تاریخ‌سازى نماینده ایران در جام جهانی شطرنج/ فیروزجا راهى دور سوم شد



اخبار,اخبار ورزشی,جام جهانی شطرنج
با پایان بازی دوم مرحله دوم جام جهانی شطرنج، یک شطرنجباز ایرانى براى نخستین بار در تاریخ راهى دور سوم شد.

به گزارش فارس، بازی دوم از مرحله دوم مسابقات جام جهانی شطرنج امروز شنبه برگزار شد و نمایندگان شطرنج ایران برابر حریفان خود به یک پیروزی و دو تساوی رسیدند.

 

امروز علیرضا فیروزجا (2702) با مهره سفید برابر دوبف از روسیه (2699) به پیروزى رسید تا راهى دور سوم شود. بازی اول این دو بازیکن با تساوی به پایان رسیده بود. دوبف شطرنج باز جوان روسی، قهرمان حال حاضر مسابقات سریع جهان به حساب می آید. 

 

این براى نخستین بار در تاریخ است که یک شطرنج باز ایرانى راهى دور سوم مى شود.

 

پرهام مقصودلو (2664) نیز امروز با مهره سیاه برابر لئون آرونیان از ارمنستان (2758) قرار گرفت و به تساوی رضایت داد تا با توجه به شکستش در بازی اول، از جام جهانی کنار برود. آرونیان مدافع عنوان قهرمانی جام جهانی است و چندی قبل نیز در رقابت های معتبر گرندچس تور سنت لوئیس بالاتر از مگنوس کارلسن، قهرمان شد.

 

محمدامین طباطبایی (2642) هم با مهره سفید برابر جفری شیونگ از آمریکا (2707) به تساوی رسید تا با دو تساوی ثبت شده برنده این بازی به دیدارهای تکمیلی کشیده شود. 

 

بازی های تکمیلی مرحله دوم فردا یکشنبه برگزار می شود.

 

دهمین دوره رقابت هاى جام جهانى در خانتى مانسیسک روسیه برگزار مى شود و مجموع جوایز در نظر گرفته شده براى این مسابقات یک میلیون و ششصد هزار دلار است.

 

طبق اعلام فیده دو فینالیست رقابت هاى جام جهانى ، سهمیه حضور در رقابت های قهرمانى جهان را کسب خواهند کرد. مگنوس کارلسن که قهرمان حال حاضر جهان است و به طور اتوماتیک در رقابت هاى قهرمانى جهان حضور خواهد داشت.کاروآناى آمریکایى نیز پیش از این سهمیه حضور در رقابت های قهرمانى جهان را کسب کرده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------