مصطفوی: در سال‌های اخیر در فصل نقل‌وانتقالات به استقلال خیانت کردند/ جنس تیم جور نیست



صالح مصطفوی,اخبار ورزشی,خبرهای ورزشی
مربی تیم فوتبال استقلال گفت: اگر چه استقلال بازیکنان زیادی دارد، اما در نقل‌وانتقالات بازیکنان با نظر سرمربی جذب نشده‌اند.

صالح مصطفوی در گفت‌وگو با تسنیم، درباره شرایط تیم فوتبال استقلال پس از سه پیروزی با هدایت فرهاد مجیدی اظهار داشت: قصد دارم نکته‌ای را درباره وضعیت نقل‌وانتقالات استقلال در سه سال گذشته بگویم. از زمان وینفرد شفر، آندره‌آ استراماچونی تا فرهاد مجیدی عمدا یا سهوا که امیدوارم عمدی نبوده باشد، در زمان نقل‌وانتقالات، بازیکنان با نظر سرمربی جذب نمی‌شوند. مدیران کاری می‌کنند که سرمربی در زمان نقل‌وانتقالات نباشد و مشخص نیست با نظر چه کسی تیم بسته می‌شود. این یک خیانت بزرگ به استقلال بوده است.

 

وی افزود: متأسفانه شرایطی ایجاد شده که در نقل‌وانتقالات، استقلال با نظرات غیرفنی بسته شود. سردرگمی‌هایی که در سیستم و شکل بازی استقلال وجود دارد، به همین مسئله بازمی‌گردد. زمان استراماچونی، استقلال با سیستم 3-3-4 شروع کرد، اما بعد از چند بازی سیستم بازی به 2-5-3 تغییر کرد، چون تیم را خودش نبسته بود و در جریان مسابقات متوجه می‌شود شرایط تیم درست می‌شود یا نه. وقتی درست نشود، مجبور است سیستم را عوض کند. وقتی یک مربی دوست داشته باشد تفکراتش را در زمین پیاده کند، باید ابزار برای او فراهم باشد. 

 

مربی تیم فوتبال استقلال خاطرنشان کرد: در تیم فعلی استقلال، چهار، پنج هافبک یک شکل وجود دارد و در یک پست مانند وینگر یک بازیکن بیشتر نیست. این موضوع ظلم بزرگی است که هر سال در حق استقلال می‌شود. متأسفانه در نقل‌وانتقالات سه سال اخیر شرایط به این شکل بوده و خوشبینانه‌اش این است که عمدی نبوده است. خریدهای نیم فصل دوم با نظر فرهاد مجیدی بوده، اما می‌بینیم بیشتر هافبک‌ها شبیه به هم بازی می‌کنند.

 

مصطفوی ادامه داد: در پست وینگر راست از وریا غفوری استفاده می‌کنیم و این موضوع نشان می‌دهد که ابتدای فصل مربی تیم را نبسته تا بگوید برای این پست‌ها چه بازیکنانی را می‌خواهد. بازیکنان در ابتدای فصل زمانی جذب شدند که استقلال مربی نداشت. زمانی که استراماچونی هم آمد، تیم بسته شده بود. استراماچونی رفت و فرهاد مجیدی را دیر اضافه کردند و تنها می‌توانست بازیکن آزاد جذب کند، آن هم بازیکنی مثل مدافع بلغارستانی که پنج ماه بازی نکرده بود. 

 

مربی استقلال گفت: 60 درصد بازیکنانی که فرهاد مجیدی می‌خواست، آخر فصل جدا شدند و به تیم‌های دیگر رفتند. بازیکن گرفتن در نیم فصل سخت است. اینها نکاتی است که باعث عدم قهرمانی استقلال می‌شود. بازیکنان باید با نظر سرمربی جذب شوند، اما سه سال است که استقلال از این مسئله ضربه می‌خورد. امیدوارم پایان فصل جاری این شرایط درست شود. شکل بازی استقلال باید در شأن این تیم باشد. 

 

وی با بیان اینکه جنس استقلال جور نیست، عنوان کرد: از بازی با سپاهان در فصل گذشته مجیدی را اذیت کردند تا از استقلال برود. کاری کردند سرمربی تیمی که سپاهان را دو بار در لیگ و جام حذفی شکست داده و در دربی به آن خوبی بازی کرده بود؛ برود. قصد و غرضی هم باشد، ضربه‌اش را استقلال خورد. آرزوی همه تیم‌های لیگ برتری و حتی یکسری از تیم‌های آسیایی است بازیکنانی که در استقلال حضور دارند را داشته باشند. اینها بازیکنانی هستند که قابلیت بازی در تیم‌های اروپایی دارند و شکی در کیفیت‌شان نیست، اما جنس تیم جور نیست. هواداران باید بدانند چه خیانت‌هایی به استقلال شده است. می‌گویند استقلال بازیکن زیاد دارد، اما این در حالی است که جنسش جور نیست. 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------