پرونده بوندس‌لیگا با برد پرگل بایرن و شکست دورتمند بسته شد/ بارسلونا دو امتیاز مهم دیگر از دست داد



اخبار,اخبار ورزشی,هفته پایانی بوندسلیگا
پرونده فصل ۲۰-۲۰۱۹ بوندس‌لیگای آلمان با پیروزی قاطع قهرمان زودهنگام رقابت‌ها و باخت سنگین نایب قهرمان بسته شد.

به گزارش تسنیم، دیدارهای هفته سی‌و‌‌چهارم و پایانی بوندس‌لیگای آلمان، امروز(شنبه) به صورت همزمان از ساعت 18 به وقت تهران برگزار شد که در مهمترین آنها بایرن مونیخ، قهرمان زودهنگام رقابت‌ها با نتیجه قاطع 4 بر صفر میزبانش ولفسبورگ را در هم کوبید. در این بازی که گرگ‌ها از دقیقه 71 با اخراج گیلاووگی 10 نفره به کارشان ادامه دادند، کینگسلی کومان در دقیقه 4، میشاییل کیسانس در دقیقه 37، لواندوفسکی در دقیقه 72 از روی نقطه پنالتی و توماس مولر در دقیقه 79 گلزنی کردند.

 

همزمان با این بازی بوروسیا دورتموند که نایب قهرمانی‌اش هفته پیش مسجل شده بود، در خانه با نتیجه 4 بر صفر مغلوب هوفنهایم شد. هر 4 گل دورتموند را در این بازی آندری کراماریچ در دقایق 8 و 30، 48 و 50 (از روی نقطه پنالتی) به ثمر رساند.

 

با این نتیجه بایرن مونیخ حاشیه امنیتش در صدر جدول رده‌بندی بوندس‌لیگا را افزایش داد و فصل را با 13 امتیاز اختلاف به پایان رساند.

 

نتایج سایر دیدارهای امروز بوندس‌لیگا به شرح زیر است:

آگزبورگ یک - لایپزیگ 2

بایرلورکوزن یک - ماینتس صفر

بوروسیا مونشن‌گلادباخ 2 - هرتابرلین یک

اینتراخت فرانکفورت 3 - پادربورن 2

فرایبورگ 4 - شالکه صفر

یونیون برلین 3 - فورتونا دوسلدورف صفر

وردبرمن 6 - کلن یک

 

با نتایجی که در هفته پایانی بوندس‌لیگا رقم خورد، تیم‌های بایرن مونیخ، بوروسیا دورتموند، لایپزیگ و مونشن‌گلادباخ به ترتیب به عنوان تیم‌های قهرمان، نایب قهرمان، ‌سوم و چهارم سهمیه‌ لیگ قهرمانان اروپا گرفتند و تیم‌‌های بایرلورکوزن و هوفنهایم در رده‌های پنجم و ششم سهمیه لیگ اروپا گرفتند. در پایین جدول نیز پادربورن قعر جدول که سقوطش از قبل قطعی شده بود به همراه فورتونا دوسلدورف رده هفدهمی راهی دسته دوم شدند. اما وردربرمن به لطف پیروزی پرگلش به رده هفدهم صعود کرد تا این شانس را داشته باشد که در بازی پلی‌آف برای بقا در بوندس‌لیگا تلاش کند.

 

باید به این نکته نیز اشاره کرد که تیمو ورنر با دو گلی که در دیدار امروز به ثمر رساند، با 98 گل بهترین گلزن تاریخ لایپزیگ لقب گرفت.

 

بارسلونا دو امتیاز مهم دیگر از دست داد

بارسلونا شنبه در هفته سی‌ودوم لالیگا به مصاف سلتاویگو رفت که این دیدار با تساوی ۲ بر ۲ به پایان رسید. 

 

آبی‌اناری‌ها از ابتدا به دنبال گل‌زنی بودند. این اتفاق در نهایت در دقیقه ۲۰ رخ داد. پاس هوشمندانه لیونل مسی از طریق یک ضربه آزاد باعث شد لوییس سوارس در موقعیت خوبی ضربه سر بزند و دروازه سلتاویگو را باز کند. چند دقیقه بعد برایس مندس تیرک دروازه بارسا را لرزاند اما توپ به گل تبدیل نشد. لحظاتی بعد یک موقعیت خوب دیگر برای میزبان از دست رفت.

 

در شروع نیمه دوم سلتاویگو گل مساوی را توسط فدور اسمولوف به ثمر رساند. بارسا که نمی‌خواست امتیاز از دست بدهد و از کورس قهرمانی فاصله بگیرد، به حمله‌های خود ادامه داد. در نهایت اشتباه مدافع سلتاویگو موجب شد مسی صاحب توپ شود و به سوارس پاس گل دهد. مهاجم اروگوئه‌ای در دقیقه ۶۷ نتیجه را ۲ بر یک کرد. در دقیقه ۸۷ داور یک ضربه آزاد به نفع سلتا اعلام کرد و یاگو آسپاس به زیبایی دروازه تیم کاتالانی را باز کرد. در لحظات پایانی سلتا یک موقعیت خیلی خوب را از دست داد و ضربه نولیتو را مارک آندره تراشتگن مهار کرد تا امتیازها تقسیم شود.

 

بارسلونا با ۶۹ امتیاز به طور موقت به صدر جدول صعود کرد و در صورت تساوی یا پیروزی رئال مادرید برابر اسپانیول، به رتبه دوم بازخواهد گشت. 

 

جام حذفی انگلیس| منچستریونایتد در وقت‌های اضافه به مرحله نیمه نهایی صعود کرد

در نخستین بازی از مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی انگلیس، امشب (شنبه) تیم فوتبال منچستریونایتد میهمان نوریچ بود که این بازی در وقت‌های اضافی با نتیجه 2 بر یک به سود شیاطین سرخ پایان یافت تا آنها به عنوان اولین تیم راه مرحله نیمه نهایی رقابت‌ها شوند.

 

در این دیدار نخست این شاگردان اولگنار سولسشایر بودند که با گلزنی اودیون ایگالو در دقیقه 51 پیش افتادند. تاد کالول در دقیقه 75 کار را برای نوریچ به تساوی کشاند و به این ترتیب کار به وقت‌های اضافه کشیده شد.  دو دقیقه به پایان کار در وقت‌های اضافه مانده بود که هری مگوایر گل دوم منچستریونایتد را به ثمر رساند. همچنین دو دقیقه پیش از پایان وقت‌های معمول بازی نوریچ با اخراج تیم کلوزه 10 نفره شد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------