آخرین اخبار ورزشی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

خبر بد برای پرسپولیس | کاپیتان بازی‌های مهم را از دست داد

هافبک تیم فوتبال پرسپولیس به دلیل آسیب دیدگی نمی تواند تیمش را در دو بازی آینده همراهی کند. به گزارش مهر دیدار تیم‌های…

صدور مجوز برگزاری دیدارهای تدارکاتی تیم های لیگ برتری/ حق پخش به تیم‌ها داده می‌شود



اخبار,اخبار ورزشی,لیگ برتر فوتبال
طبق نظر وزارت بهداشت تیم‌های لیگ برتری می‌توانند از فردا (۱۶ خرداد) بازی‌های دوستانه برگزار کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، هفته گذشته ستاد کرونا در ورزش اعلام کرد با وجود آغاز تمرینات تیم‌های لیگ برتری، مجوز برگزاری بازی‌های دوستانه صادر نشده است و تیم‌ها حق برگزاری دیدار‌های تدارکاتی ندارند.

 

البته طبق اعلام یک منبع آگاه لحظاتی قبل این مجوز از سوی وزارت بهداشت صادر شد و تیم‌ها می‌توانند با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و بدون حضور تماشاگر از فردا (۱۶ خرداد) بازی دوستانه برگزار کنند.

 

حال باید دید با توجه به نظر وزارت بهداشت آیا تیم‌های گل گهر سیرجان و نساجی می‌توانند از ساعت ۱۸ امروز (پنجشنبه ۱۵ خرداد) در زمین الیاف به مصاف هم بروند یا این بازی با یک روز تاخیر انجام خواهد شد.

 

در روز‌های اخیر بسیاری از سرمربیان تیم‌های لیگ برتری نسبت به صادر نشدن مجوز بازی‌های دوستانه شاکی بودند، اما اکنون در فاصله ۱۳ روز مانده به دیدار معوقه فولاد با استقلال، این مجوز صادر شده است تا خیال آن‌ها برای آمادگی تیم شان راحت‌تر شود.

 

از فصل جدید لیگ برتر حق پخش به تیم‌های لیگ برتر داده می‌شود

در فصل آتی تیم های حاضر در لیگ برتر از حق پخش تلویزیونی درآمد کسب خواهند کرد و از این طریق می توانند بخشی از هزینه های جاری را تامین کنند. 

 

به گزارش ورزش سه، غلامرضا بهروان – مشاور سازمان لیگ در این باره گفت: بر اساس قانون تنظیم شده از سوی مجلس از این پس 30 درصد از درآمد تلویزیون بابت پخش برنامه های ورزشی در اختیار وزارت ورزش و جوانان قرار خواهد گرفت و این وزارتخانه آن را بین فدراسیون های ورزشی تقسیم خواهد کرد. 

 

گفتنی است ابتدا قرار بود این در آمد بین سازمان صدا و سیما و هم چنین وزارت ورزش و جوانان 50 – 50 تقسیم شود که بعد از کارشناسی ها صورت گرفته 70 به 30 به سود سازمان صدا و سیما تغییر کرده است. با احیای حق پخش در فصل آتی به نظر می رسد مشکلات مالی باشگاه های حاضر در لیگ برتر کمتر شود. 

 

هم چنین تخصیص درآمد بین فدراسیون های ورزشی ناشی از تعداد برنامه هایی است که از سوی تلویزیون پخش خواهد شد. طبیعی است بیشتر این درآمد به فدراسیون فوتبال اختصاص یابد به این خاطر که فوتبال بیشتر برنامه های ورزشی تلویزیون را تشکیل می دهد.

 

تصمیم‌گیری درباره برگزاری لیگ تا ٢٥ خرداد

ایسنا نوشت: در حالی که بر اساس پروتکل سلامت فوتبال ایران تاکنون تیم های فوتبال ایران اجازه برگزاری دیدارهای تدارکاتی را نداشتند اما از این به بعد با تایید فدراسیون پزشکی ورزشی و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و با رعایت پروتکل سلامت فوتبال انجام دیدارهای دوستانه بلامانع اعلام شد.

 

رضا سعیدی، سخنگوی فدراسیون پزشکی ورزشی با تایید این خبر گفت: شیوع ویروس در فوتبال تابعی از رفتار ویروس در کل جامعه است و طبق اعلام قبلی در بازه زمانی ٢٢ تا ٢٥ خردادماه در مورد زمان دقیق برگزاری لیگ برتر تصمیم گیری خواهد شد.

 

پیش‌تر برخی از تیم‌های لیگ برتری اقدام به برگزاری دیدارهای تدارکاتی کرده بودند که از سوی فدراسیون پزشکی ورزشی منع شد اما از این به بعد برگزاری دیدارهای دوستانه توسط تیم‌های فوتبال مانعی ندارد و قرار است برخی تیم‌ها امروز (پنجشنبه) به مصاف یکدیگر بروند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------