آخرین اخبار ورزشی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

هاشمی نسب:خطر از بیخ گوش استقلال گذشت | حسینی: ۳۰۰ میلیون تومان را می‌دهم؛ فدای سر آن هوادار خانم!

مربی تیم فوتبال استقلال با بیان اینکه امیدوارم در همه بازی ها عدالت رعایت شود، گفت: در دقایق پایانی دیدار با شمس آذر…

سکوت ۱۵ ماهه پندار توفیقی شکست!/ از تیام و جپاروف تا تهدید وزیر ورزش



اخبار,اخبار ورزشی,پندار توفیقی
معاون سابق باشگاه استقلال بعد از ۱۵ ماه سکوت بالاخره حاضر شد در گفتگویی تصویری شرکت کند و در مورد تمام اتهاماتی که به او وارد شده صحبت کند.

پندار توفیقی مدیری است که در لیگ چهاردهم و درحالی که کمتر کسی از اهالی فوتبال او را می شناخت وارد تیم فوتبال استقلال شد و از لیگ شانزدهم و در زمان سرمربیگری علیرضا منصوریان مسئولیت نقل و انتقالات این باشگاه را بر عهده گرفت. او در سال‌های ابتدایی حضورش در استقلال با جذب بازیکنانی مثل وریا  غفوری، کاوه رضایی،  سرور جپاروف، بختیار رحمانی، تیام و تعدادی بازیکن جوان توانست محبوبیت خوبی در بین هواداران این تیم برای خود دست و پا کند اما در نقل و انتقالات آخری که در استقلال حضور داشت اتفاق هایی برایش رخ داد که باعث شد از سمت خود استعفا بدهد و در این مدت هرگز حاضر نشده در مورد اتفاق هایی که برایش افتاد توضیح بدهد.

 

توفیقی بعد از مدت ها سکوت در گفتگو با ورزش سه به صورت مفصل در مورد تمام اتهام هایی که به او وارد است صحبت کرد که در ادامه آن را می خوانید:

 

15 ماه از حضور شما در باشگاه استقلال می گذرد و شما هرگز صحبتی در مورد این تیم انجام ندادید. چطور شد تصمیم گرفتید در این باره صحبت کنید؟ 

در آن زمان استقلال در جمع 8 تیم برتر آسیا قرار داشت و خیلی امیدوار بودیم به قهرمانی و به همین دلیل صحبتی نکردیم. البته من از طریق مدیران و خود آقای شفر پیگیر وضعیت تیم بودم ولی ترجیح دادم صحبتی نکنم.

 

ولی در این مدت خیلی به سیاست های شما انتقاد شد و خیلی ها شما را مقصر اتفاق های اخیر می دانند. 

وقتی به یکباره تعداد زیادی از رسانه ها علیه تو بسیج می شوند حتما جریانی پشت آن است. تا شب عید فطر و ماه رمضان بازیکنان خوبی جذب کردیم و هواداران خیلی راضی بودند، می شود اطلاعتش را خواند چون مربوط به همین سال گذشته است نه 100 سال پیش. سه سال نقل و انتقالات را انجام می دادم و شرایط خوب بود. همه چیز خوب بود و طبق لیست شفر هر بازیکنی که خواست جذب کردم. صیادمنش، رضا آذری، محمد دانشگر، روح الله باقری، تیموری و .... همه در لیست آقای شفر بودند. یکباره تصمیم گرفته شد در مدیریت باشگاه استقلال تغییر بدهند. من هیچوقت رسانه نداشتم و سعی می کردم با کار خودم را ثابت کنم. ما به جز یکی دو مورد تمام بازیکنان مورد نظر دو باشگاه استقلال و پرسپولیس را ما جذب کردیم و رقابت را از رقیبمان بردیم. 

 

اولین انتقادی که به شما شد این بود که نام بازیکنان جدید را نیمه شب اعلام می کردید و اینطور به نظر آمد برای خود دنبال برندسازی هستید.

رسانه ها دلخور بودند چون نمی توانستند اخبار را پوشش بدهند چون ما در سایت باشگاه این اخبار را منتشر می کردیم. شاید می شد ساعت مناسب تری این اخبار را منتشر می کردیم ولی در آن سه سال نقل و انتقالات در ماه رمضان بود، بازیکنان یا افطار را در دفتر من می خوردند یا بعد از افطار می آمدند و جلسات تا نیمه شب طول می کشد، خیلی از بازیکنان را هم ما روز می گرفتیم. جالب است من اللهیار صیادمنش را جذب کردم همه گیر دادند به رنگ کت من، این یعنی چیزهایی پشت پرده اتفاق می افتاد.

 

شما از عملکرد خود در نقل و انتقالات دفاع می کنید؟

ما در آن سال ها بیشتر نقل و انتقالات را از پرسپولیس بردیم و خوشحالم که این اتفاق رخ داد و فکر می کنم عملکرد خوبی داشتیم. 

 

شما ادعا می کنید تمام بازیکنان مورد نظر سرمربی را جذب کرده اید. درست است؟ 

تمام بازیکنان جز وحید امیری را جذب کردیم. در مورد امیری هم آقای منصوریان بهتر است توضیح بدهد. هر بازیکنی که منصوریان دست گذاشت برایش جذب کردیم. بازیکنان جوانی هم جذب کردیم که آنها در آینده ستاره می شوند. برای نورافکن تقاضا آمده بود ولی او را ندادیم، مجید حسینی را به راه آهن قرض دادیم و برگشت و در مورد خیلی از بازیکنان این کار را کردیم تا بعد از کسب تجربه برگردند.

 

ولی در سال آخر حضور شما بازیکنان تاثیرگذار رفتند و انتقادها به شما شروع شد.
بزرگترین دروغ دنیا عنوان بخشی از واقعیت است. همه گفتند ابراهیمی، نورافکن، جباروف، حسینی و تیام جدا شدند ولی کسی نگفت چه شد. من بودم که فریاد می زدم تیام و حسینی بازیکنان استقلال هستند مگر باشگاه بخواهد آنها را به فروش برساند. امید ابراهیمی به دلیل مسائل مالی و خانوادگی جدا شد و هیچ دلیل دیگری هم نداشت. حالا بماند چطور پیشنهاد الاهلی به دستش رسید و یک ماه جواب تلفن من را نداد. من از طریق خسرو حیدری با او در اتباط بودم. به دلیل دوستی که با ابراهیمی دارم با وجود نامهربانی اش حرفی نمی زنم و می گفت با مبلغی که استقلال می دهد من نمی توانم بمانم، تکلیف او کاملا روشن است. 1000 بار گفته ام و بازهم می گویم تیام بازیکن استقلال بود و یک سال دیگر قرارداد داشت. در قرارداد بندی وجود داشت که بازیکن در انتهای فصل با پرداخت 200 هزار دلار جدا شود، در انتهای فصل یعنی درست بعد از بازی با ذوب آهن، در قرارداد او قید نشده بود او می تواند در طول فصل نقل و انتقالات جدا شود، شاهد ادعای من هم این است که باشگاه توانست از انتقال او 350 هزار دلار پول کسب کند و در غیر اینصورت همان 200 هزار دلار را می گرفت. اطلاعاتی که به هوادار داده بودند دروغ بود چون می خواستند گرو و نویمایر را اضافه کنند. در کویت به خودش و ایجنتش گفتم اگر با باشگاهی مذاکره کرده باشی مثل بازیکن تیم رقیب تعلیق و محروم می شوی. یک هوادار استقلال حتی حاضر شده بود 200 هزار دلار اضافه بدهد  اما فشار رسانه ای باعث شد تیام فکر کند واقعا می تواند جدا شود. خیلی شفاف می گویم تیام بازیکن استقلال بود و به هیچ عنوان نمی توانست جدا شود. ما حتی 30 هزار دلار از قرارداد فصل بعدش را هم داده بودیم.

 

چرا در قراردادش آورده بودید اگر پیشنهادی کمتر از 400 هزار دلار داشته باشد لازم نیست پولی بدهد؟

شبی که تیام آمد برای فوتبال ایران یک هندوانه در بسته بود. بعد از اینکه گل زد همه پشت تیام پنهان شدند. او می گفت من نیم فصل بیشتر در استقلال نمی مانم ولی من گفتم فقط قرارداد یک و نیم ساله امضا می کنم. هیچ عقل سلیمی 700 هزار دلار را رها نمی کند و با 400 هزار دلار به تیم دیگری برود و من این نکته را در قرارداد او لحاظ کردم. 

 

علی خطیر معاون سابق استقلال در یک برنامه تلویزیونی اعلام کرد قراردادهای زمان شما مسخره نتظیم شده است. چه واکنشی به این اتفاق دارید؟  

قرارداد من مسخره بود، خودشان 6 بازیکن خارجی گرفتند و این 6 بازیکن می خواهم بدانم آورده شان چه بود؟ من تیام و جپاروف را آوردم، آنها چه کسانی را آوردند؟ تاکید می کنم در آن سال ما حتما السد را می بردیم و به نیمه نهایی می رفتیم و حتما می توانستیم یک پای فینال باشد. سوال من ازشما این است تیام و سیدمجید را می فروشند؟ برای خرید گرو و نویمایر به پول نیاز داشتند؟ به صراحت می گویم مجید حسینی نمی توانست جدا شود و او را می شد نگه داشت. 

 

ولی به نظر می رسد در آن زمان حسینی در شرایطی بود که ب دوست نداشت در استقلال بماند بماند.

مجید حسینی را یک دلال فراری داد و وقتی من او را به حراست وزارت ورزش معرفی کردم جواب معکوس گرفتم و کاری به کارش نداشتند. این دلال همان دلالی که کاوه رضایی را پراند، همان دلالی است که بازیکن تیم رقیب را به ترکیه برد و وقتی کل مسوولان کشوری برای حل کردن ماجرا به این کشور رفتند ایستاد و کنار او عکس گرفت. سیدمجید محصول آکادمی باشگاه بود و ما او را به تیم بزرگسالان آوردیم. در قرارداد آماده بود او بعد از رضایت باشگاه با پرداخت 100 هزار دلار می تواند جدا شود، ما زمان انتقال او را هم بستیم و همه حقوق دادن ها می دانند این رضایت باشگاه 600 هزار دلار برای استقلال آورده داشت. البته فروش او هم اقتصادی نبود چون 400 هزار دلار تیام و 600 هزار دلار سید مجید صرف خرید تیام و نویمایر شد. 

 

در مورد آن روزی که تیام و جباروف در ترکیه حضور داشتند صحبت کنید. 

جپاروف 113 هزار دلار از استقلال طلب داشت و گفت پولم را بدهید تا تمدید کنم. یک هوادار از نوروژ زنگ زد گفت من پول جپاروف و تیام را می دهم، گفتم باشه پول جپاروف را واریز کن، گفت پول واریز شد و یک فاکتور جعلی برای من فرستاد، در نهایت 13 دلار برای او پول ریخت. جپاروف به من گفت داری با من شوخی می کنی؟ ما راضی کردیم او به ترکیه بیاید و تیام هم که اصلا بازیکن استقلال بود و آمد. در آن زمان شفر پیگیر حقوقش بود، آقای افتخاری از طریق شرکت پسرش 80 هزار دلار را پرداخت کرد و پول تیام و جپاروف را هم قرار بود آقای ملکی برای ما حواله کند، 15 ماه از آن روز گذشت و هنوز پول نیامده است.  ملکی گفت صبح این پول را می دهم، ایجنت این دو بازیکن بود، آقای شفر هم بود و پول نیامد. صرافی ها داشت بسته می شد و آخرین جوابی که ملکی به من داد این بود که دکتر یک نذری کن انشاالله پول می آید. من به هوادارانی که وضع مالی شان خوب بود زنگ زدم و همه جواب سربالا دادند و آنجا بود فهمیدم پروژه برکناری من شروع شده است، حتی دیگر من را در جلسه با اسپانسر باشگاه هم نمی بردند، حتی ایجنتی که بود گفت قرار است کس دیگر جای شما بیاید و به او گفته اند اگر با استقلال قرارداد نبستید هم نبستید.

 

دقیقا در همان زمان بود که از وزارت ورزش توئیت هایی علیه شما منتشر می شد.

خیلی عجیب است، من دارم با تیام و جپاروف مذاکره می کنم مدیر روابط عمومی وزارت ورزش علیه من تویئت منتشر می کند. ظاهرا تلاش کردن و جذب ستاره ها برای کسانی که طرفدار تیم رقیب بودند خیلی سخت بود. آنجا بود که فهمیدم کار تمام است. بهترین کاری که انجام دادم این بود که بروم تا استقلال لطمه نخورد، با خودم گفتم هواداران استقلال همه چیز را می دانند. 

 

در مورد آخرین جلسه هیئت مدیره صحبت کنید.

در آن جلسه، شبی که پدر آقای افتخاری به رحمت خدا رفتند یک نمایش خیلی مضحک انجام شد. آقای ملکی گفت آقای افتخاری خسته شده و آقای فتحی قبول زحمت کنند که مدیرعامل استقلال شوند. من همانجا استعفا دادم. فردای آن روز آقای فتحی قرار بود به ترکیه بروند، گفتند آماده باش با هم برویم ولی من گفتم من نمی آیم و با کسی برو که مدیر روابط عمومی وزارت با او مشکلی نداشته باشد  ولی بدون پول به ترکیه نرو و اگر با زیر 200 هزار دلار بروی دوباره همین اتفاق ها تکرار می شود. آن شب وزیر به آنها گفتند 20 هزار دلار پول می دهد که آقای فتحی گفت این پول من را به فرودگاه هم نمی رساند. من این همه سکوت کردم و از اینکه هواداران من را دوست داشتند ناراحت بودند و به همین دلیل می خواستند تمام و کمال من را بزنند. شما ببینید ما چند بازیکن جوان گرفتیم، جلسه قائدی از صبح تا شب در بوشهر طول کشید. هر تلاشی کردیم به نفع باشگاه استقلال بود و من رسانه ای نداشتم که از من حمایت کند. دوستان در وزارت می گفتند توفیقی توازن نقل و انتقالات را به هم زده، از وریا بپرسید، من در اواسط فصل با آنها قرارداد امضا کردم. دو بند در تمام قراردادها بود، مدیرعامل قراردادها را امضا نمی کرد تا بازیکن تست های پزشکی را بدهد. سال آخر را نگاه کنید همه قراردادها را آقای فتحی امضا کردند درحالی که این قراردادها در زمان من بسته شده بود. 

 

در مورد سال آخر این انتقاد به شما شد بازیکن مصدوم جذب کرده اید.

من هر بازیکنی که گرفتم با نظر آقای شفر بود. شما از آقاخان حتما بیشتر خواهید شنید، آقای شفر از آلمان زنگ زد گفت حتما او را می خواهد، او در لیست بعد از تبریزی نفر دوم بود. با او با شرط پزشکی قرارداد بستیم. میثم تیموری سال قبل آسیب دیده بود ولی خیلی دفاع چپ خوبی است. ببینید امسال با دفاع چپ های استقلال چه کردند؟ ما با چه وضعیتی جپاروف را از سپاهان به استقلال برگرداندیم؟ 6 بازیکنی که بعد از ما آمدند چه شرایطی داشتند؟ ایسما، منشا، پاتوسی، طارق همام، گرو و نویمایر چه آورده ای برای استقلال داشتند؟ حتما می دانید طارق زمان من هم پیشنهاد شد از طریق ایجنتش که کارمند باشگاه پرسپولیس بود. من گفتم اگر او خوب بود حتما برانکو جذبش می کرد. دو میلیون یورو بازیکن گرفتند چه گلی به سر باشگاه زدند؟ 400 هزار دلار روی تیام، 600 هزار دلار روی مجید حسینی و یک میلیون دلار روی انتقال صیادمنش پول به باشگاه آوردم، شما چه گلی به سر استقلال زدید؟ صیادمنش را دادید چه بازیکنی آوردید؟ این چه بیزینسی است؟ از نظر فنی نگاه کنید استقلال به صیادمنش نیاز داشت، از نظر اقتصادی این کار چه توجیهی داشت؟ 350 هزار دلار پاتوسی را نمی دهید، بعد 400 هزار دلار می دهید چه کسی را می آورید؟ مگر می شود به بهانه آوردن حاج صفی سهرابیان را آزاد کنید؟ احسان خوب است ولی وقتی می توانید آرمین را بدهید که مطمئن باشید او می آید. در تمام دوره های ما سرمربی نمی توانستند لیست 18 نفره را انتخاب کند آنقدر که در هر پست بازیکن داشتیم.  


ولی بازیکنان سال آخر شما کمتر بازی کردند.

یک بازیکن اجازه نداد آنها بازی کنند. در آن سال بازیکنی که در حد ابتدایی زبان انگلیسی بلد بود در ترکیب تیم نقش داشت. او نقش داشت در تیم و به خیلی ها بازی نمی رسید. فرشاد محمدی مهر ستاره لیگ بود، میثم تیموری فوق العاده است، نمی دانم چرا روح الله باقری بازی نمی کرد؟ متاسفانه یک تعداد بازیکن بودند که باید خریدشان توجیه پیدا می کرد و از طرف دیگر یک فرد بود که در ترکیب تیم تاثیر داشت. یکی از بازیکنان تیم برای شفر خیلی مهم بود ولی آن بازیکن هم می توانست از بزرگتری خود استفاده کند یا سوء استفاده. اگر آرامش می دادند پارسال استقلال قهرمان بود، کما اینکه مدیر سابق استقلال در تلویزیون گفت اگر ما شفر را برنمی داشتیم و نتیجه می گرفت نمی توانستیم اخراجش کنیم، مگر از قهرمانی مهمتر هم داریم؟ 

 

در مورد سوپر جام خیلی به شما انتقاد شد، چه شد که استقلال از این بازی انصراف داد؟

آقای شفر اعتقادی به سوپر جام داشت و می شد این بازی را بعدا برگزار کرد. آقای افتخاری پیش اقای وزیر رفتند، برگشتند  من به گفتند که به سارمان لیگ پیشنهاد بدهیم  این بازی زمان دیگری برگزار شود. خود شخص وزیر هم موافق برگزاری این بازی نبود. همه فوتبالی ها می دانند آقای برانکو هم برنامه ای برای این بازی نداشت. به اعتبار اینکه هر دو باشگاه برای وزارت ورزش هستند ما انصراف دادیم چون وقتی وزیر می تواند یک مصاحبه در مورد بازیکن حریف را از روی سایت باشگاه بردارد می تواند پرسپولیس را هم مجاب کند که از بازی انصراف بدهد. استقلال این نامه را زد ولی پرسپولیس این کار را نکرد. وزیر ورزش می توانست خیلی راحت این موضوع را حل کند تا کار به دادگاه های بین المللی نکشد. رفتن به دادگاه CAS در شرایطی که یک طرف آن استقلال است و یک طرف آن پرسپولیس، سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال جواب آن مشخص است و هیچ عقل سلیمی این کار را نمی کند. دوستان می خواستند بگویند جای دادگاه را می دانند. 

 

و یک سوال مهم، بعد از مصاحبه ای که در مورد مهدی طارمی انجام دادید چه کسی گفت مصاحبه را حذف کنید؟

موضوع خیلی ساده است، تمام ارکان کشور به ترکیه رفتند تا این پرونده را حل کنند در حالی که در تاریخ برای استقلال یک بار این اتفاق رخ نداده است. من گفتم اگر تخلف صورت گرفته باید قهرمانی پس گرفته شود و 20 دقیقه بعد با جنگ و دعوا گفتند این خبر باید حذف شود. آقای افتخاری گفتند شخص اول ورزش بسیار ناراحت هستند و مدیرعامل پرسپولیس گفتند ممکن است لیدرهای باشگاه به او آسیب بزنند. سوال من این است مرجعی که می گوید مصاحبه حذف شود چطور در موضوع سوپر جام ورود نمی کند؟ برای قراردادی که با فرشید باقری نوشتم از طرف وزارت ورزش وقت توبیخ شدم چرا که باقری را از باشگاه پرسپولیس بیرون آوردم و با او قرارداد بستم. خیلی از  بازیکنان را گرفتیم طبیعی است که آن زمان وزارتخانه این در ذهنش بوده که هواداران رقیب ناراحت شوند چرا این یکی تیم خوب یار می گیرد.


اگر هردو باشگاه برای وزارتخانه است یکی حتما نمی تواند کارش درست باشد. رای سوپرجام که یک موضوع داخلی بود را موضوع بزرگی کردند واین بلا را سر باشگاه آوردند.


-شما در حرفهایتان علنا از تبعیض گفتید. واقعا شما به اینکه عزمی در این کشور از سوی دولت وجود دارد که پرسپولیس قهرمان شود را تایید می کنید؟
من به این شکل تایید نمی کنم اما کافی است به کلیپ های خوشحالی مدیر روابط عمومی وزارت ورزش در خصوص برد تیم رقیب نگاه کنید. او جزو تصمیم گیران وزارتخانه است. من در ترکیه در حال مذاکره هستم توئیت می کند به زودی از توفیق خدمت توفیقی مرخص می شویم در حالی که من هنوز استعفا نداده بودم. طبیعی است که برخی رویکرد ها انرژی و قدرت را می گیرد. بعد از فوت منصورخان پورحیدری تا هشت ، نه ماه هیات مدیره ما چهارنفر بودند و این کاملا غیرقانونی بود.


-همین الان هم بعد از آقای سعادتمند چند ماه است همین وضع است.
کاملا غیرقانونی است اما در باشگاه رقیب بعد از فوت یکی از بزرگان فوتبال ایران و عضو هیات مدیره این باشگاه(جعفر کاشانی)  کمتر از یک هفته نفر جایگزین معرفی می شود. اسمش را تبعیض نمی گذارم اسمش را یک مقدار توجه بیشتر می گذارم. هوادار ممکن است این را یک بام و دو هوا فرض کند. جرم من این بود که تمام تلاشم را می کردم بهترین بازیکنان را به استقلال بیاورم. جرم من این بود که بازیکنانی که هم ما و هم تیم رقیب می خواستند را به استقلال آوردم. همه جور تهمت هم از خودی و غیرخودی شنیدیم. متاسفانه اخلاقیات از بین رفته و گاهی حرف راست را کامل نمی گوییم و می شود بزرگترین دروغ دنیا.


من به خاطر اینکه باشگاه استقلال آسیب نبیند. یک بار حراست وزارت ورزش من را خواست و می گفت شما تعدادی را با اتوبوس از کرج آورده اید تا مقابل وزارت ورزش تجمع و به وزیر توهین کنند. گفتم من معلم دانشگاه هستم و در عمرم وارد فضای اینچنینی نشدم. کافیه به رزومه من نگاه کنید درست است 5 سال با افتخار در استقلال کار کردم اما معلم دانشگاه هستم. این سیاست ها نخ نما است. وقتی می خواهید کسی را تخریب کنید چرا از این ادبیات سخیف استفاده می کنید. شایعه کرده بودند یکی از لیدرها به آقای وزیرگفته توفیقی به ما گفته این کار را بکنید. من بعدها با لیدرهای اصلی باشگاه تماس گرفتم و از آن ها پرسیدم واقعا چنین داستانی بوده است؟ گفتند هرجا لازم باشد ما حاضریم درباره شما شهادت بدهیم.

 

بعضی از دروغ ها آنقدر بزرگ است که بخشی از آن را هم نمی شود تحمل کرد. مجموعه ای دست به دست هم داده بودند نباشم. وقتی دستور دادم با یک دلال متخلف برخورد شود ، آن دلال گفته بود نگران نیستم چون توفیقی می رود. وقتی همه این ها را می گذارم کنار هم می بینم عزمی برای نبودن ما هست. ظاهرا نقل و انتقالات ما برای یک عده ای خیلی زجر آور بوده است. وقتی صیادمنش ، باقری و دانشگر را می گیریم ؛ چون این ها در سه روز مختلف جذب شده و در یک زمان منتشر شدند به جای اینکه بگویند توفیقی چه بازیکنانی گرفته می گویند رنگ کت و شلوارهای او در عکس ها فرق می کند.

 

یعنی هرآدم فرهیخته ای وقتی این تیتر را می خواند می فهمد هدف زدن من است. می رویم جلوتر اگر اصرار به ماندن باشد باشگاه ضرر می کند. سکوت کردم و آمدم بیرون. در این سال ها سابقه نداشته من درباره کسی صحبت کنم. من حتی درباره کسانی که درباره من حرف های نادرستی زدند، به حرمت هواداران سکوت کردم. من 5 سال در استقلال پست کلیدی داشتم ؛ به حد کافی تاریخ شفاهی 5 ساله بسیار مهم این باشگاه رامی دانم و به حد کافی مستندات در آن حوزه دارم.  استقلال خانه من بوده و هست مثل همه هواداران طبیعی است که درباره اتفاقاتی که درون باشگاه می افتد کماکان سکوت می کنم. اما هوادار باید بداند اتفاقاتی که بعد از عید فطر رخ داد به نظر به خاطر نقل و انتقالات خوب باشگاه بود. هوادار استقلال برندسازی را دوست دارد. چه اشکالی داشت در استقلال هم برندسازی می شد. چه اشکالی داشت استقلال در نقل و انتقالات خوب عمل کند. مگر سالی که امید ابراهیمی رفت وحید امیری از پرسپولیس نرفت؟ چه اتفاقی افتاد؟ چه تفاوتی وجود دارد که متفاوت به این ها پرداخته می شود. سربسته می گویم که در یک افطار ماه رمضان تصمیم می گیرند یکسری اتفاقات را برای باشگاه رقم بزنند. با تمام این تفاسیر درود می فرستم به روح کسانی که برای استقلال زحمت کشیدند و الان نیستند. یکی از ستاره های ما قبل از انقلاب به دست آمده است. منصورخان پورحیدری، ناصرخان حجازی ، سلطان علی جباری و بقیه پیشکسوتان و همه کسانی که در باشگاه زحمت می کشیدند. فشارهایی که روی فتحی است بخشی از آن فشارهای بیرونی است. زمانی که حس کردم که ماندنم در استقلال به باشگاه لطمه می زند با یک خط استعفا بیرون آمدم علیرغم اینکه آقای فتحی اصرار داشت بمانم. هوادار باید بداند پشت صحنه اتفاقات چیست و برای درک بهتر می توانند به نقل و انتقالات سه فصل گذشته نگاه کنند و بردن فضای نقل و انتقالات توسط استقلال از تیم رقیب را نگاه کنند همه چیز دستشان می آید.

 


به عنوان حرف پایانی اگر چیزی هست بفرمایید.
باشگاه استقلال خیلی بزرگ است هرکسی این لباس را می پوشد شخصیت پیدا می کند. پرسپولیس شخصیت قهرمانی دارد اگر در نیم فصل یکی دوبازیکن بگیرد پتانسیل رسیدن به رتبه های بالا را دارد. استقلال نشان داده همیشه این توان را دارد. من به آقای فتحی و دوستان گفتم هرکجا کمک خواستید ما هستیم. تجربه 5 ساله ما پر از آشوب بوده دراوج فضای مجازی اما قبل از ما فضای مجازی نبود اما بعد از آن این فضا ، شرایط را برای تصمیم گیری سخت است. هوادار استقلال باید بداند که چه اتفاقاتی در زمان شفر افتاد. هوادار بداند تیام بازیکن استقلال بود و نمی توانست جدا شود؛ سیدمجید حسینی هم همینطور. جپاروف را با یک مبلغ مناسب توافق کرده بودیم و می آمد. هوادار بداند امیدابراهیمی فقط به خاطر مسائل مالی از استقلال رفت. پولی که الاهلی می داد را ما نمی توانستیم به امید ابراهیمی بدهیم. اگر می دادیم شرایط تیم به هم می خورد.


چند سال قبل تیم شانس اول قهرمانی بود یک پول زیاد سمت یک بازیکن رفت و همه چیز به هم ریخت. ما در سال هایی که مالی استقلال را در دست داشتیم و پرداخت ها را انجام می دادیم ؛ بازیکنان زیر هفتصد میلیون را تقریبا صددرصد تسویه می کردیم بالای هفتصد میلیون را تا 85 درصد تسویه می کردیم . سعی می کردیم مالی باشگاه را به روز نگه داریم. نتیجه اش اتفاقاتی بود که افتاد. بی اشتباه هم نبودیم، هیچ مدیری نمی تواند ادعا کند که اشتباه نمی کند اما هواداران بدانند که اگر اشتباهی رخ داده عمدی نبوده است. امیدوارم استقلال به شرایط خوب برگردد و هرکاری که من و دیگر هواداران استقلال بتوانند برای موفقیت این تیم انجام خواهیم داد.

 

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------