جوکوویچ: مشکلی با فدرر ندارم



اخبار,اخبار ورزشی,جوکوویچ و فدرر
مرد شماره یک تنیس جهان در صحبت‌هایی به شایعات روزهای اخیر پایان داد.

به گزارش ایلنا، نواک جوکوویچ می‌‌گوید برخلاف همه جنجال‌ها و شایعاتی که در نتیجه کج‌خلقی‌اش در فینال رقابت‌های اوپن استرالیای امسال به وجود آمد، او در دنیای تنیس با هیچ شخصی مشکل، اختلاف و کینه ندارد. مرد شماره یک تنیس جهان که ماه گذشته اولین گرنداسلم فصل را در استرالیا فتح کرد، در ملاقاتی تبلیغاتی از آکادمی تنیس خودش در شهر بلگراد، به شایعاتی که از ماه ژانویه درباره تیره و تار شدن روابطش با راجر فدرر و رافائل نادال شکل گرفته است، پاسخ داد هرچند که خیلی بیشتر از آنچه تصور می‌شد درباره این مسأله شفاف‌سازی کرد.

 

حواشی درباره بروز کدورت در روابط جوکوویچ با فدرر و نادال بعد از اتفاقی که در فینال اوپن استرلیا رخ داد به وجود آمد. در آن مسابقه که جوکوویچ هفدهمین قهرمانی‌اش در گرنداسلم‌ها را با غلبه بر دومنیک تیم کسب کرد، تماشاگران حاضر در استادیوم رفتارهایی در قبال مرد شماره یک تنیس جهان نشان دادند که به مذاق او خوش نیامد. حمایت گسترده تماشاگران از تیم با وجود آنکه جوکوویچ پرافتخارترین تنیسور رقابت‌ها محسوب می‌شود، به یک شایعه قدیمی جان تازه‌ای بخشید، اینکه نوله 32 ساله از رفتاری که تماشاگران مصافش با فدرر در فینال ویمبلدون سال گذشته - مسابقه‌ای که در آن ستاره سوئیسی را در 5 ست شکست داد – داشتند، ناراحت شده و از آنها کینه به دل گرفته است. در فینال ویمبلدون، تماشاگران یکصدا فریاد «راجر، راجر» را سر دادند و جوکوویچ بعد از بازی اعتراف کرد که در طول مسابقه مدام به خودش تلقین کرده است که هواداران در واقع دارند فریاد «نواک، نواک» سر می‌دهند. در فینال اوپن استرالیای امسال هم تماشاگران آنقدر روی اعصاب جوکوویچ رژه رفتند که او به سمت داور رفت و بعد از تذکری جدی به او بابت جو استادیوم، بر سر تماشاگران استرالیایی که بارها به صورت علنی رقیب او را تشویق می‌کردند، فریاد زد. او با وجود جو متخاصمانه‌ای که تماشاگردان حاضر در استادیوم رادلاور ملبورن برایش ساخته بودند، تیم را شکست داد و رکورد فوق‌العاده حضورش در فینال‌های اوپن استرالیا را به هشت پیروزی بدون شکست ارتقا داد. با این حال بعد از این اتفاق شائبه‌ مشکل داشتن او با دو تنیسور دیگر برتر جهان تقویت شد. او اما اکنون تأکید کرده که احساس نمی‌کند هواداران او را به اندازه نادال یا فدرر دوست ندارند.

 

جوکوویچ گفت: «من چیزهای زیادی درباره دوست‌داشتنی نبودنم می‌خوانم اما خودم واقعاً چنین احساسی ندارم بخصوص خارج از زمین بازی. حتی اگر این داستان حقیقت داشته باشد هم چرا باید کاری کنم تا این آتش را شعله‌ورتر کنم؟ من نمی‌خواهم القاکننده احساساتی منفی، تنفر یا خشم باشم. نسبت به مردمی که حامی‌ام نیستند هیچ کینه‌ای ندارم اما این را هم باید بگویم که به برخی رفتارهایی که گاهاً در زمین بازی از من سر می‌زند، وقتی که احساساتی می‌شوم و کنترلم را از دست می‌دهم، افتخار نمی‌کنم. من همیشه اعتراف خواهم کرد که مرتکب اشتباهاتی شده‌ام و همیشه سعی خواهم کرد که از آنها درس بگیرم. شما خبرنگاران برای خودتان می‌برید و می‌دوزید اما من هرگز قصد نداشتم که به مردم انرژی منفی بدهم. اگر بخواهم انرژی‌ام را صرف داستان‌هایی کنم که هیچ علاقه‌ای به آنها ندارم، این داستان‌ها بیشتر و بیشتر می‌شوند و دلیلی ندارد که من از رخ دادن چنین اتفاقی استقبال کنم.»

 

جوکوویچ ادامه داد: «خب البته من همیشه دوست دارم که مردم تشویقم کنند اما دوست هم ندارم که این جو منفی را در ورزشگاه ببینم. این بذری نیست که من دوست داشته باشم در باغچه‌ام بکارم. این یک واقعیت است که اکثر تماشاگران هوادار فدرر و نادال مقابل من هستند اما این هم به خاطر خدماتی است که این دو نفر به دنیای تنیس کرده‌اند. معنایش این نیست که آنها از من متنفرند و قطعاً این معنا را هم نمی‌دهد که من نیاز دارم کل مردم صربستان را مقابل سایر مردم دنیا قرار دهم فقط به این دلیل که در گرنداسلم‌ها افراد کمتری مرا تشویق می‌کنند. اکثر ما تنیسور‌ها از ظاهر شدن در کنار فدرر و نادال خودداری می‌کنیم. رختکن‌های استادیوم‌های تنیس خیلی بزرگ نیستند و به همین دلیل ما گاهی اوقات پشت کمدهای‌مان یا دیگر اشیا پنهان می‌شویم. گاهی اوقات ما مجبوریم در کابین‌های کنار هم دوش بگیریم اما در چهره یکدیگر نگاه نمی‌کنیم. این وضعیت کمی مرا معذب می‌کند.»

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------