سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال اسپانیا توافق کردند/ برگزاری بازی در ۷ روز هفته با استراحت ۷۲ ساعته برای تیم‌ها



اخبار,اخبار ورزشی,لالیگا
سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال اسپانیا در مورد برنامه مسابقات پس از آغاز مجدد بازی‌های لیگ به توافق رسیدند.

به گزارش تسنیم و به نقل از نشریه آ اس اسپانیا، فدراسیون فوتبال اسپانیا و سازمان لیگ این کشور درباره شیوه از سرگیری مسابقات فوتبال در این کشور به توافق رسیدند.

 

لوئیس روبیالس رئیس فدراسیون فوتبال و خاویر تباس رئیس سازمان لیگ امروز (یکشنبه) در حضور ایرنه لوسانو، رئیس شورای ورزش اسپانیا به عنوان میانجی، اختلافات قبلی را کنار گذاشتند در مورد شیوه بررگزاری مسابقات باقی مانده تا پایان فصل به توافق رسیدند.

 

بازی‌های فوتبال اسپانیا قرار است از ماه ژوئن (23 خرداد) از سر گرفته شود و هر روز هفته مسابقاتی برگزار شود، البته مقرر شده که فاصله زمانی میان بازی هیچ تیمی کمتر از 72 ساعت نباشد؛ هر چند هنوز اینکه چگونه بازی‌های باقیمانده از فصل میان روزهای هفته تقسیم خواهند شد، مشخص نشده است اما ظاهراً دیگر قرار نیست که کل بازی‌های یک هفته از لیگ طی دو یا سه روز (معمولاً روزهای جمعه، شنبه و یکشنبه) برگزار شود و فاصله میان بازی‌ها نیز نسبت به زمان قبل از تعلیق کوتاه‌تر خواهد شد.

 

همچنین با توجه به رسیدن فصل گرما تغییراتی در ساعات برگزاری بازی‌های لیگ هم اعمال می‌شود و سعی بر آن خواهد بود که بازی‌های مناطق گرمسیر جنوب اسپانیا به ساعات پایانی شب (ساعت 23 به وقت محلی) که هوا خنک‌تر خواهد شد منتقل شوند. در مناطق شمالی که آب‌و‌هوای خنک‌تری دارند بازی‌ها زودتر (ساعت 20 به وقت محلی) برگزار خواهند شد.

 

یکی دیگر از تغییرات مهم بازگشت بازی به دوشنبه شب‌ها است که سال گذشته اعتراضاتی به آن صورت گرفت و به همین دلیل بازی‌ها به جمعه شب‌ها انتقال یافت. اکنون اما با توجه به محدودیت زمانی برای به پایان رساندن لیگ، مقرر شده که دوشنبه شب‌ها نیز بازی برگزار شود. به این ترتیب تیم‌هایی که دوشنبه شب‌ها بازی می‌کنند، می‌‌توانند پنجشنبه شب نیز بازی کنند. با انجام دو بازی در هر هفته، لالیگا این شانس را خواهد داشت که تا پایان ماه جولای – مهلتی که یوفا به لیگ‌های اروپایی داده است – فصل را به پایان برساند.

 

یوفا: ۸۰ درصد لیگ‌ها بازی‌های‌شان را به پایان خواهند رساند

الکساندر شفرین، رییس یوفا، ابراز اطمینان کرد که بیش‌تر لیگ‌های فوتبال اروپا رقابت‌های لیگ‌های خود را که به دلیل همه‌گیری ویروس  کرونا متوقف شده است، برگزار کنند.

 

وی در این راستا گفت: "باید منتظر بمانیم تا کمیته اجرایی یوفا تاریخ‌ها را تایید کند، اما می‌توانم بگویم اگر همه چیز مانند گذشته باشد، فصل اروپا در ماه آگوست به پایان می‌رسد. اگر چیزی تغییر نکند، من مطمئن هستم که می‌توانیم فصل اروپا را تمام کنیم، یعنی مسابقات تحت نظارت یوفا. لیگ‌های ملی یک چیز جداگانه هستند و آن‌ها به طور جداگانه تصمیم می‌گیرند که چگونه می‌خواهند عمل کنند، اما همان‌طور که گفتم، فکر می کنم حداقل ۸۰٪ لیگ‌ها فصل را تمام کند. "

 

در تاریخ ۱۶ ماه می مسابقات قهرمانی آلمان از سر گرفته شد. انتظار می‌رود که در روزهای باقی مانده سایر لیگ‌های اروپایی نیز بازی‌های خودشان را از سر گیرند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------