رانندگان با گواهینامه منقضی جریمه نمی‌شوند



گواهینامه منقضی,اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی
رئیس پلیس مرکز صدور گواهینامه رانندگی ناجا گفت: رانندگانی که اعتبار گواهینامه رانندگی آن‌ها تمام شده به دلیل شرایط کرونایی جریمه نخواهند شد. 

 به  گزارش باشگاه خبرنگاران؛ سرهنگ کرمی اسد رئیس پلیس مرکز صدور گواهینامه رانندگی ناجا اظهار کرد: افراد دارای گواهی‌نامه با تاریخ‌های معتبر و در شرایط متفاوت هستند؛ عده‌ای گواهینامه با اعتبار ۱۰ سال دارند و برخی از هموطنان بیش از ۷۰ سال سن دارای گواهی‌نامه با اعتبار ۵ سال یا کمتر هستند.

 

وی بیان کرد: برخی از هموطنان شرایط سنیشان کمتر از ۷۰ سال است ، ولی به علت برخی از مشکلات جسمانی که دارند کمیسیون پزشکی مدت اعتبار گواهی‌نامه آنها را کمتر از ۵ سال پیش بینی کرده است؛ تمامی افراد بعد از اتمام تاریخ اعتبار گواهی‌نامه ملزم به تعویض آن هستند.

 

کرمی اسد تصریح کرد: برابر آیین نامه راهور موظف هستیم که یک ماه قبل از اتمام تاریخ اعتبار گواهی‌نامه در خصوص تمدید آن اقدام کنیم؛ اما به دلیل شرایط کرونایی به پلیس‌های سراسر کشور ابلاغ شده که اگر هموطنی گواهی‌نامه ایی ارائه داد که تاریخ اعتبار آن منقضی شده به هیچ وجه برخورد و جریمه صورت نگیرد هموطنان توجه داشته باشند اتمام تاریخ اعتبار گواهی‌نامه دلیلی برنداشتن آن نیست.

 

رئیس پلیس مرکز صدور گواهینامه رانندگی ناجا گفت: سالیانه براساس مصوبه دولت دیرکردی لحاظ می‌شود که جریمه محسوب می‌شود که امسال افراد به ازای هر یک سال تاخیر در تعویض گواهی‌نامه ملزم به پرداخت ۲۵ هزارتومان هستند و البته پلیس در تعیین این مبلغ هیچ نقشی ندارد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------