محمودزاده: استقلال و شهر خودرو نمی‌توانند در لیگ قهرمانان آسیا از بازیکنان جدید خود استفاده کنند



اخبار,اخبار ورزشی,تیم استقلال و شهر خودرو
مسئول نقل و انتقالات سازمان لیگ فوتبال گفت که تیم‌های استقلال و شهر خودرو نمی‌توانند برای شرکت در لیگ قهرمانان آسیا، بازیکنان جدید خود را به قطر ببرند.

به گزارش تسنیم، فریبرز محمودزاده درباره تغییرات ایجاد شده در لیست بازیکنان تیم‌های لیگ برتر فوتبال در فصل آینده اظهار داشت: سهمیه بازیکنان بزرگسال از 18 به 20 و تعداد بازیکنان زیر 25 سال، از 3 به 4 بازیکن رسیده است. با این حال سهمیه 9 بازیکن زیر 23 سال و 15 بازیکن رده‌های امید و جوانان به قوت خود باقی است. مجموع جذب بازیکن در همه رده‌ها هم 63 بازیکن است.

 

وی درباره تغییر سهمیه جذب بازیکنان لیگ برتری تصریح کرد: با ممنوعیت جذب بازیکن خارجی، سهمیه 14 تیم لیگ برتری برای خرید بازیکنان لیگ برتری از 6 به 7 بازیکن، و سهمیه تیم‌های تازه صعود کرده به لیگ برتر از 8 به 10 بازیکن رسید. تیم‌ها نمی‌توانند مربی و بازیکن خارجی جذب کنند و بازیکنان و مربیان خارجی هم نمی‌توانند در تیم‌های داخلی نقل مکان کنند.

 

مسئول نقل و انتقالات سازمان لیگ فوتبال درخصوص وضعیت پنجره نقل و انتقالاتی تیم‌های ایرانی حاضر در لیگ قهرمانان آسیا گفت: پنجره نقل و انتقالاتی استقلال و شهر خودرو از طرف AFC بسته است و دو تیم نمی‌توانند بازیکن جدید رجیستر (ثبت) کنند. عصر روز گذشته (دوشنبه) آخرین مهلت برطرف کردن ثبت بازیکن جدید بود که به این ترتیب، استقلال و شهر خودرو نمی‌توانند از بازیکنان جدید خود در لیگ قهرمانان آسیا استفاده کنند. با این حال TMS پرسپولیس و  سپاهان باز بود و دپارتمان روابط بین‌الملل فدراسیون، اسامی بازیکنان این دو تیم را ارسال کرد.

 

محمودزاده در مورد جدایی بازیکنان استقلال از این تیم، پیش از حضور آبی‌ها در لیگ قهرمانان آسیا خاطرنشان کرد: به همه بازیکنان تأکید می‌کنیم باید حتماً به تمرینات تیم خود بازگردند و این 5 بازیکن موظف هستند استقلال را همراهی کنند، چون متنی در قرارداد آنها وجود داشت که آنها را مکلف کرد باید تا پایان مسابقات این فصل در تیم خود بمانند. بازی‌های باقیمانده لیگ قهرمانان آسیا مربوط به دیدارهای بعد از 11 و 12 اسفند بود که معلق شد.

 

« این بازیکنان برای حفاظت از منافع ملی باید در استقلال حاضر شوند.»، وی ضمن بیان این جمله گفت: این موضوع به توافق بازیکنان با تیم‌ها مربوط است اما چنین عبارت حقوقی در متن قرارداد استقلال وجود دارد و بازیکنان استقلال آن را امضا کرده‌اند. آنها در تمرین تیم خود حاضر شوند تا با محرومیت احتمالی مواجه نشوند.

 

مسئول نقل و انتقالات فدراسیون فوتبال درخصوص افزایش افسارگسیخته رقم قرارداد بازیکنان داخلی و احتمال ایجاد سقف قرارداد اظهار داشت: برگزاری لیگ قهرمانان آسیا و اینکه برخی بازیکنان، باشگاه‌های خود را تهدید به جدایی کردند، در افزایش رقم قرارداد آنها موثر بود. چند فصل پیش سقف قرارداد گذاشتند که آن نابسامانی ایجاد شد و شاهد زیرمیزی و حواله‌های خاص بودیم. این به اراده باشگاه‌ها برمی‌گردد. تا این لحظه چنین ارقامی در بسیاری از باشگاه‌های مطرح وجود نداشت و بخشی از آن به گمانه‌زنی رسانه‌ها برمی‌گردد. برای صدور مجوز حرفه‌ای، هزینه‌ها نباید از درآمدها بالاتر باشد و این بودجه شامل هزینه جاری تیم هم می‌شود.

 

محمودزاده در مورد اصرار باشگاه استقلال به جذب آندره‌آ استراماچونی تصریح کرد:‌ منافع ملی ایجاب می‌کرد که جلوی هرج و مرج گرفته شود. ما این مصوبه را ابلاغ کردیم و تا این لحظه برای این فصل اجرایی است. استراماچونی به دلیل پرداخت نشدن مطالباتش رفت که این پول آماده بود اما در انتقال مبلغ به مشکل خوردند. این مباحث در مصوبه سازمان لیگ و فدراسیون مستتر شد و تا این لحظه پابرجاست. این قانون برای منافع ملی باید رعایت شود و ان‌شاءالله باشگاه‌ها هم رعایت کنند. جذب مربیان خارجی جدید ممنوع است و آنها نمی‌توانند قرارداد جدیدی ببندند.

 

وی درباره شرایط الکس نوری، مربی دورگه ایرانی - آلمانی و اینکه آیا او هم شامل این قانون می‌شود یا خیر، خاطرنشان کرد: ان‌شاءالله وضعیت او را در بدنه کارشناسی بررسی و اعلام می‌کنیم.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------