آخرین اخبار ورزشی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

شمسایی: حذف ژاپن شگفتی نبود!

سرمربی تیم ملی فوتسال ایران معتقد است افغانستان و تاجیکستان شگفتی‌ساز جام ملت‌ها بودند. به گزارش طرفداری،وحید شمسایی بعد از…

موافقت ایران، عراق و قطر با تعویق لیگ قهرمانان آسیا و مرحله مقدماتی جام جهانی 2022



اخبار,اخبار ورزشی,کنفدراسیون فوتبال آسیا
نخستین نشست کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) با نمایندگان غرب این قاره در قطر برگزار شد.

به گزارش ایلنا، طبق اعلام کنفدراسیون فوتبال آسیا، جلسه اضطراری برای تصمیم گیری درخصوص برگزاری یا لغو مسابقات لیگ قهرمانان آسیا، مرحله مقدماتی جام جهانی 2022 قطر و همچنین مسابقات جام ملت‌های آسیا 2023 چین امروز با حضور نمایندگان عراق، قطر و ایران به میزبانی شهر دوحه برگزار شد.

 

سایت الکره العراقیه خبر داد پس از برگزاری این جلسه به غیر از مسابقات مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا و همینطور بازی‌های مرحله مقدماتی جام جهانی 2022 در قاره آسیا همچنین مقرر شد مسابقه دوستانه بین عراق و اردن که قرار بود این ماه به میزبانی دوحه برپا شود نیز لغو شده است.

 

پژمان منتظری که در حال حاضر عضو تیم الخریطیات قطر است و در دسته اول فوتبال این کشور بازی می‌کند، به واسطه زندگی در دوحه به نمایندگی از فدراسیون فوتبال در جلسه سرنوشت‌ساز نمایندگان ایران، قطر و عراق با کنفدراسیون فوتبال آسیا شرکت کرد تا در مورد تعویق مسابقات فوتبال مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ به دلیل شیوع ویروس کرونا تصمیم گیری کنند. مهرداد مسعودی عضو کمیته اجرایی فیفا برای جام جهانی قطر است.

 

نمایندگان حاضر در این جلسه با پیشنهاد فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا برای تعویق بازی های انتخابی به خاطر شیوع ویروس کرونا موافق کردند. همچنین بازی دوستانه تیم ملی عراق با اردن به میزبانی دوحه نیز لغو شد. هنوز تاریخ قطعی برای مسابقات معوقه اعلام نشده اما طبق پیش بینی موجود این مسابقات در شهریور ماه برگزار می‌شود. مسابقات لیگ قهرمانان آسیا نیز تا اطلاع ثانوی لغو شد و تاریخ جدید برگزاری توسط AFC اعلام می‌شود. ایران چهار بازی خود را به ترتیب برابر هنگ کنگ، کامبوج، بحرین و عراق انجام خواهد داد.

 

فیفا روز گذشته بعد از جلسه با مسئولان کنفدراسیون فوتبال آسیا پیشنهاد تعویق بازی ها را داده بود. اکنون جلسه نمایندگان عربستان، امارات و اوزبکستان باقی مانده تا AFC  تصمیم نهایی درباره این مسابقات اعلام شود. این جلسه قرار است یکشنبه به میزبانی دبی برگزار شود.

 

قرار است فردا هم دیگر نمایندگان حاضر AFC در غرب آسیا با مسئولان این کنفدراسیون صحبت کنند و تصمیم گیری کلی به فیفا ارائه شود تا اتحادیه بین المللی فوتبال تصمیم رسمی را اعلام کند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------