آخرین اخبار ورزشی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

هاشمی نسب:خطر از بیخ گوش استقلال گذشت | حسینی: ۳۰۰ میلیون تومان را می‌دهم؛ فدای سر آن هوادار خانم!

مربی تیم فوتبال استقلال با بیان اینکه امیدوارم در همه بازی ها عدالت رعایت شود، گفت: در دقایق پایانی دیدار با شمس آذر…

جواد نکونام: پاتوسی نیاید با استقلال بازی نمی‌کنیم/ سعادتمند: غیبت پاتوسی دلیل قانع‌کننده‌ای برای لغو بازی با فولاد نیست



اخبار,اخبار ورزشی,جواد نکونام
سرمربی تیم فوتبال فولاد خوزستان با تاکید بر اینکه موافق تعلیق فوتبال ایران توسط فیفاست، گفت: راه را برای ادامه رقابت‌های لیگ برتر اشتباه رفتیم؛ مگر بازیکنان فوتبال از جنس آهن هستند؟

به گزارش مهر، جواد نکونام در حاشیه اردوی تیم فوتبال فولاد خوزستان در تهران گفت: از چهارشنبه گذشته توانستیم بازیکنان را دور هم جمع کنیم تا پس از گرفتن تست کرونا از آنها، تمرینات خود را شروع کنیم البته شیمبا دیرتر آمد ولی با وجود هزینه‌های سنگینی که برگزاری اردو داشت، مدیریت باشگاه و کارخانه قبول کردند تا این کار انجام شود.

 

سرمربی تیم فوتبال فولاد خوزستان افزود: شرایط در اهواز مناسب تمرین کردن نبود و با توجه به رفت و آمد بازیکنان تصمیم گرفتیم اردویی را در تهران برگزار کنیم.

 

وی در پاسخ به این سؤال که آیا شرایط اهواز باعث نمی‌شود تا آنها بازی با استقلال را در شهر دیگری میزبانی کنند؟ تأکید کرد: قرار نیست بازی تماشاگر داشته باشد. تیم‌ها هم که در هتل هستند بنابراین مشکلی وجود ندارد البته امیدوارم تا آن زمان، شرایط ایران به طور کلی بهتر شود. مردم در اهواز پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند و قطعاً در همین شهر بنا به خواسته هوادارانمان مقابل استقلال بازی می‌کنیم.

 

نکونام درباره مخالفت سعید آذری مدیرعامل باشگاه فولاد مبنی بر برگزاری ادامه بازی‌های فصل جاری لیگ برتر و در عین حال تمرین کردن این تیم تصریح کرد: با بقیه تیم‌ها کاری ندارم ولی باید درباره خودمان بگویم که هنگامی که این بیماری آمد، نفر اولی بودم که گفتم نباید بازی‌ها برگزار شود، حالا هم اگر صحبتی می‌کنم برای خودم یا فولاد نیست بلکه برای جامعه فوتبال است.

 

سرمربی تیم فوتبال فولاد خوزستان ادامه داد: کاری با قهرمانی تیم خاصی ندارم. من برای سلامتی جامعه می‌گویم که اگر یک نفر هم کمتر بیمار شود، مهم است.

 

وی تأکید کرد: وقتی مجبور کنند که تمرین کنیم، ما هم آن را انجام می‌دهیم. آقایان صحبت‌هایی را می‌کنند که باید بگویم باعث نمی‌شود سرِ من کلاه برود. اسپانیا و آلمان را مثال می‌زنند در حالی که یک بند از پروتکل‌های بهداشتی آنها را نمی‌توانید رعایت کنید.

 

نکونام با ذکر مثال از این موضوع یادآور شد: در اسپانیا بازیکن حق ندارد داخل رختکن رفته و دوش بگیرد. همچنین اگر یک بازیکن با اتومبیل خاصی به محل تمرین می‌آید باید در تمام طول این مدت با همان ماشین به آنجا برود. آیا آقایان می‌توانند چنین رفتاری را پیاده کنند؟

 

سرمربی تیم فوتبال فولاد خوزستان از پیشنهاد خود برای تعیین نتایج فصل جاری رقابت‌های لیگ برتر خبر داد و گفت: نظر شخصی‌ام این است که بهتر بود لیگ را استراحت می‌دادند و اعلام می‌کردند تا دو ماه دیگر بازی‌ها شروع شود آن وقت تکلیف باشگاه‌ها مشخص می‌شد. هنوز نتیجه تست کرونا نیامده بود، دعوا بر سر شروع تمرینات آغاز شد. حالا بماند که بعضی از تیم‌ها پنهانی تمرین کرده‌اند.

 

وی تصریح کرد: اگر بخواهم از جنبه فنی صحبت کنم، باید بگویم که لیگ امسال با توجه به تأخیر در شروع و تصمیم فعلی برای برگزاری آن، بیشتر از یک سال و دو ماه طول می‌کشد. مگر بازیکن از آهن است که بتواند بدن خودش را در شرایط ایده‌آل نگه دارد؟

 

نکونام ادامه داد: آقایان فوتبال را با هیچ رشته دیگری مقایسه نکنند، راه کاملاً اشتباه جلو رفته است.

 

وی درباره نامه باشگاه فولاد مبنی بر غیبت آیاندا پاتوسی به دلیل عدم پرواز برای بازگشت به تهران گفت: بازیکن ما نیامده و اگر هم نرسد، قطعاً باید سازمان لیگ دیدار با استقلال را عقب بیندازد. آقایان حالا با تصمیمی که گرفته‌اند، فکری برای قرارداد خارجی‌ها کنند.

سرمربی تیم فوتبال فولاد خوزستان خاطرنشان کرد: مشکل اصلی اینجاست که برنامه‌ریزی بلد نیستیم. مربی خارجی ما گفته است که قراردادم تمام شده و باید برای شروع دوباره فعالیت، به اداره مالیات اسپانیا توضیح بدهد. حالا تکلیف او و ما چه می‌شود؟

 

نکونام ضمن تایید طلب خود از باشگاه استقلال تهران گفت: امیدوارم یک بار برای همیشه جلوی باشگاه های بدهکار را بگیرند تا انها بازیکن جدید نگیرند. البته هر سال می گیوند اما همیشه هم به آنها مجوز می دهند. در هیچ کجای دنیا نمی بینید تیمداری با بدهکاری همراه باشد.

 

وی در خصوص مطالبات خود از استقلال تهران افزود: آدم به جایی می رسد که خجالت می کشد درباره طلب هایش مدام صحبت کند. نه طبق قراردادم پولم را دادند و نه مالیاتم را پرداخت کردند.

 

سرمربی فولاد درباره شکایت از آبی پوشان به AFC افزود: تمام موارد را ترجمه کردم و شکایت خود را به AFC دادم. در اولین فرصتی که ماموران آنها اقدام کنند این موضوع بررسی می شود.

 

نکونام یادآور شد: به باشگاه استقلال اعلام کردم مالیاتم را بدهید اما آنها بخشی که من خودم داده بودم را گفتند که خودت داده ای و دیگر به ما مربوط نمی شود. در صورتیکه در قرارداد اینگونه نیست.

 

وی درباره عدم مدیریت این مسائل افزود: دقیقاً مشکل فوتبال ایران نبود مدیر است. غیر از آقای آذری و چند نفر دیگر مدیر نداریم. آقایان مدیری مثل کارلوس کی روش را فراری دادند چون گفتند جای ما را تنگ می کند.

 

نکونام با توجه به افشاگری خبرگزاری مهر مبنی بر ایرادات اساسی فیفا به پیش نویس اساسنامه فدراسیون فوتبال تصریح کرد: اگر این موضوع باعث می شود تا به سلامت از این معضل عبور کنیم موافق آن هستم. اگر این مشکل حل می شود با آن موافقم چون مجبور می شویم مشکلات را حل کنیم.

 

نکونام تصریح کرد: البته امیدوارم تعلیق نشویم و شفاف سازی صورت بگیرد اما اگر واقعاً نمی توانیم طبق برنامه باشد مجبور می شویم همه چیز را اصلاح کنیم.

 

سرمربی فولاد درباره شکایت مارک ویلموتس سرمربی پیشین تیم ملی از فدراسیون فوتبال تصریح کرد: وقتی آن موقع که من به تیم ملی رفتم اعلام کردم آدمه ام یاد بگیرم و دنبال پول و قرارداد میلیاردی نیستم ولی اینها با نتیجه های تیم ملی کاری ندارند. چه ببریم چه ببازیم پولشان را می خواهند.

 

نکونام درباره اینکه آیا قرارداد ویلموتس بدترین قرارداد تاریخ فوتبال ایران است گفت: نه از این بدتر هم داشته ایم.

 

درخواست رسمی فولاد برای تعویق بازی با استقلال
جواد نکونام سرمربی تیم فولاد اعلام کرد که این باشگاه در نامه ای به سازمان لیگ خواستار تعویق بازی این تیم با استقلال شده است.

 

به گزارش ورزش سه، آیاندا پاتوسی یکی از بازیکنان خارجی است که هنوز به ایران برنگشته و فولادی ها منتظر بازگشت این بازیکن هستند. حالا به نظر می‌رسد باشگاه فولاد تصمیم گرفته که بدون حضور این بازیکن خود در مقابل حریفان قرار نگیرد و این را در نامه ای رسمی به سازمان لیگ اعلام کرده است.

 

جواد نکونام سرمربی تیم فولاد در این باره گفت: بازیکن ما نیامده و نامه زدیم به سازمان لیگ که اگر بازیکن ما نرسد باید بازی اولمان (مقابل استقلال) را عقب بیاندازد و برنامه ای که خودشان ریخته اند، باید فکر بازیکنان خارجی باشند که قراردادشان تاریخ دارد و می‌توانند به فیفا شکایت کنند و باید برای این چیزها راهکار بدهند اما خداراشکر در فوتبال ما همه می‌دانند و نیاز به اطلاعات ندارند.

 

دیدار تیم های استقلال و فولاد برای روز 29 خرداد در اهواز برنامه ریزی شده و قرار است نخستین بازی فوتبال ایران بعد از سه ماه تعطیلی باشد.

 

نامه فولاد به سازمان لیگ در حالی ارسال شده که بیش از نصف تیم های ایرانی با غیبت بازیکن خارجی خود مواجه هستند.

 

سعادتمند: غیبت پاتوسی دلیل قانع‌کننده‌ای برای لغو بازی با فولاد نیست

تسنیم نوشت: احمد سعادتمند در خصوص شرایط باشگاه استقلال و جلسه هیئت مدیره گفت: نباید خیلی صحبت کنیم، اما به اصرار رسانه‌ها و به احترام ساعت‌ها صبر برای پایان جلسه صحبت می‌کنم و باید پس از مصاحبه دوباره به جلسه برگردم. با دو معاون محترم وزیر ارتباطات و شرکت پست جلسه داشتیم که مربوط به فعالیت‌های اقتصادی باشگاه می‌شود که بیشتر از این توضیح نخواهم داد، چون ابتدا کار باید به سرانجام برسد.

 

وی افزود: با مصوبه ستاد مبارزه با کرونا از اول خردادماه تمرینات ما آغاز شده و بازیکنان هر روز تمرین می‌کنند. دو زمین چمن تمرین برای تیم آماده کرده‌ایم. همچنین با یکی از بهترین سازمان‌های بدنسازی در حال امضای تفاهم نامه‌ای برای همکاری هستیم و بابت این کار هم هزینه پرداخت نمی‌کنیم. از مدیر این مجموعه تشکر می‌کنم و بعد از رونمایی اعلام خواهیم کرد چه کمک‌هایی به باشگاه کمک می‌کنند.

 

سعادتمند عنوان کرد: در خصوص وضعیت پرداختی‌ها نیز در شرایط سختی که داشتیم پرداختی بازیکنانی چون دیاباته و میلیچ را انجام دادیم که به زودی با ما تمرین خواهند کرد و فکر می‌کنم شرایط بسیار خوبی داریم. ایمان دارم بازیکنان ما، هم کادرفنی و کادرپزشکی در حال زحمت کشیدن هستند تا در صورت آغاز مجدد مسابقات با قدرت شرکت کنیم و همچنان معتقدم با قدرت مدعی جدی قهرمانی در لیگ جاری هستیم.

 

مدیرعامل باشگاه استقلال در خصوص معاونت‌های این باشگاه گفت: امروز تیتری را از یکی از عزیزان دیدم که برای او احترام قائل هستم. او گفته بود انتصاب‌ها در باشگاه استقلال قومیتی است و بیشتر از افراد شمالی استفاده می‌شود. جالب است که من چهار انتصاب در باشگاه استقلال داشتم که دو نفر از آنها از بچه‌های تهران، یک نفر آذری زبان است و یک نفر هم از استان سمنان است، اما نمی‌دانم کدام یک از عزیزان را گفته‌اند از اهالی مازندارن یا گیلان است. با هیچ کس عهد اخوت نبسته‌ایم و عهد ما با هواداران آبی است. از خانواده و اقوام هم استفاده نکردیم و هر کسی بتواند به باشگاه استقلال کمک کند، از او استفاده می‌کنیم.

 

سعادتمند درباره زمان تکمیل اعضای هیئت مدیره اظهار داشت: اعضای هیئت مدیره تلاش می‌کنند، پای کار هستند و همه زحمات هم با حضور آنها انجام شده است. اکنون چهار عضو در هیئت مدیره هستیم که اگر نیاز به افزایش یا ترمیم باشد، مجمع باشگاه تصمیم می‌گیرد.

 

وی درباره قطع همکاری با خلف و روحی، عنوان کرد: آقایان خلف و روحی برای باشگاه استقلال زحمت کشیدند و قطعاً همکاری‌های آنها با باشگاه ادامه‌دار است و من هم برای آنها آرزوی موفقیت می‌کنم.

 

مدیرعامل باشگاه استقلال در خصوص درخواست باشگاه فولاد خوزستان برای تعویق دیدار معوقه با استقلال و اینکه جواد نکونام گفته تا پاتوسی به ایران نیاید آنها مقابل استقلال بازی نمی‌کنند، گفت: من نه از نامه آذری اطلاع دارم و نه صحبت نکونام را شنیدم که یک استقلالی تمام عیار است. اینکه بازی را به خاطر پاتوسی عقب بیندازند، دلیل قانع کننده‌ای نیست.

 

سعادتمند در مورد اینکه دلیل آنها این است که زمانی که سازمان لیگ بازی معوقه با استقلال را اعلام کرد باید زمان حضور بازیکنان خارجی را هم در نظر می‌گرفت، اظهار داشت: فکر می‌کنم زمانی که سازمان لیگ اعلام کرد، ما هم دو بازیکن خارجی داشتیم. هر دو بازیکن خارجی ما مطالبات داشتند و 20 روز قبل از تاریخ اعلام شده برای شروع بازی به ما اضافه شدند و دیاباته هم فردا تمرین می‌کند. این را بگویم من هم مانند سایر مدیران لیگ برتری معتقدم باید همه مدیران و سرمربیان دعوت می‌شدند و در یک جلسه تخصصی شرایط برگزاری و همه چیز را می‌گفتند تا با خرد جمعی تصمیم گرفته می‌شد و تصمیم بهتری گرفته شود.

 

وی درباره شروع لیگ و اینکه برخی تیم‌ها تهدید به کناره‌گیری کرده‌اند، گفت: لیگ ایتالیا هم قرار است آغاز شود. معتقدم قهرمان باید در زمین مشخص شود و ما هم با یک بازی عقب افتاده و در مجموع 10 بازی داریم که 30 امتیاز دارد. ابتدای فصل ما در هفته چهارم و پنجم 14 یا 15 جدول بودیم، اما در هفته چهاردهم به صدرجدول رسیدیم. در فوتبال چیزی قابل پیش‌بینی نیست و تیم ما هم آنقدر بزرگ است که می‌تواند حقش را در زمین بگیرد. من، هم موافق و هم مخالف هستم. موافقم چون مردم شور و هیجان فوتبال را دوست دارند و باید بعد از این همه تعطیلی دنیا این شور و هیجان به دنیا به خصوص هواداران ما برگردد. از طرفی هم مخالفم، چون نگران جان انسان‌ها از جمله ورزشکارها هستم. برخی از این ورزشکاران شناخته شده هستند و امیدوارم که مشکلی برای آنها رخ ندهد و با رعایت پروتکل‌ها اتفاقی نیفتد.

 

مدیرعامل باشگاه استقلال در خصوص اینکه آیا پرونده‌های این باشگاه در فیفا باعث اذیت استقلال می‌شود یا نه، اظهار داشت: قطعاً اذیت می‌کند و این مبالغ پس از اعلام رأی فیفا باید پرداخت شود و باید تلاش کنیم تا از این خان هم بگذریم.

 

سعادتمند در واکنش به اینکه ابهامی در مورد بازگشت میلیچ و دیاباته به وجود آمده بود اما در نهایت آنها برگشتند و آیا موضوعی در این خصوص وجود دارد که جای مطرح شدن داشته باشد، گفت: ابتدا از این دو بازیکن و به ویژه بازیکنان خودمان تشکر می‌کنم که بسیار منظم و با انگیزه در تمرینات حضور دارند. توجه کنید که ما فقط دو بازیکن خارجی داریم و سایر بازیکنان کشور خودمان هستند. از همه آنها از جمله دو بازیکن خارجی تشکر می‌کنیم که با حرفه‌ای‌گری به قرارداد مقید بودند. هرچند باید گلایه کوچکی کنم که برخی دوست نداشتند این اتفاق رخ بدهد که بعداً اسم آنها را می‌گویم، اما با تلاش و کمک یکی از دوستانم مطالبات آنها را پرداخت کردیم. یک موهبت بزرگ در استقلال داریم که آن هم هواداران هستند و ما با آنها پیش می‌رویم. به عنوان مدیرعامل باشگاه استقلال رسماً از هواداران تشکر می‌کنم و با حضور آنهاست که ما به راه خودمان ادامه می‌دهیم.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------