آخرین وضعیت بارش‌های سیل‌آسا در ایران؛ میزان بارندگی ها نیز بیشتر از پیش بینی‌ها



 بارندگی‌,اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی
فرماندار شهرستان میناب گفت: به علت بارندگی‌های شدید صبح امروز سه روستای شهرستان میناب با بیش از هزار نفر جمعیت در حال تخلیه کامل است. 

  مجید سلحشور صبح امروز (۲۷ دی ماه) با اعلام این خبر، افزود: این روستاها شامل مازغ بالا، مازغ پایین و تنبک است که در پایین دست سد استقلال میناب واقع شده اند.

 

وی بیان کرد: مردم این روستاها با کمک نیروی‌های قرارگاه مدینه منوره سپاه پاسداران به شهرک صنعتی تیاب و مدارس روستاهای دُهو، حکمی و تیاب در حال انتقال اند.

 

سلحشور اضافه کرد: میزان بارندگی ها نیز بیشتر از پیش بینی ها بوده و همینک شدت بارندگی بالا و تخلیه روستاها با سرعت در حال انجام است.

 

فرماندار شهرستان میناب عنوان کرد: بر اساس گزارش هواشناسی هرمزگان با فعالیت سامانه بارشی در استان از روز گذشته تاکنون بیش از ۱۰۱ میلی متر باران در شهرستان میناب باریده است.

 

 آبگرفتگی روستاهای جنوب استان کرمان

تعدادی روستا در منوجان و روستا‌های کهنوج، رودبارجنوب و قلعه گنج در اثر سیل دچار آبگرفتگی شدند.

 

حجت معین الدینی،معاون اجتماعی ستاد فرمان اجرایی امام خمینی (ره)گفت: تا جای ممکن و میسر بود روستا‌ها را در این مناطق خالی از سکنه کردیم و در مسجد‌ها و تکایا اسکان دادیم.

 

او می گوید:باتوجه به حجم بارندگی‌ها و میزان جاری شدن رودخانه‌ها مسدود شدن راه‌های ارتباطی در برخی از روستا‌ها برای کمک و رفع مشکلات از گروه‌های جهادی خواستند تا در منطقه منوجان حضور بهم رسانند.

 

به گفته معین الدینی طی خبر‌های دریافتی روستا‌های کهنوج، رودبار جنوب، قلعه گنج نیز در اثر جاری شدن رودخانه‌ها و سیلاب دچار خسارت و آسیب شده اند.

 

او گفت:این وضعیت با توجه به این میزان بارندگی در روز اولیه سامانه بارشی جای نگرانی دارد و همت همه جانبه مسئولان و گروه‌های جهادی و مردمی و همچنین امدادی را می طلبد.

 

معین الدینی می گوید:همانطور که هواشناسی اعلام کرده است از امروز دوشنبه و تا چهارشنبه میزان بارندگی‌ها بیشتر خواهد شد در مسیر سیلاب و رودخانه‌ها تردد انجام نشود.

 

سیل در خراسان جنوبی/بارش شدید باران مدارس سربیشه را تعطیل کرد

 بارندگی‌,اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی

ضایی مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته امدادرسانی به حوادث سیلاب در شش شهرستان سرایان، قاین، فردوس، نهبندان، بیرجند و خوسف انجام شده است.

 

او گفت: این مدت به ۱۲۹ نفر حادثه دیده امداد رسانی شده و بیشتر حوادث آبگرفتگی منازل و گیرافتادگی خودرو‌ها در مسیر سیلاب بوده است.

 

رضایی گفت: طی این مدت برای ۱۷ منزل مسکونی که دچار آبگرفتگی شده بود تخلیه آب انجام شده و همچنین ۳۲ نفر سرنشینان ۱۰ دستگاه خودرو گرفتار در مسیر سیلاب توسط نیرو‌های امدادی و مردمی نجات یافتند.

 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: تا کنون ۷۷ نیروی عملیاتی در قالب ۲۲ تیم با انواع تجهیزات امدادی به محل حوادث اعزام شده اند.

 

 آخرین وضعیت بارش‌های سیل‌آسا در لرستان| امدادرسانی به ۵۹۵ مسافر گرفتار در برف و کولاک/ را‌ه ارتباطی ۲۴۰ روستا‌ مسدود است 

 

شدت بارش برف راه ارتباطی ۶۶۳ روستای لرستان را قطع کرد و حالا با گذشت سه روز راه ارتباطی ۲۴۰ روستای این استان هم‌چنان مسدود است.

 

به گزارش تسنیم ، ورود سامانه بارشی از عصر روز پنجشنبه تا به امروز وضعیت آب‌وهوایی اقصی نقاط لرستان را تحت‌تأثیر قرار داده وبه‌طور میانگین ۳۵ میلیمتر نزولات جوی را نصیب آسمان این استان کرده‌است.

 بارندگی‌,اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی

 

بارش‌ها در بسیاری از نقاط لرستان به‌صورت برف بود و علاوه‌بر اینکه سبب خوشحالی مردم و به‌ویژه کشاورزان شد، اما شدت این بارش‌ها در برخی نقاط به‌قدری بود که در همان ساعات اولیه قطع راه ارتباطی ۶۶۳ روستا در شهرستان‌های الیگودرز، ازنا، دلفان و خرم‌آباد را در پی داشت.

 

بارش سنگین برف در استان لرستان از همان ساعت‌های اولیه  دستگاه‌های امدادی و نیروهای راهداری را پای کار آورد تا تجهیزات و ماشین‌آلات سنگین خود را برای برف‌روبی محورهای مواصلاتی و راه‌های روستایی به‌کار بگیرند، اما کمبود تجهیزات راهداری موجب شده عملیات راهداری به‌کندی انجام شود و راه ارتباطی ۲۴۰ روستا با گذشت سه روز هم‌چنان مسدود باشد.

 

در پی بارش‌های شدید برف و کولاک در محورهای مواصلاتی استان لرستان طی دو روز گذشته به بیش از ۵۹۵ نفر و ۲۰۰ خودرو گرفتار در برف و کولاک توسط ۱۹ اکیپ هلال‌احمر امدادرسانی شده‌است.

 

رئیس پلیس راه لرستان با توجه به یخ‌بندان و لغزنده بودن سطح جاده‌ها و محورهای مواصلاتی این استان به رانندگان توصیه کرد که برای حفظ سلامتی مسافران در راه‌های مواصلاتی باید با احتیاط و سرعت مطمئنه حرکت و فاصله طولی مناسب را با وسیله نقلیه جلویی حفظ کنند و هم‌چنین پایبند به اصول رانندگی ایمن باشند.

 

سرهنگ مرتضی دالوند هم‌چنین از رانندگان خواسته‌است که از مسافرت‌های غیرضروری خودداری کنند و در صورت تردد تحهیزات ایمنی به‌ویژه زنجیر چرخ به‌همراه داشته باشند.

 

بخشی از لرستان هنوز متأثر از خسارت‌های زیرساختی ناشی از بارش‌های اخیر در این استان است و مسئولان هواشناسی از ورود سامانه بارشی از عصر روز پنجشنبه به آسمان لرستان خبر می‌دهند.

 

مهدی پازوکی مدیرکل مدیریت بحران لرستان نیز در رابطه با آخرین وضعیت راه‌های روستایی این استان اظهار داشت:  براساس آخرین اطلاعات به‌علت بارش برف و باران شدید در لرستان راه ارتباطی ۲۴۰ روستا در شهرستان‌های خرم‌آباد، دلفان، الیگودرز و ازنا هم‌چنان مسدود است.

 

وی افزود: برای بازگشایی محور‌های روستایی لرستان از ظرفیت بخش خصوصی هم استفاده می‌شود.

 

به گفته مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان بارش برف باعث تعطیلی مدارس همه مقاطع تحصیلی شهرستان‌های الیگودرز و ازنا در نوبت صبح و بعدازظهر شد و ادارات این دو شهرستان با یک ساعت تأخیر فعالیت خود را آغاز کردند.

 

مدیر کل مدیریت بحران لرستان عنوان کرد: از بعدازظهر امروز دوشنبه تا بعدازظهر روز سه‌شنبه کاهش ۱۰ تا ۱۵ درجه دمای هوا در این استان پیش‌بینی می‌شود.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------