والیبال بانوان ایران شانس حضور در جمع ۴ تیم برتر آسیا را از دست داد



اخبار,اخبار ورزشی,تیم ملی والیبال بانوان ایران
تیم ملی والیبال بانوان ایران نتیجه ست اول و دوم بازی با تایلند را واگذار کرد.

به گزارش ایسنا، تیم ملی والیبال بانوان ایران در دومین مرحله از جام ملت‌های آسیا از ساعت ۱۴:۳۰ دقیقه امروز (پنج‌شنبه) برابر تیم تایلند به میدان رفت و تاکنون ست اول بازی را واگذار کرده است. 

 

ملی‌پوشان ایران این ست را با نتیجه ۲۵ بر ۱۶ به حریف قدرتمند خود واگذار کردند. 

 

ست اول: ۲۵-۱۶ تایلند

 این ست با امتیازگیری تیم تایلند آغاز شد اما در ادامه بازیکنان ایران توانستند اختلاف امتیاز را کم‌تر کنند. جای خالی زیبای مهسا کدخدا و پس از آن بیرون رفتن توپ بازیکن تایلند حساب کار را ۷ بر ۶ کرد اما پوران زارع سرویس خود را با اختلاف زیادی به بیرون زد تا اولین وقت استراحت فنی بازی برای تایلند ثبت شود.

 

در ادامه رالی زیبای بازیکنان ایران باعث شد تا مهسا کدخدا حساب کار را ۹ بر ۸ کند اما سرویس شبنم علیخانی با فاصله از زمین بیرون رفت و پس از آن دفاع ناقص تیم ایران دو امتیاز پی در پی برای تایلند به دنبال داشت.

 

بازیکنان ایران با بی‌دقتی در زدن سرویس چندین امتیاز را به تایلند تقدیم کردند. در حالی که اختلاف امتیاز ۱۳ بر ۹ بود جواد مهرگان اولین وقت استراحت را درخواست کرد تا از این طریق روند امتیازگیری حریف را متوقف و نکات لازم را به بازیکنان ایران یادآوری کند پس از آن دفاع مونا دریس محمودی امتیاز ۱۰ را برای ایران ثبت کرد. با این حال تایلند اختلاف امتیاز خود را حفظ کرد و دومین وقت استراحت فنی را هم گرفت. با ورود تیم‌ها به زمین تیم ایران اختلاف امتیاز را به سه رساند تا سرمربی تایلند اولین وقت استراحت را برای تیم خود درخواست کند.

 

در ادامه پوران زارع امتیاز ۱۴ را برای ایران گرفت اما سرویس خود را بیرون زد و در نتیحه اختلاف دو تیم به ۲۰ بر ۱۴ رسید. در حالی که تیم تایلند برای پیروزی در این ست به دو امتیاز نیاز داشت دفاع خوب مائده برهانی امتیاز ایران را به ۱۶ رساند اما تایلند در ادامه دو امتیاز پی در پی گرفت و ۲۵ بر ۱۶ پیروزی این ست شد.

 

تیم ایران با ترکیب مونا دریس محمودی، نگین شیرتری، شبنم علیخانی، مهسا صابری، فرزانه مرادیان گنجه، مائده برهانی، مهسا کدخدا، ندا چملانیان، پوران زارع، هاله متقیان،‌ مونا آشفته، شکوفه صفری، زهرا بخشی و تهمینه درگذنی در این مسابقات حضور دارد.

 

جام ملت‌های والیبال زنان آسیا از ۲۷ مرداد ماه به میزبانی کره جنوبی آغاز شده است و تا ۳ شهریورماه ادامه دارد.

 

ست دوم: ۲۵ - ۲۱ تایلند

در ست دوم این بازیکنان ایران بودند که ۶ بر ۳ پیش افتادند، همین باعث شد تا سرمربی تایلند خیلی زود درخواست وقت استراحت کند. با ورود تیم‌ها به زمین با جای خالی تایلند و دفاع این تیم مقابل آبشار صابری سه امتیاز برای این تیم به دست آمد. در ادامه مائده برهانی موفق نشد آبشار بازیکن تایلند را دفاع کند و در مقابل آبشار صابری با دفاع خوب حریف رو به رو شد تا تایلند اولین وقت فنی بازی را بگیرد. 

 

جواد مهرگان در امتیاز ۱۰ بر ۷ اولین وقت استراحت را برای تیم ایران گرفت اما پس از ورود تیم‌ها جای خالی زیبای بازیکن تایلند باز هم اختلاف امتیاز را بیش‌تر کرد. در حالی که رالی زیبایی بین دو تیم شکل گرفته بود خطای تور ندا چملانیان امتیاز را به حریف داد. تایلند دومین وقت استراحت فنی بازی را در امتیاز ۱۶ بر ۹ به نفع خود گرفت.

 

در ادامه دفاع زیبای مائده برهانی دوازدهمین امتیاز را برای ایران به ثبت رساند اما جای خالی حریف با دریافتی از طرف بازیکنان ایران همراه نبود و اختلاف امتیاز به ۶ رسید. دفاع شبنم علیخانی و سرویس زیبای مونا آشفته دو امتیاز متوالی را برای ایران به ارمغان آورد  که باعث شد سرمربی تایلند درخواست وقت استراحت کند. مونا آشفته با سرویس‌های زیبای خود و هم‌چنین عملکرد سایر بازیکنان سه امتیاز متوالی دیگر برای ایران به ارمغان آوردند و حساب کار به ۱۸ بر ۱۹ رسید. در ادامه تایلند چند امتیاز  گرفت اما دفاع بازیکنان ایران روند امتیازگیری این تیم را متوقف کرد.

 

هر چند ملی‌پوشان در این ست عملکدر بهتری داشتند اما در نهایت با نتیجه ۲۵ بر ۲۱ این ست را نیز واگذار کردند.

 

ست سوم: ۲۵ – ۱۳ تایلند

این ست با برتری تایلند آغاز شد به گونه‌ای که جواد مهرگان در امتیاز ۴ بر ۱ اولین وقت استراحت را برای ایران گرفت. تیم ایران سه امتیاز دیگر گرفت اما در امتیاز ۸ بر ۴ تایلند اولین وقت استراحت فنی بازی را از آن خود کرد. در حالی که بین دو تیم رالی زیبایی شکل گرفته بود آبشار مونا آشفته بدون برخورد با دفاع حریف به بیرون رفت اما این بازیکن امتیاز بعدی را برای ایران گرفت و سپس با سرویس خوب خود حریف را دچار مشکل کرد تا دفاع دریس محمودی برای ایران امیتاز به دست آورد. اختلاف امتیاز ۱۲ بر ۷ باعث شد تا جواد مهرگان دومین وقت استراحت را برای تیم ایران درخواست کند. دو امتیاز متوالی ایران باعث شد تا سرمربی حریف درخواست وقت استراحت فنی کند. با ورود تیم‌ها این تایلند بود که باز هم اختلاف امتیاز را به ۵ رساند و در امتیاز ۱۶ بر ۱۱ دومین وقت استراحت فنی بازی را گرفت.

 

 در این ست اشتباهات تیم ایران بیش‌تر شده بود و تایلند نیز با بازی بهتر خود اختلاف امتیاز را به ۲۲ بر ۱۲ رساند و در ادامه هم ست سوم را با حساب ۲۵ بر ۱۳ پیروز شد.  

 

تیم ملی ایران فردا در آخرین بازی مرحله دوم از ساعت ۷ صبح به وقت تهران به مصاف چین تایپه می‌رود.

 

تیم ایران با ترکیب مونا دریس محمودی، نگین شیرتری، شبنم علیخانی، مهسا صابری، فرزانه مرادیان گنجه، مائده برهانی، مهسا کدخدا، ندا چملانیان، پوران زارع، هاله متقیان،‌ مونا آشفته، شکوفه صفری، زهرا بخشی و تهمینه درگذنی در این مسابقات حضور دارد.

 

جام ملت‌های والیبال زنان آسیا از ۲۷ مرداد ماه به میزبانی کره جنوبی آغاز شده است و تا ۳ شهریورماه ادامه دارد.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------