اقدام عجیب و غیرقانونی هیئت مدیره باشگاه استقلال/ وقتی منصوبانِ وزارت ورزش قوانین ابتدایی را هم نمی‌دانند



اخبار,اخبار ورزشی,هیات مدیره استقلال
هیئت مدیره استقلال برخلاف آنچه که به صراحت در اساسنامه این باشگاه آمده، اقدام به در نظر گرفتن شروطی برای مدیرعامل کرده‌ است.

به گزارش تسنیم، جلسه هیئت مدیره باشگاه استقلال چهارشنبه برگزار شد تا اعضا تکلیف مدیرعامل را مشخص کنند. در این جلسه، اعضای هیئت مدیره احمد مددی، سرپرست باشگاه را به عنوان مدیرعامل انتخاب کردند، اما  در اقدامی عجیب شرط و شروطی برای او گداشته‌اند که خلاف اساسنامه باشگاه است. این مصوبه به امضای همه اعضای هیئت مدیره به جز اسماعیل خلیل‌زاده رسید.

 

در مصوبات جلسه روز چهارشنبه هیئت مدیره آمده که مدیرعامل باشگاه حق ندارد بدون هماهنگی با هیئت مدیره اقدام به عزل و نصب افراد در باشگاه کند. از شروط دیگر، برکناری مدیرعامل در صورت عدم اجرای درخواست‌های هیئت مدیره است. 

 

این اتفاق در حالی رخ داد که طبق ماده 42 اساسنامه باشگاه استقلال، انجام امور اجرایی برعهده مدیرعامل است و هیئت مدیره می‌تواند بخشی از اختیارات خود را به او تفویض کند.

 

از طرفی، عزل و نصب معاونان و مربیان با تصمیم مدیرعامل است، بنابراین صورتجلسه هیئت مدیره استقلال به معنای تغییر اساسنامه بوده و خلاف قانون است. ضمن اینکه تغییر در مفاد اساسنامه طبق ماده 18 جزو وظایف و اختیارات مجمع عمومی است، نه هیئت مدیره.

 

اینکه اعضای هیئت مدیره استقلال با ابتدایی‌ترین اصول کار در این باشگاه بزرگ آشنا نیستند و به قوانین اشراف ندارند، جای تأسف دارد و تأسف‌بارتر اینکه وزارت ورزش و جوانان به عنوان متولی این باشگاه مقابل چنین اتفاقاتی سکوت کرده است. بهتر است وزارت ورزش و جوانان پیش از انتخاب افراد برای هیئت مدیره استقلال و پرسپولیس، به آنها بگوید یک بار اساسنامه را بخوانند تا مرتکب چنین اشتباهات عجیب و خنده‌داری نشوند. ضمن اینکه در چنین مواردی وظیفه وزارت ورزش است که از بروز تخلفات در دو باشگاه زیر مجموعه خود جلوگیری کند.

 

با تصاویری که در زیر مشاهده می‌کنید، مشخص می‌شود که اقدام هیئت مدیره استقلال غیرقانونی بوده و مصوبه آنها بیشتر جنبه «شو» و نمایش داشته و پشت پرده‌ آن چیزهای دیگر و احتمالا اختلافات داخلی نهفته است.

 

اخبار,اخبار ورزشی,هیات مدیره استقلال
اخبار,اخبار ورزشی,هیات مدیره استقلال
اخبار,اخبار ورزشی,هیات مدیره استقلال

 

نظری: هیات مدیره استقلال تمام اختیارات باشگاه را برعهده دارد/ هیچ اختلافی با کارگزار نداریم

فارس نوشت: حجت نظری در خصوص انتخاب احمد مددی به عنوان مدیرعامل باشگاه استقلال اظهار داشت: اتفاق بسیار خوبی  افتاد که نگرانی‌های مدیریتی باشگاه را برطرف کرد و الان مدیرعامل بالای سر باشگاه است.

 

عضو هیأت مدیره باشگاه استقلال در خصوص انتشار مصوبه هیأت مدیره در رسانه‌ها گفت: واقعیت این است که اتفاق بسیار نامبارکی افتاد. حتماً این اقدام زشت را دنبال می‌کنیم که مشخص شود مصوبه چگونه از باشگاه خارج شده و در اختیار رسانه‌ها قرار گرفته است. می‌توان حدس‌هایی زد و ما گمانه‌هایی داریم، اما اجازه بدهیم صحبتی نکنم. قول می‌دهم در چند ماه پیش رو حتماً این رویه زشت و ناپسند را که چند سال است گریبان استقلال را گرفته تمام کنیم. اسنادی که منتشر می‌شوند به استقلال ضربه زده است. این دندان لق را خواهیم کَند و این اتفاق نامیمون را پایان می‌دهیم.

 

وی در خصوص این که با توجه به مصوبه هیأت مدیره به نظر می‌رسد مدیرعامل باشگاه محدود شده گفت: رسانه‌ای به انتشار گزارشی اقدام کرده بود و عنوان کرد که هیأت مدیره باشگاه استقلال از قانون اطلاع ندارد و مصوبه غیرقانونی است. این جهت‌دهی در ادامه جهت‌دهی انتشار مصوبه است و این دو موضوع بی‌ارتباط بهم نیستند. هیأت مدیره تمام اختیارات باشگاه را برعهده دارد و از اختیارات خودش برای امور اجرایی باشگاه وظایف مدیرعامل را تفویض می‌کند.

 

نظری تصریح کرد: تمام اقدامات مدیرعامل از لحاظ حقوقی غیرنافذ است مگر با تأیید هیأت مدیره، مثلاً قرارداد با کارگزار یا کادر فنی و بازیکن حتماً باید به تأیید هیأت مدیره برسد. در هر حوزه‌ای اتفاقی رخ بدهد، هیأت مدیره مصوبه‌ای خواهد داشت که آن اتفاق را در اصطلاح حقوقی نافذ می‌کند. الان در هر حوزه تخصصی یک نفر از اعضای هیأت مدیره به عنوان همکار مدیرعامل و نماینده در نظر گرفته شده که اگر مثلاً عضو هیأت مدیره نکته‌ای را در حوزه اجرایی انجام می‌شود را تأیید کند، انگار مصوبه هیأت مدیره پشت آن موضوع است.

 

وی افزود: موضوع جای هیچ ابهامی ندارد، هیچ اقدامی به هیچ وجه خارج از چارچوب اساسنامه‌ای رخ نداده، اعتقادمان این است که همه ما یک مجموعه واحد هستیم و قرار است برای استقلال تلاش کنیم. برخلاف فضای رسانه‌ای که ایجاد شده و می‌گویند هیأت مدیره به دنبال این است که خودش کارها را در دست بگیرد، این طور نیست. همه ما به دنبال این هستیم که بهترین اتفاق برای استقلال رقم بخورد.

 

عضو هیأت مدیره باشگاه استقلال در مورد اختلاف نظر با کارگزار گفت: هیأت مدیره هیچ اختلافی با کارگزار ندارد، انصافا کارگزار الان ما یکی از بهترین کارگزارهای استقلال در چند سال اخیر بوده، همراه و کمک حال ما هستند و اگر این مسیر ادامه پیدا کند حتماً شاهد روزهای بهتری هم خواهیم بود.

 

عضو شورای شهر تهران در خصوص نام‌گذاری دو خیابان به نام منصور پورحیدری و جعفر کاشانی گفت: ما در شورای شهر تلاش کردیم تا مفاخر حوزه‌های مختلف را در شهر تهران جاودانه کنیم. حتماً هم هفته آینده مراسمی برگزار می‌شود تا سردیس آن  عزیزان در آن معابر نصب شود.

 

نظری در مورد مسأله کشتی این باشگاه و اظهارات علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی ایران عنوان کرد: ضمن تبریک نایب قهرمانی استقلال باید بگویم علیرضا دبیر بخشی از مطالب را گفت، مددی هم در جریان آنها نبوده، ما از دبیر انتظار داریم که جملات را دقیق‌تر بگوید. این مسائل باعث می‌شود که باشگاه دچار چالش شود. ما تلاش می‌کنیم تیم‌های دیگری را هم در کنار فوتبال به خصوص در حوزه بانوان داشته باشیم. امیدوارم استقلال امروز با ارائه یک بازی خوب صدرنشینی خودش را حفظ کند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------