آخرین رده‌بندی باشگاه‌‌‌‌های اروپایی در سال ۲۰۲۲/ سقوط رئال مادرید به رتبه ششم



آخرین رده‌بندی باشگاه‌‌‌‌های اروپایی،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی
اتحادیه فوتبال اروپا آخرین رنکینگ تیم‌های باشگاهی این قاره در سال میلادی جاری را اعلام کرد.

به گزارش تسنیم، اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) تازه‌رده‌بندی تیم‌های باشگاهی قاره سبز که آخرین رده‌بندی آنها در سال 2022 نیز هست را منتشر کرد که در این رده‌بندی رئال مادرید قهرمان فصل گذشته لیگ قهرمانان اروپا و رقیب سنتی‌اش بارسلونا جایی در 5 رده اول ندارند.

 

در این رده‌بندی که معیار آن عملکرد و نتایج تیم‌ها طی یک بازی 5 ساله از فصل (19-2018 تا امروز) منچسترسیتی قهرمان فصل گذشته لیگ برتر انگلیس با مجموع 131 امتیاز در صدر قرار دارد. بایرن مونیخ آلمان تیمی که در این فصل در مسابقات قاره‌ای بیشترین امتیاز را از یوفا کسب کرده (21) با مجموع 130 امتیاز در جایگاه دوم قرار دارد. لیورپول انگلیس هم با 123 امتیاز رده سوم را در اختیار دارد.

 

رده‌بندی پنج تیم برتر یوفا که رئال مادرید قهرمان فصل گذشته و پرافتخارترین تیم اروپا در آن جایی ندارد، با حضور چلسی و پاری‌سن‌ژرمن به ترتیب با 123 و 112 امتیاز کامل می‌شود. جایگاه رئال مادرید و بارسلونا در این رده‌بندی ششم و هفتم است که به ترتیب 110 و 98 امتیاز دارند. منچستر یونایتد (97 امتیاز)، یوونتوس (90) و آژاکس (89) تیم‌های کامل کننده رده‌بندی 10 باشگاه برتر اروپا هستند.

 

رده‌بندی 50 تیم برتر اروپا را در زیر مشاهده می‌کنید:

 

آخرین رده‌بندی باشگاه‌‌‌‌های اروپایی،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------