بحران به آرامستان اصفهان رسید | افتتاح آرامستان جدید کرمان با ظرفیت ۱۰۰ هزار قبر



آرامستان اصفهان ,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی
مدیرعامل سازمان آرامستان های شهرداری اصفهان از آماده باش همه کارکنان آرامستان های اصفهان خبر داد و گفت: افزایش تعداد متوفیان باعث شده خادمان آرامستان در شرایطی بسیار سخت و دلهره آور در شیفت‌های اضافی و اضطراری نسبت به تغسیل، تکفین و تدفین متوفیان اقدام کنند، اما با ادامه این شرایط قطعا در آینده‌ای نزدیک با بحران جدی مواجه خواهیم شد. 

 احمدرضا مرادی با بیان این مطلب، اظهار کرد: آنچه که در روزهای اخیر شاهد آن هستیم افزایش بی‌سابقه تعداد متوفیان ناشی از کرونا است که غم و مصیبت جانکاهی را برای خانواده‌های اصفهانی به دنبال داشته است. تدفین غریبانه و خداحافظی تلخ با متوفیان کرونایی و غم ناشی از آن، ممنوعیت برگزاری مجالس ترحیم و ده ها مشکل دیگر اتفاقاتی است که همه در سایه تلخ اپسدمی کرونا در حال رخ دادن است.

 

وی افزود: شرایط بحرانی اخیر نشان دهنده روزهایی غم بار و دردناکی است که شاید هیچگاه تصور آن را نمی کردیم.

 

مدیرعامل سازمان آرمستان های شهرداری اصفهان با اعلام اینکه تمام کارکنان و خادمان آرامستان ها به حالت آماده‌باش درآمده اند و با تلاش و کوششی وصف ناپذیر، مسئولیت انجام آیین‌های خاکسپاری متوفیان را عهده‌دار هستند، گفت: افزایش تعداد متوفیان باعث شده خادمان آرامستان در شرایطی بسیار سخت و دلهره آور در شیفت های اضافی و اضطراری نسبت به تغسیل، تکفین و تدفین متوفیان کرونایی اقدام و به امور متوفیان رسیدگی کنند.

 

وی تاکید کرد: اگر این شرایط ادامه یابد، قطعا در آینده های نزدیک دچار مشکل شده و با بحران جدی مواجه خواهیم شد.

 

مرادی خاطرنشان کرد: سازمان آرامستان های شهرداری اصفهان باتوجه به افزایش مرگ و میرهای ناشی از کرونا و بروز شرایط بحرانی وظیفه خود می‌داند به همه همشهریان هشدار دهد با رعایت دستورالعمل های بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و عدم حضور در تجمعات به کمک و یاری کادر درمان و خادمان خود در آرامستان ها شتافته و از هرگونه بی توجهی و سهل انگاری که زمینه ابتلاء و یا از دست دادن تعداد دیگری از هموطنانمان را فراهم کند به صورت جدی خودداری کنند.  

 

به گزارش روابط عمومی سازمان آرمستان های شهرداری اصفهان، مدیرعامل سازمان آرمستان های شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: بی شک همکاری و همراهی همشهریان باعث می‌شود سایه شوم مرگ کرونایی از سر این سامان برچیده شود و بیش از این شاهد غم و رنج و درد هم وطنانمان نباشیم.

 

افتتاح آرامستان جدید شهر کرمان با ظرفیت ۱۰۰ هزار قبر/گلایه شهردار از شایعه‌سازان فضای مجازی

آرامستان جدید شهر کرمان با امکان جانمایی بیش از ۱۰۰ هزار قبر با حضور مسئولان افتاح شد. 

 

به گزارش فارس، سیدمهران عالم‌زاده شهردار کرمان صبح امروز در مراسم افتتاح آرامستان جدید شهر کرمان اظهار داشت: این آرامستان ۶۱۰ هکتار است که ۴۱۰ هکتار آن واگذاری ارتش به شهرداری کرمان و ۱۵۰ هکتار دیگر واگذاری اداره راه و شهرسازی است و در این آرامستان برای بیش از یکصد هزار  قبر امکان جانمایی وجود دارد.

 

وی عنوان کرد: از دوره چهارم شورای شهر کرمان موضوع آرامستان جدید به دلیل جلوگیری از قطع درختان جنگل قائم و حفظ  بزرگترین جنگل دست‌کاشت بشریت در منطقه خاورمیانه در دستور  کار شهرداری قرار گرفت.

 

عالم‌زاده افزود: امروز توانستیم با همکاری همه مسئولین استان، آرامستان شهر کرمان را به بهره‌برداری برسانیم و روز گذشته تعدادی از فوتی‌ها در این آرامستان دفن شدند.

 

شهردار کرمان بیان کرد: متاسفانه آرامستان جدید یک فاصله ۱۳ کیلومتری از شهر کرمان دارد و در این دوره چندین سایت دیگر را بررسی کردیم اما به دلیل مشکلات زیست محیطی مجددا مجبور شدیم کاری که شهرداری قبل انجام داده بود را تکمیل و به بهره‌برداری برسانیم، شاید فاصله‌ای برای مردم مردم باشد اما یک حسن دارد اینکه برای توسعه آتی، شهر کرمان دچار مشکل نخواهد بود.

 

وی گفت: در این مکان مشکلاتی از جمله نبود برق، روشنایی مسیر آرامستان و آب شرب وجود دارد که ما اکنون برق آرامستان را با ژنراتور و آب را با تانکر تامین می‌کنیم و درخواست داریم هر چه زودتر این مشکلات رفع شود.

 

عالم‌زاده تصریح کرد: بحث ایمن‌سازی آن باید زودتر تکمیل شود تا خدای نکرده دغدغه برای مردم ایجاد نشود زیرا بخشی از آن در محدوده شهری و بخشی دیگر در محدوده اداره راهداری است.

 

وی تاکید کرد: ما ناگزیر بودیم به خاطر وضعیت کرونا اینجا را زودتر به بهره‌برداری برسانیم و حاشیه‌هایی که متاسفانه برای جنگل قائم درست کردند را برطرف کنیم.

 

وی بیان داشت: مجموعه ملل دو غسالخانه در این آرامستان به شهرداری کرمان اهدا کرده و پیمانکاران  آن مشخص است و قول داده ظرف هشت ماه تا یکسال آینده غسالخانه‌ها را بسازد و تحویل دهد.

 

وی گفت: من همه این مسائل را گفتم خدای نکرده فردا شائبه به وجود نیاید آرامستانی با این همه مسائل به بهره‌برداری رسید  و این مسائل را هم ما و همه مقامات استان می‌دانند و طی یک پروسه یک ماهه قسمت عمده‌ای از مسائل و مشکلات آن برطرف خواهد شد.

 

شهردار کرمان افزود: یک گلایه از افرادی که به دورغ شایعه کردند شهرداری درختان جنگل را قطع و گور دسته‌جمعی درست کرده دارم و از همه دستگاه‌های قضایی و امنیتی درخواست دارم در این زمینه ورود پیدا کنند و با عاملان این حرکت‌ها برخورد قانونی شود.

 

علی زینی‌وند استاندار کرمان نیز اظهار داشت: کلان‌شهری مانند کرمان باید به صورتی ساخته شود که در شأن تمدن و جایگاه خود در عرصه ملی و جهانی باشد و اکنون با این جایگاه فاصله دارد.

 

وی با اشاره به اینکه برای ساخت این آرامستان ارتش همکاری خوبی با شهرداری داشته است، گفت: اگر ارتش می‌خواست روال قانونی را کامل طی کند و بعد به شهرداری اجازه ساخت این آرامستان را می‌داد سه سال بعد باید این مکان به بهره‌برداری می‌رسید.

 

زینی‌وند تصریح کرد: نباید ارگان‌های نظامی و امنیتی را تخریب کرد و باید ابتدا زمینه استقرار و توسعه امنیتی را فراهم کنیم.

 

استاندار کرمان افزود: از دادگستری و اطلاعات می‌خواهم به این مسئله رسیدگی کنند و با عوامل تخریب ارتش و وقایعی که در مورد قطع درختان و گور دسته‌جمعی که در شبکه‌های اجتماعی و تلویزیون‌های معاند خارج کشور پخش شد برخورد قانونی صورت گیرد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------