آخرین اخبار ورزشی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

اوسمار: برد عالی برای پرسپولیس به دست آمد| کمالوند: خاک بر سر ما با این فوتبالی که بازی می‌کنیم

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس با ابراز رضایت از عملکرد تیمش در دیدار برابر صنعت نفت و پیروزی پرگلی که کسب کرده است، گفت:…

کسب اولین مدال طلا کشتی آزاد ایران در مسابقات جهانی/ قهرمانی قاسمپور با شکست کاکس آمریکایی؛ مدال برنز برای یونس امامی



کامران قاسمپور،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی
نماینده وزن ۹۲ کیلوگرم ایران برای دومین سال پیاپی با شکست جی‌دن کاکس آمریکایی به مدال طلای جهان رسید.

به گزارش ایسنا، در پایان رقابت‌های ۳ وزن دوم کشتی آزاد قهرمانی جهان ۲۰۲۲ در بلگراد صربستان، کامران قاسم پور دارنده مدال طلای جهان ۲۰۲۱، در مبارزه‌ای حساس در دیدار نهایی برابر جی‌دن کاکس دارنده ۲ مدال طلای جهان و برنز المپیک به روی تشک رفت و در پایان با نتیجه ۲ بر صفر به برتری رسید و برای دومین سال پیاپی با شکست این کشتی گیر سیه چرده و پر قدرت آمریکایی به مدال طلای جهان رسید.

 

تایم نخست این مبارزه با زیرگیری و درخت کن بی‌نقص قاسمپور و خاک کردن حریف سیه چرده آمریکایی با نتیجه ۲ بر صفر به سود قاسمپور به پایان رسید. در تایم دوم این مبارزه کاکس به هر دری زد تا از قاسمپور امتیاز بگیرد اما با دفاع جانانه قاسمپور موفق به گرفتن امتیاز نشد تا این مبارزه حساس در نهایت با پیروزی ۲ بر صفر قاسمپور به پایان برسد.

 

قاسمپور سال گذشته و در فینال رقابت‌های جهانی ۲۰۲۱ نروژ در مبارزه‌ای سخت ودشوار با نتیجه ۳ بر ۳ موفق به شکست این کشتی‌گیر آمریکایی شد و به مدال طلای جهان رسیده بود.

 

سومین مبارزه و در مرحله نیمه نهایی مقابل و سومین فینالیست کشتی آزاد ایران در این رقابت‌ها نام گرفت. وی فردا شب شنبه برای کسب مدال طلای جهان برابر جی دن کاکس دارنده مدال طلای جهان و برنز المپیک از آمریکا به میدان می رود. قاسم پور سال گذشته و در نیمه نهایی رقابتهای قهرمانی جهان ۲۰۲۱ مقابل این کشتی‌گیر آمریکایی با نتیجه ۳ بر ۳ صاحب پیروزی شده بود.

 

قاسمپور پیش از این در دور مقدماتی این وزن که روز گذشته(جمعه) برگزار شد، در دور نخست استراحت کرد، سپس مقابل ادلان ویسخانوف از فرانسه در مدت زمان ۳ دقیقه با نتیجه قاطع ۱۰ بر صفر به برتری رسید. قاسمپور در یک چهارم نهایی نیز برابر احمد باتایف دارنده مدال نقره اروپا ۲۰۲۲ از بلغارستان با نتیجه ۷ بر ۲ به برتری رسید و راهی نیمه نهایی شد. او در این مرحله نیز مقابل میریانی مایسورادزه از گرجستان به روی تشک رفت و در پایان با نتیجه ۵ بر صفر به برتری رسید و فینالیست شد.

 

پیش از این یونس امامی نیز در وزن ۷۴ کیلوگرم با شکست حریفی از هند به مدال برنز جهان رسید.

 

به این ترتیب در پایان رقابت‌های ۷ وزن کشتی آزاد قهرمانی جهان در صربستان، کامران قاسمپور در وزن ۹۲ کیلوگرم به مدال طلا رسید، محمد نخودی در ۷۹ و حسن یزدانی در وزن ۸۶ کیلوگرم به مدال نقره رسیدند و یونس امامی در ۷۴ و امیرحسین زارع در وزن ۱۲۵ کیلوگرم صاحب مدال برنز شدند.

 

علیرضا سرلک نیز در وزن ۵۷ کیلوگرم از دور رقابت‌ها کنار رفت و امیرمحمد یزدانی نیز در وزن ۷۰ کیلوگرم طبق اعلام کادر فنی به سر وزن نرسید و حضور در رقابت‌های قهرمانی جهان را از دست داد.

 

در ادامه این مسابقات و در شب پایانی، رضا اطری در ۶۱ و رحمان عموزاد خلیلی در وزن ۶۵ کیلوگرم فردا شب (یکشنبه) برای کسب مدال طلای جهان به ترتیب برابر ری هیگوچی از ژاپن و جان دیاکومیهالیس از آمریکا به میدان می‌روند و محمد حسین محمدیان نیز برای کسب مدال برنز جهان به روی تشک خواهد رفت.

 

 ***

 

کشتی آزاد آمریکا قهرمان جهان شد/ ایران به نایب قهرمانی رسید

در پایان رقابت‌های ۷ وزن کشتی آزاد قهرمانی جهان ۲۰۲۲ در صربستان و با توجه به مشخص شدن فینالیست‌های ۳ وزن پایانی، تیم ملی کشتی آزاد آمریکا با کسب ۳ مدال طلا و ۳ نقره و همچنین شانس کسب ۲ مدال طلا و یک برنز دیگر در ۳ وزن پایانی این رقابت‌ها، عنوان قهرمانی زودهنگام این مسابقات را از آن خود کرد.

 

آمریکا در پایان رقابت‌های ۷ وزن برگزار شده کشتی آزاد با مجموع ۱۴۳ امتیاز در صدر قرار دارد و با توجه به شانس کسب ۲ مدال طلا و یک برنز در رقابت‌های ۳ وزن پایانی که فردا شب(یکشنبه) برگزار می‌شود، عنوان قهرمانی زودهنگام رقابت‌های جهانی ۲۰۲۲ را از آن خود کرد.

 

ایران نیز در پایان رقابت‌های ۷ وزن با یک طلا، ۲ نقره و ۲ برنز و مجموع ۹۵ امتیاز در رده دوم جای دارد و با توجه به شانس ۲ مدال طلا و یک برنز دیگر در ۳ وزن پایانی نمی‌تواند به عنوان قهرمانی این مسابقات برسد اما نایب قهرمانی ایران مسجل شده است.

 

رقابت‌های امسال در غیاب روسیه قدرت برتر کشتی جهان و قهرمان دوره قبل مسابقات جهانی در بلگراد صربستان در حال برگزاری است.

 

نتایج دیدارهای فینال و رده بندی ۳ وزن دوم این رقابت ها به شرح زیر است:

 

فینال وزن ۵۷ کیلوگرم:

زلیم خان آباکاروف(آلبانی) ۷ - توماس گیلمان(آمریکا) ۲

 

دیدارهای رده بندی:

استفان میچیچ(صربستان) ۷ - آندره اورتگا(کوبا) یک

 

زانابازار زاندابد(مغولستان) ۳ - وان هائوزو(چین) یک

 

***

 

فینال وزن ۷۴ کیلوگرم:

کایل دیک(آمریکا) ۳ - تیموراز سالکازانوف (اسلواکی) یک

 

دیدارهای رده بندی:

فرانک چامیزو(ایتالیا) ۵ - سونر دمیرتاش(ترکیه) ۳

 

یونس امامی(ایران) ۶ - جاگلاند(هند) صفر

 

***

 

فینال وزن ۹۲ کیلوگرم:

کامران قاسمپور(ایران) ۲ - جی دن کاکس(آمریکا) صفر

 

دیدارهای رده بندی:

عثمان نورماگومدوف(آذربایجان) ۱۱ - رادوسلاو مارسینکیویچ(لهستان) صفر

 

میریانی ماسورادزه(گرجستان) ۱۲ - احمد باتایف(بلغارستان) ۱۰

 

***

 

رده بندی نفرات برتر ۷ وزن این مسابقات به شرح زیر است:

۵۷ کیلوگرم: ۱- زلیم خان آباکاروف (آلبانی) ۲- توماس گیلمان (آمریکا) ۳- زانابازار زاندانبود (مغولستان) و استوان میسیچ (صربستان) ... ۲۳- علیرضا سرلک (ایران)

 

۷۰ کیلوگرم: ۱- تایشی ناریکانی (ژاپن) ۲- زاین رترفورد (آمریکا) ۳- ارنظر آکماتالیف (قرقیزستان) و زورابی یاکوبیشویلی (گرجستان)

 

۷۴ کیلوگرم: ۱- کایل داک (آمریکا) ۲- تیموراز سالکازانوف (اسلواکی) ۳- یونس امامی (ایران) و فرانک چامیزوه (ایتالیا)

 

۷۹ کیلوگرم: ۱- جردن باروز (آمریکا) ۲- محمد نخودی (ایران) ۳- ارسلان بوداژاپوف (قرقیزستان) و واسیل میخایلوف (اوکراین)

 

۸۶ کیلوگرم: ۱- دیوید تیلور (آمریکا) ۲- حسن یزدانی (ایران) ۳- بوریس ماکویف (اسلواکی) و عظمت دولتبیکوف (قزاقستان)

 

۹۲ کیلوگرم: ۱- کامران قاسم پور (ایران) ۲- جی دن کاکس (آمریکا) ۳- عثمان نورماگومدوف (آذربایجان) و میریانی مایسورادزه (گرجستان)

 

۱۲۵ کیلوگرم: ۱- طاها آکگول (ترکیه) ۲- لخاگواگرل مونختور (مغولستان) ۳- امیرحسین زارع (ایران) و گنو پتریاشویلی (گرجستان)

 

در پایان مسابقات ۷ وزن تیم آمریکا با ۱۴۳ امتیاز در جایگاه نخست قرار دارد، ایران با ۹۵ امتیاز دوم است و تیم های گرجستان و مغولستان با ۵۳ و ۴۹ امتیاز در جایگاه های سوم و چهارم قرار دارند.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------