فروش توپ دست‌ خدای مارادونا با قیمتی هنگفت



فروش توپ دست‌ خدای مارادونا،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی
توپ «دست‌ خدا» دیگو مارادونا که با آن در دیدار آرژانتین و انگلیس در جام‌جهانی ۱۹۸۶ گل زده بود سرانجام در یک حراجی به فروش رفت.

به گزارش فرارو، این توپ دیدار یک چهارم نهایی جام جهانی ۱۹۸۶ بین آرژانتین و انگلیس که گل مشهور «دست خدا» در آن دیدار به ثمر رسید، در حراجی گارهام باد در لندن به قیمت ۲.۴ میلیون دلار فروخته شد.

 

توپ دیدار خاطره‌انگیز میان آرژانتین و انگلیس که با گل به‌یادماندنی و نمادین دیگو آرماندو مارادونا فوق ستاره فقید آلبی سلسته همراه شد، در اختیار علی بن‌ناصر داور تونسی آن دیدار بوده است.

 

در حراجی برگزار شده علی بن‌ ناصر روی صحنه رفت تا این توپ را معرفی کند. توپ سی و شش ساله تولید شده توسط آدیداس از همان زمان تا امروز در اختیار او بود.

 

مارادونا در آن دیدار و به فاصله پنج دقیقه در نیمه دوم، دو گل به ثمر رساند و هر دو گل بلافاصله در تاریخ فوتبال حک شد. او گل اول را که به دست خدا شهرت پیدا کرد، با دست چپ به قعر دروازه پیتر شیلتون، گلر تیم ملی انگلیس فرستاد؛ گلی که در تناقض آشکار با قوانین زده شد و از چشم بن‌ناصر دور ماند.

 

مارادونا بعدا این گل را به عنوان گلی که «تا حدودی با دست خدا» به ثمر رسید، توصیف کرد و از همان لحظه لقبی ابدی برای آن انتخاب کرد.

 

فروش توپ دست‌ خدای مارادونا،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی
فروش توپ دست‌ خدای مارادونا،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------