تاج: هنوز پولی به پروپئیچ پرداخت نشده/ ویلموتس از ما پول می‌خواهد نه ضمانت



اخبار,اخبار ورزشی,مهدی تاج

مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال ایران گفت: تبعیضی بین این ۲ باشگاه وجود ندارد و پرسپولیس و استقلال به یک اندازه برای ما عزیز هستند.

مهدی تاج در گفت‌وگو با میزان، در خصوص آخرین وضعیت پرداخت پول مارک ویلموتس سرمربی تیم ملی فوتبال ایران اظهار داشت: مشغول تامین کردن پول هستیم و البته موانعی هم در این میان وجود دارد. فیفا در نامه‌ای که به ما نوشته می‌گوید شما نمی‌توانید پولی را جایی که منشا آن ایران باشد بگیرید.

 

وی افزود: در مبادله اسنادی آمده که شرکای بانکی ما حاضر نشدند این پول را پرداخت کنند. این یعنی شرکای بانکی فیفا نمی‌توانند این پول را به ما انتقال دهند. البته ما همچنان به دنبال پیدا کردن راه‌هایی برای حل این مشکل هستیم و ان‌شاءالله هم آن را حل می‌کنیم.

 

رئیس فدراسیون فوتبال ایران تصریح کرد: اینکه می‌گویند چرا استقلال توانست و فدراسیون نتوانسته درست نیست. ما ۱۰ سال است که همینطور پول‌های خود را می‌گرفتیم. الان ۲ موضوع مطرح است؛ اولی اینکه استقلال یک باشگاه ورزشی است که به نظر فیفا و AFC همه باشگاه‌ها خصوصی هستند، اما فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران باشگاه ورزشی نیست. دوم اینکه پولی هنوز به پروپیچ پرداخت نشده و مبادله اسنادی شده است. ما هم در تلاش هستیم تا از همین روش مشکل را حل کنیم و پرسپولیس هم وضعیتش همین است.

 

تاج در مورد اینکه گفته می‌شود بین استقلال و پرسپولیس تبعیض وجود دارد گفت: اصلا تبعیضی بین این ۲ باشگاه وجود ندارد و پرسپولیس و استقلال به یک اندازه برای ما عزیز هستند. مشکل این بود که استقلال در آستانه کسر امتیاز بود و مسئولان باشگاه رفتند به فیفا و گفتند ما این پول را داریم، اما خودتان می‌دانید که بلوکه است. ما هم نامه زدیم و گفتیم حالا که پول بلوکه است، پس به CAS (دادگاه بین‌المللی ورزش) بگویید که پول در دسترس است، اما مشکل مورد دیگری است. فیفا هم ضمانت پولی که در آینده باید به پروپیچ بدهد را کرد.

 

وی در پاسخ به این سوال که آیا درمورد پرداخت طلب ویلموتس هم از این شیوه استفاده می‌شود، تاکید کرد: این کار را ما هم می‌توانیم انجام دهیم، اما ویلموتس از ما ضمانت نمی‌خواهد و پول می‌خواهد.

 

رئیس فدراسیون فوتبال در پایان درباره حامی البسه تیم‌های ملی و اینکه فدراسیون با کدام شرکت مذاکره داشته، خاطرنشان کرد: در حال طراحی البسه هستیم، اما اسمی از شرکتی نمی‌برم و فقط می‌توانم بگویم که در داخل کشور تولید می‌شود. طراحی لباس آخرین مراحل خود را طی می‌کند و از این پس همه تیم‌های ملی یکدست می‌شوند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------