نوری و منجزی ۲ طلایی ایران در کشتی فرنگی قهرمانی آسیا/ پایان کار شاگردان بنا در روز نخست با ۲ طلا و ۲ برنز



اخبار,اخبار ورزشی,کشتی فرنگی قهرمانی آسیا

در پایان رقابت‌های ۵ وزن نخست کشتی فرنگی قهرمانی آسیا،نمایندگان اوزان۸۷ و ۱۳۰کیلوگرم ایران با برتری مقابل حریفان خود، ۲ مدال طلا را از آن ایران کردند و سامان عبدولی و محمد علی گرایی نیز به ۲ مدال برنز رسیدند.

به گزارش ایسنا، در ادامه رقابت‌های ۵ وزن نخست کشتی فرنگی قهرمانی آسیا ۲۰۱۹ که در شی آن چین در حال برگزاری است، حسین نوری نماینده وزن ۸۷ کیلوگرم ایران و دارنده مدال‌های برنز جهان، طلای بازی‌های آسیایی و ۲ طلای آسیا در دیدار فینال برابر کومار سونیل از هند به روی تشک رفت و در پایان با نتیجه بر صفر به برتری رسید و سومین مدال طلای خود در آسیا را بر گردن آویخت.

 

نوری پیش از این در دیدار نخست، فی پنگ دارنده مدال برنز آسیا از چین را با نتیجه ۳ بر یک مغلوب کرد. وی در دور دوم ماتسو سومی دارنده مدال نقره آسیا از ژاپن را با نتیجه ۴ بر ۲ شکست داد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت و در این مرحله نیز با نتیجه ۳ بر یک از سد رستم آساکولوف دارنده مدال نقره جهان و قهرمان آسیا از ازبکستان گذشت و راهی دیدار فینال شد.

 

اما در وزن ۱۳۰ کیلوگرم امیر قاسمی منجزی در دیدار فینال برابر مامینجان عبدالله‌یف از ازبکستان به روی تشک رفت و در پایان با نتیجه ۳ بر ۲ به برتری رسید و دومین مدال طلای ایران در این رقابت‌ها را بر گردن آویخت.

 

قاسمی منجزی پیش از این در دور اول با نتیجه ۲ بر ۱ مورات رامونوف دارنده مدال نقره آسیا از قرقیزستان را مغلوب کرد. وی در دور بعد و در مرحله نیمه نهایی با نتیجه ۸ بر صفر مین سئوک کیم دارنده مدال برنز جهان و بازی‌های آسیایی از کره جنوبی را از پیش رو برداشت و به دیدار فینال راه یافت.

 

پیش از این سامان عبدولی در ۶۳ و محمد علی گرایی در ۷۷ کیلوگرم به مدال برنز رسیدند و رضا خدری در ۵۵ کیلوگرم به عنوان پنجمی رسید.

 

به این ترتیب تیم ملی کشتی فرنگی ایران در پایان رقابت‌های ۵ وزن نخست به ۲ مدال طلای حسین نوری و امیر قاسمی منجزی و ۲ مدال برنز سامان عبدولی و محمدعلی گرایی و یک عنوان پنجمی رضا خدری دست یافت.

 

رقابت‌های ۵ وزن دوم فردا(یکشنبه) برگزار می‌شود و ۵ فرنگی کار دیگر ایران به مصاف رقبایشان می‌روند.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------