منزوی: آقای کالدرون؛ می‌خواهی بجنگی بسم الله!/ واکنش رئیس هیات مدیره استقلال



اخبار,اخبار ورزشی,کامران منزوی
عضو هیئت مدیره استقلال پاسخ تندی به ادعای سرمربی پرسپولیس داد.

اظهارات گابریل کالدرون در نشست خبری قبل از بازی با پارس جنوبی جم در مورد اینکه نتیجه بازی استقلال برابر پارس جنوبی جم در بیرون از زمین تعیین شده بود، امروز شکایت باشگاه استقلال را در پی داشت. اما کامران منزوی عضو هیئت مدیره استقلال در گفت و گو با ورزش سه صحبت های تندی علیه کالدرون انجام داد که در ادامه آن را می خوانید:

 

انفعال هیئت مدیره استقلال؟

پر رنگ بودن به چی است؟ بر طبق قانون تجارت هیئت مدیره نباید پر رنگ باشد. هیئت مدیره ماهی یک بار جلسه می گذارد، در آن تصمیماتی گرفته می شود و مدیرعامل و عوامل اجرایی باشگاه وظیفه دارند آن را اجرا کنند. من نمی دانم منظور شما از اینکه هیئت مدیره منفعل است چیست؟ هیئت مدیره 10 روز پیش مجوز حرفه ای باشگاه را گرفته است، می شود بگویید منظورتان از انفعال چیست؟


شایعه برکناری امیرحسین فتحی؟  

اولا چنین بحثی نیست و اسماعیل خلیل زاده رییس هیئت مدیره بارها توضیح داده است. طبق اساس نامه باشگاه استقلال همان طور که خط کشی زمین به ما ربطی ندارد، مسائلی که در مورد تغییرات در مدیریت باشگاه است، به هیئت مدیره ربط پیدا می کند. که ما هم چنین تصمیمی نداریم و آقای فتحی با قدرت به کارشان ادامه می دهند.   

 

اسپانسر پول فصل بعد استقلال را داده است؟
بحثی مطرح شده که استقلال از اسپانسر طلبکار نیست، از لحظه ای که وارد باشگاه شدیم به جز یک اسپانسر از دو سه اسپانسر دیگر پولی نگرفته ایم و  همه می گویند پول شما را به هیئت مدیره های قبلی داده ایم. دنبال مطالبات مان هستیم و باید دنبال وصول آنها باشیم. مشکلات مالی حتما حل می شود و ما در دو جلسه‌ای که با آقای داورزنی معاون وزیر داشتیم ایشان قول دادند در زمینه گرفتن پول مان از اسپانسر به باشگاه استقلال کمک کنند.

 

نقش کمرنگ هیئت مدیره در تصمیم های مهم باشگاه؟

وقتی آمدیم بحران برگشت حواله های بازیکنان بود که توسط مجری قبلی اسپانسر به آنها داده شده بود. بحران دوم به مطالبات به جا مانده بازیکنان درست در شب عید برمی گردد،  آن را هم با سیاست درست رفع کردیم. بعد از عید باخت به پرسپولیس و درگیری های رختکن پیش آمد، کاش آن فرد اجرایی باشگاه که صدای جلسه ها را ضبط و رسانه ای می کرد، جلسه با حضور شفر را هم ضبط می کرد تا مشخص شود چقدر تلاش کردیم، شفر چه حرف هایی می زد و ما چه کار کردیم. بعد از این اتفاق بحران شفر با ارکان اجرایی باشگاه بود، بعد از آن اخراج شفر، بعد نقل و انتقالات بازیکنان، بعد پرونده پروپئیچ از راه رسید، بعد از آن تامین پول برای اول فصل بازیکنان بود و یک بخشی برای بازیکنان جدید، بعد از آن گرفتن کارت بازی بازیکنان بود، شما می دانید 4 بازیکن ما بعد از دو هفته کارتشان صادر شد.  بعد از همه این ها گرفتن مجوز حرفه ای باشگاه بود و بعد مشکل علی دشتی و باشگاه سایپا که آن را در کمیته تعیین وضعیت فدراسیون فوتبال حل کردیم. شما بگویید کجای این هیئت مدیره منفعل است؟

 

انتقاد به فتحی بابت جدایی ستاره ها

این سوال را  این طور جواب می دهم، از آن 16 بازیکن چند نفر فیکس بودند؟ سوال بعدی اینکه آیا آنها را آقای فتحی کنار گذاشته است؟ این ها انتقادهایی است که به هیچ عنوان منصفانه نیست.

 

پرسپولیس در خصوصی سازی جلوتر از استقلال است؟

اولا که شرکت استقلال سهامی خاص است، باید سهامی عام بشود و بعد کارهای واگذاری آن انجام بشود. پرسپولیس از  این جهت جلو است که سهامی عام است. این هیچ نکته منفی نیست، کارگزار پرسپولیس را معرفی کرده است و استقلال را هم فردا معرفی می کند. روند واگذاری دارد طی می شود و استقلال به هیچ عنوان از حریف خود عقب نیست.


مشکلات مالی بازیکنان؟
اینکه می گویند همه بازیکنان بابت امسال هیچ پولی  نگرفته اند درست نیست. تعدادی گرفته اند و تعدادی هم از یکی دو سال پیش طلب کار بودند که دارد پرداخت می شود. پولی که باید به مربی جدید می دادیم به مربی هایی که در سال های گذشته بودند پرداخت کردیم و در مورد بازیکنان هم همین شرایط پیش آمد. وقتی ما داریم پول سال های گذشته را پرداخت می کنیم طبیعی است در یک زمانی دچار تنگنای مالی می شویم ولی این دائمی نیست و مشکلات دارد حل می شود.


واکنش به صحبت های کالدرون
نتایج این آقا گویای همه چیز است، دوستانی که مشاور او هستند به این مربی بفهمانند که گران قیمت ترین تیم تاریخ لیگ را در اختیار دارد و  بهتر است به کارش خودش بپردازد و بگوید با گران قیمت ترین تیم تاریخ چه کرده است؟  استقلال تیمی جوان و بی ادعا است و قیمت بازیکنان ما یک چهارم پرسپولیس هم نیست.  آخرین بار باشد از مجموعه رقیب در مورد تیم ما حرف می زنند، اگر دوست دارید وارد جنگ شوید، بسم الله. من به آنها می گویم فضای فوتبال، وزارت ورزش و نهادهای دیگر تحمل چنین صحبت هایی را ندارند.  نمی شود یک نفر از گرد راه برسد و هرچه می خواهد بگوید، حرف های او تیتر مجله های زرد 25 سال پیش است و دیگر دوره این صحبت ها گذشته است. ایشان به تیم خودش برسد و بگوید چرا با داشتن این همه ستاره این قدر با صدر جدول فاصله دارد و با تیم ما که یک تیم جوان است فقط سه امتیاز فاصله دارد. به این دوستمان می گویم استقلال هنوز آنقدر ضعیف نشده است که هر کسی در مورد آن صحبت کند.

 

***

 

واکنش رئیس هیات مدیره استقلال به اظهارات کالدرون

اسماعیل خلیل زاده رئیس هیات مدیره باشگاه استقلال، در گفت‌وگو با رسانه رسمی این باشگاه در خصوص اظهارات کالدرون بیان کرد: پیشنهاد می‌کنم آقای کالدرون فقط درباره تیم خودشان اظهار نظر کنند. این بار اول نیست که او در خصوص تیم بزرگ استقلال صحبت و مطالب نامناسبی را بیان می‌کند. ایشان ابراز داشته‌اند که نگران فوتبال ایران هستند و من به ایشان توصیه می‌کنم فقط و فقط درباره تیم خودشان نگران باشند نه درباره فوتبال ایران و باشگاه‌های دیگر.

 

او افزود: همانطور که می‌دانید امروز باشگاه به فدراسیون و کمیته انضباطی شکایت کرده است و اگر این رفتار ادامه دار باشد، از سایر مراجع هم این موضوع را پیگیری می‌کنیم. همانطور که در گذشته اقداماتی در خصوص افرادی که اظهاراتی بی اساس را علیه باشگاه مطرح کردند و امروز ابراز پشیمانی می‌کنند، در خصوص ایشان هم اقداماتی خواهیم کرد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------