قلعه‌نویی: یک ایرانی با این امکانات بهتر نتیجه می‌گیرد



اخبار,اخبار ورزشی,قلعه‌نویی

سرمربی تیم فوتبال سپاهان گفت: در تیم ملی اگر این امکانات را دست یک مربی ایرانی هم بدهند، قطعا بهتر نتیجه می گیرد.

به گزارش ورزش سه، امیر قلعه نویی امروز با حضور روی خط تلفنی برنامه نوروز فوتبالی درباره مسائل مختلف از جمله وضعیت فوتبال، سپاهان و اتفاقات و حوادث اخیر کشور به صحبت پرداخت.

 

وظیفه مسئولان بود از این حوادث پیشگیری کنند

سرمربی تیم فوتبال سپاهان در بخش ابتدایی صحبت هایش اظهار داشت: حوادث اخیر در کشور بسیار تلخ بوده، اما اتفاقاتی را هم در دل خود جای داده بود. شما نگاه کنید ببینید شیرازی ها چه کاری انجام دادند. این ها را باید در تاریخ نوشت. همه مردم و نهادهایی که در این مدت تلاش کردند، جای تقدیر دارد. این حوادث در تمام دنیا رخ می دهد و تلفات هم دارد، اما وظیفه مسئولان این است که پیشگیری کنند. کشور ما یک کشور خشک یا نیمه خشک است. در فصول دیگر می توانستند رودخانه ها را لایروبی کنند. در سد برای مخزن و تولید برق استفاده می شود، اما فسلفه سد این است که آب رودخانه ها را تنظیم کند. این به عدم مدیریت برمی گردد.آقای جلالی بزرگ راجع به تیم ها حرف های خوبی زد که چرا برخی تیم ها الان نیستند. این در ورزش اتفاق افتاده و بقیه اش هم در سایر مسائل.

 

بهترین مربی ایران حق تارتار و گل محمدی است

سرمربی تیم فوتبال سپاهان در رابطه با حضورش بین 5 مربی برتر سال گفت: حق من نبود که در بین 5 نفر برتر باشم. برخی مربیان از جمله آقای مجید جلالی، مهدی تارتار و علی دایی حقشان بود که در بین این 5 نفر باشند. حالا من و آقای جلالی سنمان بالاتر است، اما حق برخی از مربیان جوان بود که بین این 5 نفر حضور داشته باشند. ما همه می دانیم که انتخاب هایی که رخ می دهد، رنگی است. نمی توانیم زحمات شفر، برانکو و سرمربی تراکتورسازی را نادیده بگیریم، اما شما نگاه کنید یک مربی جوان مثل مهدی تارتار یک تیم را از لیگ یک به لیگ برتر می آورد و در لیگ برتر هم همیشه جزو مدعیان است. آیا این آدم حقش نیست بهترین مربی ایران باشد؟ آیا یحیی گل محمدی که کلاس جدیدی از فوتبال را نشان داده، حقش نیست؟ متاسفانه این مهم انجام نمی شود. من و آقای جلالی جزو باتجربه ها هستیم و ماست هایمان را کیسه کردیم! البته مربیان دیگر مثل شفر و برانکو سطح بالا هستند و نمی توانیم آن ها را نادیده بگیریم. با این حال شما نگاه کنید چی به مهدی تارتار و گل محمدی دادیم که این نتایج را گرفتند. بازهم می گویم به جان 2 بچه ام حقم نبود بین این 5 مربی برتر باشم. من وجدانا نمی دانستم آمار این برنامه چطور بوده است. با این حال من می گویم از قبل همه چیز مشخص است و می دانیم فلان بازیکن برترین بازیکن می شود.

 

در تیم ملی از شهرداری آب گرفتم زمین خشک نشود!

قلعه نویی درباره اینکه دیروز مهدی تارتار گفته بود قلعه نویی هر جایی باشد، مدعی قهرمانی است، بیان داشت: اولا هر چه دارم، لطف خدا و اهل بیت است. آقای تارتار برخی مسائل را گفت، اما وجدانا من هر تیمی را انتخاب کردم، با عشقم انتخاب کردم. برای نمونه من تیم دوم را دادم و تیم چهاردهم جدول را گرفتم. آن بالایی هم می داند که از نظر مالی هم چندان تفاوتی برایم نداشت. با این حال به خاطر دینی که به سپاهان داشتم و 2 سال خوبی که اینجا گذراندم، آمدم. خیلی از هواداران سپاهان در صفحه شخصی ام از من خواسته بودند که به این تیم بیایم. در سال های گذشته هم باید بگویم من تیم ملی را در شرایطی تحویل گرفتم که زمین چمن داشت خشک می شد و من سرمربی از شهرداری آب می آوردم تا خشک نشود. آقای ابراهیمی هم شاهد است و می تواند شهادت دهد.

 

 

با 100 میلیارد بودجه اداره تیم کاری ندارد

وی افزود: یک خاطر بگویم. بازی کره جنوبی و ایران وحید هاشمیان گل زد. آن موقع فدراسیون رییس نداشت و تعلیق بودیم. مبلغی را به ما بابت پاداش داده بودند که من به آقای ناصر ابراهیمی و مهدی مهدوی کیا به عنوان کاپیتان تیم گفتم که این پول را خودتان تقسیم کنید. گفتم من در مسائل مالی دخالت نمی کنم. دیدم که مهدوی کیا داخل اتاق من آمد و گفت نفری 2 هزار دلار است؛ اما الان اینجا بازی دوستانه را هم می بازیم، 5 هزار دلار پاداش می دهند! یک موقع است تیمی 100 میلیارد بودجه دارد، کاری ندارد که اداره اش کنی. زمانی که ما استقلال بودیم، آقای افشارزاده نتوانست 100 میلیون جور کند تا به بازیکنان نفری 3 میلیون پاداش بدهیم. تیم هم نفت مسجدسلیمان را برده بود و صدرنشین شده بود. بازهم می گویم هر تیمی را انتخاب کردم، به خاطر عشقم انتخاب کردم. شما نگاه کنید من الان از استقلال و تراکتورسازی طلب دارم. پس ملاک من پول نیست. متاسفانه در این چند سال قابلیت های مربیان ایرانی را زیر سوال بردند. اگر این امکانات را دست یک مربی ایرانی بدهند، قطعا بهتر نتیجه می گیرد.

 

در این 10 سال نخبه کشی شد

قلعه نویی در ادامه عنوان کرد: البته را بگویم که خودم اولین نفری بودم که دستیار خارجی آوردم. الان هم امکان ندارد چند وقت یک بار از طریق آقای چلنگر با برانکو در ارتباط نباشم. با برانکو و کرانچار هر 3، 4 هفته یک بار صحبت می کنم. شما اصلا یک متخصص هم باشی، بعد از 2 ماه باید چیز جدید یاد بگیری. من معتقدم در این 10 سال نخبه کشی شد. الان آقای عبدالله ویسی کجاست؟ همین آقای جلالی مگر تیمش را قهرمان نکرد؟ آقای فیروز کریمی کجاست؟ امیدوارم فوتبال ما به سمتی برود که این ارتباطات باشد. مربی حرفه ای به فوتبال ما کمک می کند، اما نباید اصول را زیر پا بگذاریم.

 

کی روش بعد از 10 سال حرف مرا تکرار کرد

وی خاطرنشان کرد: فیلمش هست. من در مالزی گفتم اگر می خواهید تیمتان دونده باشد، بروید دونده بیاورید. همین حرف را 10 سال بعد آقای کی روش زد، گفتند به به و چه چه. برویم به این سمت که مربیان ایرانی را باور داشته باشیم. ما باید از علم روز دنیا استفاده کنیم، اما نه اینکه بقیه را تخریب کنیم.

 

جلالی دروغ 13 را گفت!

سرمربی سپاهان درباره اینکه جلالی گفته بود قلعه نویی از مورینیو بهتر است، گفت: خدمت آقای ارادت دارم؛ اما فکر می کنم ایشان امروز دروغ ١٣ را گفته است! آقای جلالی به من لطف دارد.بحث من کلان تر از این حرف هاست. مثلاً ۵٠ سال قبل هما بهترین ایرلاین دنیا بود یا اینکه جام تخت جمشید را داشتیم. شاید برخی از این حرف ها خوشایند نباشد. می خواهم بگویم اگر بستر آماده باشد، واقعیت قضیه همین است. این قیاس که اصلا درست نبوده، اما این را بگویم که ایران از نظر هوش، قدمت و سنت جزو برترین کشورهای دنیاست. حالا شما بروید زمین چمن ها را ببینید. خدا را شکر فولاد خوزستان یک استادیوم ساخته و همه شادی می کنیم. نگاه کنید 50 سال قبل استادیوم آزادی در تهران ساخته شده که هنوز هم در دنیا کم نظیر است. ما به سمتی رفتیم که بستر آماده نبوده است. در هنر ما هم آقای اصغر فرهادی دیگر نیست.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------