افزایش وام ضروری بازنشستگان کشوری به ۱۲ میلیون تومان



 وام ضروری بازنشستگان ,اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی
عملکرد سه ماهه صندوق بازنشستگی کشوری در دولت سیزدهم تشریح شد. 

به گزارش مهر به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بر اساس این گزارش، «تسهیلات وام ضروری بازنشستگان کشوری» از ۱۰۰ به ۱۲۰ میلیون ریال برای ۳۰۰ هزار نفر با کارمزد ۴ درصد و بازپرداخت ۳۶ ماهه اجرایی شد.

 

در این گزارش تصریح شده است: در آبان ۱۴۰۰ نزدیک به ۴۰۰ هزار نفر برای دریافت این تسهیلات به صورت غیرحضوری و اینترنتی ثبت نام کردند که قرار است پس از بررسی و اولویت بندی ۳۰۰ هزار نفر از واجدین شرایط در دو مرحله و هر مرحله شش نوبت، وام خود را بدون نیاز به مراجعه حضوری و طی شدن فرآیندهای بانکی و مالی دریافت کنند.

 

همچنین، کمک هزینه «طرح آزمایش آنلاین» که به منظور کاهش تردد و مراجعه بازنشستگان به مراکز درمانی به خصوص در شرایط کرونایی با همکاری یک شرکت دانش بنیان و فناور اجرا شده بود در این مدت، از ۵۰۰ هزار تومان به ۷۵۰ هزار تومان برای هر بیمه شده تحت پوشش خدمات بیمه تکمیلی درمان این صندوق افزایش یافت.

 

بر اساس این گزارش، آزمایش و معاینه پزشکی در محل یا منزل بازنشسته، انجام تست کرونا و سرم تراپی و فیزیوتراپی در منزل بیشترین خدمات ارائه شده از سوی این طرح به بازنشستگان و افراد تحت تکفل آن‌ها بوده است.

 

با وجود کمبود منابع مالی دولت، «تداوم و تسریع ایفای تعهدات صندوق نظیر پرداخت حقوق و مزایای بازنشستگان و موظفین» در موعد مقرر قانونی با هماهنگی کامل سازمان برنامه و بودجه کشور و خزانه داری کل کشور و اجرای همه تکالیف به ذی حسابی‌ها و سایر ذی نفعان در موعد مقرر، از دیگر اقداماتی است که در این سه ماه رقم خورده است.

 

این گزارش حاکی است که «افزایش نزدیک به دو برابری تعهدات بیمه عمر و حوادث» نیز با موافقت دولت سیزدهم عملیاتی شده است و با پیشنهاد صندوق بازنشستگی کشوری، تعهدات بیمه عمر و حوادث بازنشستگان تحت پوشش صندوق از ۷۹ میلیون ریال به ۱۵۰ میلیون ریال افزایش یافت.

 

از سوی دیگر، در این دوره، «تامین نیازهای ضروی بازنشستگان کشوری به ویژه در حوزه مسکن» با تعامل و همکاری وزارت راه و شهرسازی، در راستای اجرا و تسهیل طرح مسکن ملی و شناسایی بازنشستگان کشوری مشمول طرح، در حال انجام است.

 

همچنین، با ایجاد «کمیته ویژه پیگیری مطالبات بازنشستگان» و برگزاری نشست‌های متعدد با کانون‌های مختلف بازنشستگان سراسر کشور به صورت حضوری و مجازی، پیگیری عملی مطالبات بازنشستگان وظیفه بگیران این صندوق، صورت گرفت.

 

بر این اساس، کمیته پیگیری مطالبات بازنشستگان کشوری، موظف شده تا با دسته بندی مطالبات مطرح شده در نشست‌های مشترک و همچنین فضای مجازی، نسبت به ارزیابی و عملیاتی شدن مطالبات در چارچوب قوانین اقدام کرده و گزارش آن را به اطلاع ذی نفعان برساند.

 

در بخش دیگری از این گزارش، بهره برداری کامل از سامانه دریافت و پرداخت الکترونیک و حرکت به سمت حذف صدور چک، برآورد آثار مالی افزایش حقوق و مزایای دستگاه‌های اجرایی و اعلام آن به سازمان برنامه و بودجه، مکانیزه کردن پرداخت کسور مشترکین خویش‌فرما، تهیه، تدوین و انتشار سالنامه آماری ۱۳۹۹ و فصلنامه تابستان ۱۴۰۰ صندوق، اجرای فاز سوم ارائه خدمات از طریق فناوری‌های نوین تلفن همراه، واگذاری سه خدمت جدید به دفاتر پیشخوان دولت، ارائه خدمات خرید اقساطی و تخفیفی از جمله فروشگاه‌های رفاه به بیش از ۱۰۱ هزار نفر در قالب بسته‌های طرح یاری، استقرار نظام‌های جامع انتخاب و انتصاب مدیران آینده، نظام توسعه منابع انسانی با رویکرد جانشین پروری و نظام مدیریت دانش از دیگر فعالیت‌های سه ماهه صندوق بازنشستگی کشوری در دولت سیزدهم است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------