قهرمانی لیورپول با غلبه بر تاتنهام/ جام قهرمانی به کلوپ و شاگردانش رسید



اخبار,اخبار ورزشی,دیدار لیورپول و تاتنهام

تیم فوتبال لیورپول با پیروزی بر تاتنهام قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شد.

به گزارش تسنیم، تیم فوتبال لیورپول با برتری 2 بر صفر مقابل تاتنهام برای ششمین بار قهرمان اروپا شد. دو تیم از ساعت 23:30 شنبه شب در در ورزشگاه واندامتروپولیتانوی مادرید به مصاف هم رفتند که لیورپول با ارائه یک بازی حساب شده موفق شد فینال را فتح کند و برای ششمین بار قهرمان قاره سبز لقب بگیرد.

 

این دیدار با یک دقیقه سکوت به دلیل مرگ دلخراش خوسه آنتونیو ریس بازیکن فقید تیم سویا آغاز شد و بسیاری از چهره‌های خاطره‌انگیز فوتبال اعم از ستاره‌های پیشین مستطیل سبز و مربیانی همچون آنتونیو کونته با حضور در ورزشگاه بازی را از نزدیک تماشا کردند.

 

در فینال فصل 2019-2018 لیگ قهرمانان در ورزشگاه خانگی اتلتیکو مادرید به قضاوت دامیر اسکومینا، صلاح در دومین دقیقه از روی نقطه پنالتی لیورپول را پیش انداخت تا به اولین مصری و پنجمین آفریقایی گلزن در فینال لیگ قهرمانان اروپا تبدیل شود. نیمه اول با میدان‌داری و حملات 2 تیم به پایان رسید.

 

تاتنهام نیمه دوم را بهتر آغاز کرد اما درخشش بکر مانع گلزنی بازیکنانی مانند مین و اریکسن می‌شد. لیورپول هم با ضدحملاتش خطرساز می‌شد. در نهایت با هدر رفتن آخرین فرصت‌های تاتنهام با درخشش بکر، لیورپول توسط اوریگی و به لطف اشتباه بازیکنان رقیب در دقیقه 89 گل دوم را به ثمر رساند تا مرد بلژیکی تعویض طلایی کلوپ نام بگیرد.

 

به این ترتیب لیورپول برای ششمین بار  و اولین بار از سال 2005 قهرمان اروپا شد و تاتنهام در اولین حضور در فینال دست خالی به لندن برگشت. کلوپ هم پس از 2 ناکامی در فینال لیگ قهرمانان این بار اولین جام معتبرش در لباس مربیگری قرمزها را تصاحب کرد. لیورپول با این قهرمانی به تنهایی پایین‌تر از رئال مادرید (13 قهرمانی) و میلان (7 قهرمانی) در رده سوم پرافتخارترین تیم‌های لیگ قهرمانان و جام باشگاه‌های اروپا ایستاد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------