدارس است



 واکسیناسیون معلمان,اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی
وزیر آموزش و پرورش گفت: واکسیناسیون معلمان از عید غدیر خم با همکاری وزارت بهداشت آغاز می شود.

محسن حاجی میرزایی روز سه شنبه در سی و پنجمین اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش در اردوگاه شهید باهنر افزود: اصل بر بازگشایی مدارس است و بی شک واکسیناسیون معلمان از نگرانی های خانواده‌ها برای شیوع کرونا می کاهد.

 

وی تصریح کرد: برای بازگشایی مدارس باید تمهیدات لازم اندیشیده شود.

 

حاجی میرزایی با بیان اینکه بازگشایی مدارس رکن اساسی نظام تعلیم و تربیت است، گفت: باید به هر کیفیتی که می‌توان به بازگشایی مدارس فکر کرد. این بازگشایی نیازمند طراحی‌های ویژه است. اگر در شروع سال تحصیلی به الزام فاصله‌های اجتماعی تاکید شود، باز هم بر برگزاری حضوری توجه می شود، اما باید نگرانی‌های جامعه را برطرف و محیط را برای برگزاری آموزش حضوری فراهم کنیم. این نیز مهم است.

 

وزیر آموزش و پرورش گفت:  در آستانه تغییر دولت هستیم این نگرانی وجود دارد که جابجایی افراد در هنگامه شروع سال تحصیلی باعث غفلت شود.

 

حاجی میرزایی خاطر نشان کرد: باید آمادگی‌های لازم کسب شود تا شرایط برای بازگشایی با شور و نشاط مدرسه آماده شود. موظف هستیم حداکثر مراقبت را داشته باشیم تا این انتقال کوچکترین آسیبی به سال تحصیلی وارد نکند.

 

وی  گفت: قصد داریم مجموعه برداشت‌ها را دسته بندی و منظم کنیم. نقاط ضعف و قوت را دائم باید ارزیابی کرد.

 

وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: سال دشواری را پشت سر گذاشتیم؛ سالی سخت و پرماجرا، سال پدیده‌های نوظهور همراه با نگرانی و اضطراب عمومی، سال به مخاطره افتادن تعلیم و تربیت و ورود به عرصه‌های نو که تعهد ما را محکم کرد، سالی که قبل مورد آزمایش قرار نگرفته بود، سال کسب توانایی‌های نو و قابلیت‌های روز.

 

حاجی میرزایی افزود: این سال با کوله باری از تجربیات ارزشمند به پایان رسید وظیفه مشترک تمام سطوح آموزش و پرورش از سطح وزارتخانه تا سطح مدرسه و کلاس درس فهم دقیق از تجربه و مستندسازی این تجربه به همراه استخراج یافته‌های کلیدی این تجربه و کسب آمادگی است. 

 

وی ادامه داد: شبکه ارتباطی و روش انتقال مفاهیم در نظام آموزشی، کیفیت ارزشیابی و سنجش دوره‌های تحصیلی و توانمندی برای فعالیت در این عرصه، ویژگی‌های که باید یک خانواده داشته باشد، کار کردن در فضای مجازی و تمام مسائل پیرامون آن، رابطه بین معلم و دانش‌آموز، رابطه بین معلم و مدرسه، رابطه بین معلم و خانواده و کارکردهای تربیتی مدرسه، عرصه‌های متنوعی است که برای عموم مردم فراهم است. 

 

وزیر آموزش و پرورش یادآور شد: امید است به ازای هر معلم، مدرسه، منطقه و استان جمع بندی‌های روشنی از سال گذشته داشته باشیم. این بهای فرصت است که در اختیار ما قرار گرفته است. 

 

جایگزینی برای مدرسه وجود ندارد

حاجی میرزایی با بیان اینکه این اجلاس با دو هدف برگزار می‌شود، گفت: کسب آمادگی برای حضور در سال تحصیلی و اجرای پروژه مهر یکی از این اهداف است. پروژه مهر، پروژه بسیار بزرگی است. توصیه‌های مهم دنیا این است که مدارس باز شوند؛ چرا برای مدرسه جایگزینی وجود ندارد. 

 

سی و پنجمین اجلاس دوروزه روسا و مدیران آموزش‌وپرورش سراسر کشور صبح امروز با حضور محسن حاجی میرزایی و اعضای شورای معاونان وزارت آموزش‌وپرورش، در اردوگاه فرهنگی تربیتی شهید باهنر تهران آغاز شد.

 

تحول و منابع انسانی، تحول در برنامه‌های درسی کتاب و مواد آموزشی، نوآوری در روش های سنجش و ارزشیابی و تضمین کیفیت، چگونگی صیانت از امنیت و سلامت جسمی و روانی دانش آموزان معلم و خانواده، مرور دستاوردها و تجارب نظام‌های آموزشی کشورهای مختلف در دوران کرونا، تحول و برقراری عدالت در فرصت‌های یادگیری، تمهیدات ایجادشده برای شروع سال تحصیلی جدید از سوی وزارت بهداشت، پروژه مهر و جهت‌گیری‌های شورای عالی آموزش‌وپرورش در تحقق سند تحول بنیادین، از جمله موضوعاتی است که در اجلاس دو روزه به آن پرداخته می‌شود.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------