جشنواره گل من‌سیتی و ثبت پنجمین برد متوالی آرسنال/ لیورپول در وقت‌های تلف‌شده نیوکاسل را تسلیم کرد



مسابقات فوتبال جهان در 9 شهریور 1401،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی
دیدارهای هفته پنجم لیگ برتر انگلیس با ثبت یک پیروزی دیگر برای مدافع عنوان قهرمانی، صدرنشین مسابقات و قرمزپوشان مرسی‌ساید پیگیری شد.

به گزارش تسنیم، در ادامه بازی‌های هفته پنجم لیگ برتر انگلیس، شب گذشته (چهارشنبه) پنج بازی انجام شد که در پایان آنها تیم‌های آرسنال، منچسترسیتی و لیورپول موفق به کسب پیروزی شدند، اما تاتنهام به تقسیم امتیازات با حریف خود بسنده کرد.

 

در ورزشگاه امارات لندن آرسنال صدرنشین پیروزی‌های متوالی خود را با تحمیل شکست 2 بر یک بر استون‌ویلا ادامه داد. گابریل ژسوس در دقیقه 30 و گابریل مارتینلی در دقیقه 77 گل‌های آرسنال را به ثمر رساندند و داگلاس لوئیز در دقیقه 74 تنها گل استون‌ویلا را وارد دروازه میزبان کرد. به این ترتیب پنجمین برد متوالی توپچی‌های لندن در این فصل رقم خورد تا آنها به‌عنوان تنها تیمی که تمام بازی‌های خود از ابتدای فصل را برده است با 15 امتیاز صدرنشین جدول باقی بمانند.

 

منچسترسیتی نیز دقایقی بعد در خانه برابر ناتینگهام فارست به میدان رفت و این تیم را با تحمیل شکست 6 بر صفر تحقیر کرد. ارلینگ هالند مهاجم نروژی منچسترسیتی که هفته گذشته نیز برای این تیم هت‌تریک کرده بود این کار را دوباره انجام داد و سه بار در دقایق 12، 23 و 38 دروازه ناتینگهام فارست را باز کرد. ژوائو کانسلو در دقیقه 50 گل چهارم من‌سیتی را به ثمر رساند و در نهایت خولیان آلوارس در دقایق 50 و 87 گل‌های پایانی بازی را رقم زد. شاگردان پپ گواردیولا با این نتیجه 13 امتیازی شدند تا در رده دوم و فاصله دو امتیازی آرسنال باقی بمانند.

 

پس از این بازی تاتنهام در دربی لندن به مصاف وستهام رفت که این بازی با تساوی یک - یک تمام شد. تاتنهام به لطف گل به خودی بازیکن حریف تیلو کرر در دقیقه 34 پیش افتاد، اما توماس سوچک در دقیقه 55 گل تساوی را برای وستهام زد. به این ترتیب دومین بازی بدون برد این فصل تاتنهام رقم خورد، هرچند این تیم با 11 امتیاز به رده سوم جدول صعود کرد.

 

در آخرین بازی هم لیورپول در حالی که تا دقایق تلف‌شده نیمه دوم به میهمان سرسخت خود نیوکاسل امتیاز داده بود، در نهایت این تیم را با نتیجه 2 بر یک شکست داد. آلکساندر ایساک در دقیقه 38 گل نخست را برای نیوکاسل به ثمر رساند. روبرتو فیرمینو در دقیقه 61 کار را برای لیورپول به تساوی کشاند و در نهایت فابیو کاروالیو در دقیقه هشتم وقت‌های تلف‌شده نیمه دوم گل برتری لیورپولی‌ها را زد تا دومین برد فصل‌شان رقم بخورد و با هشت امتیاز به رده پنجم جدول صعود کنند.

 

***

 

پیروزی خانگی یوونتوس برابر اسپتزیا در شب توقف ناپولی و لاتزیو

بانوی پیر با کسب یک پیروزی خانگی برابر اسپتزیا خودش را به بالانشینان جدول رده‌بندی سری A نزدیک کرد.

 

مسابقات فوتبال جهان در 9 شهریور 1401،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی

دیدارهای هفته چهارم سری A ایتالیا، شب گذشته (چهارشنبه) با انجام پنج بازی دنبال شد که در  مهمترین آنها تیم فوتبال یوونتوس میزبان خود اسپتزیا را با نتیجه 2 بر صفر از پیش رو برداشت. دوشان  ولاهوویچ در دقیقه 9 و آرکادیوژ میلیک مهاجم جدید بانوی پیر در دقیقه 2+90 گل‌های یووه را به ثمر رساندند تا این تیم دومین پیروزی فصل خود را کسب و با هشت امتیاز به رده چهارم جدول صعود کند.

 

همزمان با این بازی ناپولی در خانه برابر لچه به نتیجه‌ای بهتر از تساوی یک - یک دست پیدا نکرد. الیف الماس در دقیقه 27 گل نخست را برای ناپولی زد و تنها چهار دقیقه بعد لورنزو کولومبه گل تساوی را برای لچه به ثمر رساند. این در حالی بود که کولومبه در دقیقه 25 یک پنالتی را نیز به هدر داد. ناپولی با این نتیجه هشت امتیازی شد و به دلیل تفاضل گل بهتر نسبت به یوونتوس در رده سوم جدول سری A ایستاد.

 

پیش از این هم سه بازی دیگر برگزار شده بود که نتایج آنها به شرح زیر رقم خورد:

امپولی یک - ورونا یک

سامپدوریا یک - لاتزیو یک

اودینزه یک - فیورنتینا صفر

 

***

 

جام حذفی آلمان| صعود آسان بایرن مونیخ به دور دوم با غلبه بر حریف دسته سومی

شاگردان یولیان ناگلسمان با تحمیل شکستی سنگین به میزبان دسته سومی خود جواز حضور در دور دوم دی‌اف‌بی‌ پوکال را کسب کردند.

 

مسابقات فوتبال جهان در 9 شهریور 1401،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی

در آخرین بازی از دور نخست جام حذفی آلمان، شب گذشته (چهارشنبه) تیم فوتبال بایرن مونیخ میزبان دسته سومی‌اش تیم ویکتوریا کلن را با نتیجه 5 بر صفر در هم کوبید و به‌عنوان آخرین تیم راهی مرحله بعدی این مسابقات شد.

 

رایان خراون‌برخ در دقیقه 35،  ماتیس تل در دقیقه 1+45، سادیو مانه در دقیقه 53، جمال موسیالا در دقیقه 67 و لئون گورتزکا در دقیقه 82 گل‌های این بازی را برای باواریایی‌ها به ثمر رساندند.

 

قرعه‌کشی دور دوم رقابت‌های جام حذفی آلمان سه روز دیگر (4 سپتامبر) انجام می‌شود و 16 بازی‌ این مرحله در روزهای 18 و 19 اکتبر (26 و 27 مهر) برگزار خواهند شد.

 

***

 

پاری‌سن‌ژرمن برد و صدرنشین ماند

هفته پنجم لوشامپیونه فرانسه با ثبت چهارمین برد صدرنشین جدول رده‌بندی مسابقات در خانه تولوز به پایان رسید.

 

مسابقات فوتبال جهان در 9 شهریور 1401،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی

هفته پنجم لوشامپیونه شب گذشته (چهارشنبه) با برگزاری 10 دیدار پیگیری شد که در آخرین و مهمترین آنها پاری‌سن‌ژرمن صدرنشین میزبانش تولوز را با نتیجه 3 بر صفر شکست داد. نیمار و امباپه هر دو با پاس‌هایی از لیونل مسی به ترتیب در دقایق 37 و 50 و خوان برنات در دقیقه 1+90 گل‌های این بازی را برای PSG‌ به ثمر رساندند. PSG با این نتیجه 13 امتیازی شد و به خاطر تفاضل گل بهتر نسبت به لانس در صدر جدول باقی ماند.

 

مارسی هم شب گذشته در ورزشگاه ولودروم میهمانش کلرمون‌فوت را یک بر صفر شکست داد که تنها گل این بازی توسط گوئیه در دقیقه 49 به ثمر رسید. الکسیس سانچس هم در دقیقه 87 این بازی یک پنالتی را برای مارسی به هدر داد. مارسی با این نتیجه مانند پاری‌سن‌ژرمن و لانس 13 امتیازی شد، اما به خاطر تفاضل گل ضعیف‌تر در رده سوم جدول ایستاد.

 

نتایج بازی‌های دیگر به شرح زیر است:

آنژه صفر - رمس 5

لیون 2 - اوسر یک

موناکو 2 - تروا 4

مون‌پولیه 2 - آژاکسیو صفر

استراسبورگ یک - نانت یک

لانس 5 - لوریان 2

رن 3 - برس یک

لیل یک - نیس 2

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------