مرفاوی: استقلال همیشه بوی قهرمانی می دهد/ پاداش قهرمانی آسیا، یک سکه و یک خط تلفن بود



اخبار,اخبار ورزشی,مرفاوی

گلزن استقلال در فینال جام باشگاه های آسیا از خاطرات دومین قهرمانی آبی ها در آسیا صحبت کرد.

به گزارش ورزش سه، 7 مردادماه برای استقلالی ها روز مهمی است؛ روزی که آبی ها با هدایت منصور پورحیدری به قهرمانی دوم خود در لیگ قهرمانان آسیا رسیدند و در این مسیر صمد مرفاوی با درخشش در پیراهن استقلال و گلزنی در بازی فینال نقش پر رنگی در این قهرمانی ایفا کرد. بازیکن و سرمربی سابق استقلال در گفت و گو با ورزش سه درباره این قهرمانی می گوید: برای موفقیت در فینال آسیا خیلی زحمت کشیدیم و نزدیک به 20 روز در شرایط سخت آب و هوایی حضور داشتیم. بازی بسیار سختی داشتیم و بدن ها تحلیل رفته بود اما خدا را شکر توانستیم برنده باشیم. گل اول را آقای حسن زاده به ثمر رساند و من نیز گل دوم را به ثمر رساندم.


او در ادامه عنوان کرد: پر ستاره ترین تیم تاریخ استقلال بودیم و تمام بازیکنان نیمکت و ترکیب در یک سطح بودند. وقتی یک تیم می خواهد قهرمان آسیا شود، باید چنین شرایطی را داشته باشد و ما نیز تیم پر مهره ای داشتیم. با تدابیر منصور پورحیدری تیم بسیار خوبی داشتیم و در نهایت به قهرمانی رسیدیم.


مرفاوی در پاسخ به این سوال که چه پاداشی برای قهرمانی دریافت کردید، گفت: ما برای پاداش بازی نکردیم. یک یا دو سکه رئیس مجلس به ما دادند. آقای غرضی وزیر مخابرات نیز به ما یک خط تلفن ثابت دادند که به ما خارج از نوبت تحویل داده شد و همه سعی می کردند در مناطق خوب بگیرند تا قیمت بیشتری داشته باشد. تیم های کارگری از باشگاه بیشتر پاداش می دادند و البته انتظار داشتیم به ما توجه بیشتری شود و قدردان این تیم باشد اما صورت نگرفت.


مربی سابق استقلال در پاسخ به این سوال که چرا آن زمان مدیریت یک تیم پر ستاره کار دشواری نبود اما حالا چنین اتفاقاتی در استقلال رخ می دهد، بیان کرد: بازیکن ها فرق کردند اما نقش مدیریت تیم خیلی مهم بود. سرمربی تیم آقای پورحیدری به خوبی تیم را مدیریت می کرد. در تیم ما بزرگانی مانند قلعه نویی، چنگیز، احدی، بیانی ها و چندین چهره دیگر حضور داشتند و مدیریت آنها واقعا کار سختی بود. مرحوم پورحیدری با رفاقتی که ایجاد کرده بود، مصمم بود که قهرمانی آسیا را کسب کند.


او در ادامه درباره نقش مدیران استقلال بیان کرد: آقایان اولیایی و آقای محمدی استقلال را دگرگون کردند. ما قبل از حضور این افراد زمین تمرین نداشتیم اما با حضور این اسامی، استقلال متفاوت شد. آنها برای ما امکاناتی فراهم کردند که ما قهرمان شدیم. البته مشکلاتی هم داشتیم که بخشی از آن مشکلات مالی است. اکنون استقلال میلیاردی خرج می کند و می گویند مشکل داریم. استقلال از آن زمان مشکلی مالی داشته است؛ اکنون مشکلات میلیاردی است و در گذشته چند صد هزار تومانی بود.

 

مرفاوی درباره تغییرات صورت گرفته در استقلال، اضافه کرد: راجع به استراماچونی نمی توانیم نظر بدهیم زیرا او را نمی شناسیم و با او آشنا نیستیم. آن چیزی که اکنون مشخص است، این است که تیم به موقع کار خود را انجام داده و به صورت منظم آماده شده اند. دیر اضافه شدن بازیکنان، مشکلات بیرونی تیم است و نباید به سرمربی ارتباط داد. شاخص ترین موضوع در تیم شروع تمرینات و ادامه به صورت منظم است و هماهنگی در حال انجام است.


سرمربی سابق استقلال در پاسخ به این سوال که آیا استقلال بوی قهرمانی می دهد، گفت: نمی خواهیم نا امید باشیم و استقلال همیشه بوی قهرمانی می دهد. تیم همیشه پر طرفدار و سطح بالا بوده است. تیمی که پر افتخار باشد، همیشه بوی قهرمانی می دهد. باید همدلی و پشتیبانی باشد تا تیم قهرمان شود. مانند سالی که قلعه نویی حضور داشت؛ نفرات زیادی از تیم رفتند و قلعه نویی قول قهرمانی نداد اما تیمی منسجم ساخت و آن تیم بعد از 2 سال قهرمان شد. تیم ما از سال اول مدعی قهرمانی بود و بسیاری چنین انتظاری نداشتند اما ما مدعی قهرمانی بودیم و بعد از دو سال، در سال سوم قهرمان شدیم. مقدمه سازی برای قهرمانی انجام شده بود و در نهایت به نتیجه رسیدیم. چنین کاری را برانکو هم انجام داد و بعد از حضور در پرسپولیس توانست در سال سوم به قهرمانی برسد. باید برنامه ریزی داشت و نباید در یک شب انتظار قهرمانی داشت. باید برای تیم پشتوانه سازی انجام داد؛ چه بهتر که امسال قهرمان شود اما اگر نشد، باید سال بعد قهرمان شود زیرا استقلال انگیزه زیادی برای این کار دارد.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------