ادامه رقابت‌های لیگ برتر در ماه رمضان؟/ بهروان: ما تصمیم‌گیرنده نهایی نیستیم



اخبار,اخبار ورزشی,بهروان
غلامرضا بهروان، مشاور سازمان لیگ گفت: از نگاه سازمان لیگ، ادامه دادن رقابت‌های این فصل، بهترین تصمیم است ولی ما تصمیم‌گیرنده نهایی نیستیم.

به گزارش میزان، غلامرضا بهروان در خصوص شرایط اخیر حاکم بر فوتبال ایران، طرح‎های سازمان لیگ برای ادامه لیگ برتر، احتمال تعطیلی رقابت‌ها و مسائل پیرامون فوتبال کشورمان حرف‌های مهمی به زبان آورد که می‌خوانید:

 

*آیا اطلاعیه ستاد مبارزه با کرونا، مسئولان سازمان لیگ را برای تعطیل کردن لیگ برتر در فصل نوزدهم ترغیب می‌کند؟

من از این اطلاعیه خبر ندارم. ما در شهرستان و قرنطینه هستیم.

 

*در این اطلاعیه آمده تا پایان فروردین به صورت قطعی همه باشگاه‌های ورزشی، تمرینات، بازی‌ها، تورنمنت‌ها و... باید تعطیل بماند. 

بله، اما این اطلاعیه چندان هم جدید نیست و در گذشته به ما اعلام شده بود. یعنی جزئیات آن را می‌دانستیم. در اطلاعیه قبلی هم آمده بود که تا پایان فروردین همه تمرینات و بازی‌ها تعطیل است. در ستاد مبارزه با کرونا، وزیر ورزش هم حضور دارد و بیانیه آنها شفاف و کامل است. آنها اعتقاد دارند برای قطع زنجیره ویروس کرونا، باید همه فعالیت‌های ورزشی تعلیق باشد. به هر حال در جواب سوال اول شما باید بگویم نیاز به یک تصمیم‌گیری جدید در مورد لیگ امسال داریم.

 

*در این شرایط، چرا برخی باشگاه‌ها تا این حد روی سازمان لیگ فشار وارد می‌آورند و برای شما تعیین تکلیف می‌کنند که بازی‌ها را برگزار یا لغو کنید؟

بله برخی از باشگاه‌ها به ما این مسائل را گفته‌اند، ولی ما هم نمی‌توانیم خودمان تصمیم بگیریم. بالاخره برگزاری یا لغو مسابقات نیاز به دستور مقامات بالاتر دارد. اولویت اصلی ما در حال حاضر، سلامت مردم است. باید تصمیمی همه جانبه داشته باشیم تا منافع فوتبال ملی و باشگاهی در آن دیده شود. سلامتی تماشاگران، بازیکنان، مربیان، نیروی انتظامی، خبرنگاران و... به طور کلی همه ارکان دخیل در مسابقات اهمیت زیادی برای ما دارد و نمی‌خواهیم خارج از قانون پیش برویم. 

 

*شما هنوز تصمیم قطعی در مورد بازی‌های لیگ نگرفته‌اید؟

باید ببینیم تا چه زمانی این شرایط را خواهیم داشت. اگر قرار است محدودیت‌ها تا ماه مبارک رمضان ادامه یابد، شاید بتوانیم برخی دیدارها را به صورت فشرده برگزار کنیم. توجه داشته باشید که فقط ما درگیر این مشکل نیستیم؛ ویروس کرونا یک بیماری فراگیر است که همه جهان را درگیر خود کرد. همین حالا کنفدراسیون فوتبال آسیا هم نگفته لیگ قهرمانان لغو شود بلکه به دنبال طرحی است تا بازی‌ها به صورت مجتمع انجام شود. همه در حال تلاش و برنامه‌ریزی هستند تا بهترین شرایط ساخته شود. حتی برخی از کشورها، لیگ داخلی را تعطیل کردند. هر کشوری با توجه به شرایطی که دارد و به فراخور وضعیتش تصمیم‌گیری می‌کند.

 

*به نظر می‌رسد مشکل باشگاه‌ها فقط برگزاری یا لغو لیگ نیست. در مورد سایر درخواست‌هایی که از باشگاه‌ها دریافت می‌کنید، توضیح می‌دهید؟

ما باید به همه مسائل توجه کنیم. در فوتبال توسعه‌یافته، بحث اقتصادی هم دیده می‌شود. می‌بینید که در باشگاه‌های بزرگ اروپایی، بازیکنان حرفه‌ای بخشی از قراردادهای خود را بخشیدند. ما در این شرایط باید وضعیت قرارداد بازیکنان و هزینه باشگاه‌ها را مدنظر قرار بدهیم. مگر درآمد فوتبال چقدر است؟ ما حتی نمی‌توانیم حق‌پخش را زنده کنیم. باید به این مسائل نگاه درستی داشته باشیم و در نهایت بگوییم تیم‌ها بازی کنند یا دیدارها لغو شود. شاید برگزاری مسابقات فوتبال قطع شده باشد، اما هزینه‌ها که قطع نشده. باشگاه‌ها کلی هزینه کرده‌اند، قرارداد سالیانه امضا کردند، اسپانسر دارند، وارد لیگ شدند و هنوز تعدادی از بازی‌ها باقی‌مانده که سرنوشت تیم‌ها را مشخص می‌کند. باید دور هم جمع شویم و در فضایی خوب و منطقی، تصمیم نهایی را بگیریم.

 

*شما چه زمانی این جلسات را آغاز می‌کنید تا تصمیم نهایی مشخص شود؟

فکر می‌کنم روز ۲۰ فروردین به بعد، جلسات را شروع کنیم. مطمئن باشید با کسانی که در حوزه‌های مرتبط با این بیماری فعالیت دارند، رایزنی و تبادل‌نظر می‌کنیم تا به ما بگویند چشم‌انداز آینده چیست. تا جایی که فرصت داشته باشیم، مُصر هستیم تا بازی‌ها ادامه یابد. بار دیگر تکرار می‌کنیم که از نگاه سازمان لیگ، ادامه دادن رقابت‌های این فصل، بهترین تصمیم است ولی ما تصمیم‌گیرنده نهایی نیستیم. شاید لیگ این فصل را فشرده‌تر کنیم و فاصله بین این فصل تا شروع فصل آینده را کاهش بدهیم. به هر حال فوتبال ادامه خواهد داشت، اما اولویت ما، سلامتی مردم است و بعد از اینکه از سلامتی همه افراد جامعه مطمئن شدیم، تصمیمی منطقی می‌گیریم.

 

*علی فتح‌الله‌زاده پیشنهاد داده ۵ تیم بالای جدول با هم بازی کنند تا قهرمان مشخص شود. نظر شما در مورد این پیشنهاد چیست؟

بالاخره این نظر شخصی فتح‌الله‌زاده است و برای ما محترم، اما آیا بقیه باشگاه‌ها با این موضوع موافقت می‌کنند؟ این سوال سخت‌تری است. شما تصور کنید اگر ما این پیشنهاد را بپذیریم، آیا تیم هفتم جدول شانس ندارد که برای کسب سهمیه آسیا بجنگد؟ ما باید پیشنهاداتی بدهیم که فنی و کارشناسی باشد. تکلیف قهرمانی، سهمیه آسیا و سقوط به دسته پایین‌تر نامشخص است. آیا در حال حاضر تیم ششم جدول نمی‌تواند به رده چهارم صعود کند؟ باید حرف کارشناسی بزنیم.

 

*به نظر می‌رسد اوضاع در دسته اول لیگ آزادگان بدتر باشد!

بله آنجا که مشکلات بیشتری را می‌بینیم. واقعا شرایط عجیبی را شاهد هستیم. این مشکلی است که گریبان همه دنیا را گرفته و فوتبال ایران مستثنی نیست. بالاخره برای شروع لیگ برتر و لیگ یک، باید به ما بگویند که از چه زمانی، شرایط بهبود پیدا می‌کند و از طرف دیگر، چقدر باید برای بدنسازی اختصاص داد. با همه این موارد، باید تصمیم‌گیری کنیم. الان باشگاه‌ها نامه زدند که هر زمان برای شروع رقابت‌ها تعیین شد، باید حداقل یک ماه فرصت بدنسازی بدهیم چون بازیکنان دور از تمرینات عادی بودند و فرصتی برای کار گروهی به وجود نیامد. در یک کلام بگویم که مشکلات زیادی داریم. 

 

*آخرین تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا برای لیگ قهرمانان ۲۰۲۰ چیست؟

آنها تصمیم خود را گرفته‌اند که مسابقات لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۰ به صورت مجتمع در یک کشور برگزار شود. تا به حال ۴ کشور را به فدراسیون‌های عضو اعلام کرده‌اند تا از میان این کشورها، برای هر گروه، یک میزبان انتخاب شود. امارات، قطر، عمان و کویت ۴ کشوری هستند که به عنوان یک طرح مطرح شده تا نظر فدراسیون‌ها را دریافت کنند. در سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال ایران هم باید این موضوع مورد بررسی قرار بگیرد. من تصور می‌کنم نظر نهایی کنفدراسیون فوتبال آسیا، برگزاری رقابت‌ها به همین مجتمع در یک کشور باشد. 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------