والورده: معنای شادی گل کوتینیو را نمی دانم/ مسی: بارسلونای واقعی را به دنیا نشان دادیم



اخبار,اخبار ورزشی,دیدار بارسلونا و منچستریونایتد

بارسلونا امشب با سه گل بر منچستریونایتد پیروز شد و در مجموع با برتری 4-0، پای به نیمه نهایی لیگ قهرمانان گذاشت.

به گزارش ورزش سه، بارسا سه سال بود که نمی توانست به نیمه نهایی لیگ قهرمانان برسد و بالاخره بر این طلسم پایان داد. دو گل از مسی و یک گل از فیلیپه کوتینیو، مسیر صعود بارسا را هموار کردند.

 

ارنستو والورده، سرمربی بارسا در پایان بازی گفت: «همانطوری بازی کردیم که می خواستیم. این فرم بازی ماست. برخی مواقع اوضاع خوب پیش می رود؛ برخی موارد هم نه. دو بازی رفت و برگشت دشوار را پشت سر گذاشتیم ولی در نهایت به هدف مان رسیدیم. دقایق ابتدایی بازی امشب، یونایتد کار را برای ما سخت کرد ولی خیلی زود کنترل میدان را در دست گرفتیم.

 

5 دقیقه ابتدایی می توانست روند بازی را عوض کند اما اجازه ندادیم حریف بیش از 5 دقیقه روی ما مسلط باشد. ضربه ای که راشفورد به تیر زد، ما را از خواب بیدار کرد ولی وقتی بازی را در دست گرفتیم، دیگر تحت تاثیر یونایتد قرار نگرفتیم.»

 

مسی: «مسی در بازی های حیاتی همیشه خوش می درخشد. نه فقط در برخی مقاطع که در تمام طول بازی او شماره یک زمین بود. او نه تنها گل می زند که بازی را نیز با اراده خودش پیش می برد. بار تهاجمی تیم، همیشه روی دوش مسی است و او هم به خوبی کارش را انجام می دهد.»

 

شادی گل معنا دار کوتینیو: «نمی دانم. در واقع آن را ندیدم. نمی دانم هم منظورش چه بود و خودش باید توضیح بدهد. گذشته از اینها باید گفت که او گل بسیار زیبایی به ثمر رساند و دیگر نباید به جزئیات توجه کرد. بارسا تیمی است که فشار رسانه ای روی آن وجود دارد و سطح توقعات نیز همیشه بالاست. شاید خیلی ها از کوتینیو انتظار دارند هر بازی گل بزند اما این کار ساده ای نیست. همه ما انسان هستیم و سطح تحمل مان نیز متفاوت است.»

اخبار,اخبار ورزشی,دیدار بارسلونا و منچستریونایتد

 

حریف نیمه نهایی: «این لیگ قهرمانان است و در آن، حریف ساده وجود ندارد. نمی توانید برابر هیچ حریفی خودتان را از پیش برنده بدانید. حتی هر نتیجه ای در بازی رفت هم تضمین کننده صعود نیست. لیورپول شانس اول صعود برابر پورتو است ولی ببینیم فردا در بازی برگشت چه نتیجه ای رقم خواهد خورد.»

 

***

 

مسی: بارسلونای واقعی را به دنیا نشان دادیم

اخبار,اخبار ورزشی,دیدار بارسلونا و منچستریونایتد

فوق ستاره آرژانتینی که حالا با 10 گل زده، آقای گل لیگ قهرمانان است، در پایان بازی گفت: «عالی و تماشایی بازی کردیم و بارسای واقعی را به دنیا نشان دادیم. در 5 دقیقه اول بدن ها سرد بود و کمی عصبی بودیم. شاید نتیجه بازی رفت باعث شده بود بیش از اندازه خونسرد وارد زمین شویم؛ ولی پس از آن، کنترل بازی را در دست گرفتیم.»

 

مسی در مورد گل هایش گفت: «روی گل اول، محکم و قوی به توپ ضربه زدم. روی گل دوم البته که شانس هم با من یار بود. مهمتر از دو گل من این بود که به هدف مان دست یافتیم و با گذر از یک چهارم نهایی، راهی نیمه نهایی شدیم. سه سال بود نتوانسته بودیم به این مرحله برسیم. اشتباهات گذشته را تکرار نکردیم. نمی توانستیم اجازه دهیم امسال هم در یک چهارم حذف شویم. تجربه بازی با رم همراه مان بود و می دانستیم که نباید یونایتد را در بازی برگشت دست کم بگیریم.»

 

مسی در مورد حریف نیمه نهایی گفت: «لیورپول یا پورتو فرقی نمی کند. هر دو دشوار هستند. امشب حذف یوونتوس ثابت کرد که نمی توان هیچ تیمی را ساده تصور کرد. قطعا دو بازی نیمه نهایی بسیار پیچیده و سخت را خواهیم داشت.»

 

سه گانه: «قدم به قدم باید پیش رفت. الان باید قهرمانی در لالیگا را مسجل کنیم و نباید همه چیز را تمام شده بدانیم و سپس نیمه نهایی لیگ قهرمانان را خواهیم داشت. در هر صورت بارسا شایسته فتح سه گانه ای دیگر است.»

 


کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------