کارشناسان داوری: برخورد توپ با بازیکن استقلال پنالتی نبود/ شکایت باشگاه پدیده از داور بازی با استقلال



دیدار استقلال و پدیده،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی
سه کارشناس مطرح داوری به بررسی صحنه‌های مشکوک دیدار امشب استقلال و پدیده پرداختند.

به گزارش ایمنا، استقلال موفق شد در ورزشگاه آزادی با دو گل از سد پدیده بگذرد؛ با این برد شاگردان مجیدی هم چنان به کسب سهمیه آسیایی و حتی قهرمانی امیدوار ماندند.

 

قضاوت این مسابقه بر عهده کمیل غلامی بود و اگر چه بازی صحنه چندان خاصی نداشت، اما پدیده‌ای ها و به ویژه رحمتی در چند اتفاق از نیمه دوم به شدت معترض بودند.

 

همچنین در اتفاقی نادر برق ورزشگاه رفت تا برای دقایقی مسابقه متوقف شد؛ صحنه‌های بحث برانگیز و مشکوک داوری این مسابقه توسط «نوذر رودنیل» و «حیدر سلیمانی» در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا بررسی شده که در ادامه می‌خوانید:

 

قطع برق و توقف بازی

دقیقه ۸۴، برق ورزشگاه آزادی رفت و بازی متوقف شد، اما خیلی زود برق ورزشگاه مجدد بازگشت که بازیکنان چند دقیقه برای گرم و روشن شدن نورافکن‌ها صبر کردند.

 

لحظاتی پس از وصل شدن برق ورزشگاه، بار دیگر یکی از نورافکن‌های استادیوم خاموش شد و غلامی بازی را مجدداً متوقف کرد، دقایقی بعد نیز داور مجاب شد تا با وجود یک نورافکن خاموش بازی را از سر گیرد.

 

رودنیل: همیشه باید مسئول برق استادیوم کنار زمین حاضر باشد و داور او را بشناسد؛ همچنین کلیه ورزشگاه‌ها باید حتماً ژنراتور داشته باشند. داور در چنین شرایطی تنها حق دارد با مسئول ورزشگاه حرف بزند. به علاوه در قوانین اشاره شده که اگر نور کمتر از ۷۲۰ لوکس باشد، داور می‌تواند بازی را متوقف کند و بر اساس آن، توقف اول درست اما دومین توقف داور در بازی امشب بی‌مورد بود.

 

سلیمانی: در این موارد ناظر بازی می‌تواند نیم ساعتی وقت بدهد تا برق ورزشگاه مجدد وصل شود. حتی اگر در این نیم ساعت برق وصل نشد، می‌تواند بازیکنان را راهی رختکن کرده و نیم ساعت دیگر نیز تمدید کند که امشب چنین موردی نبود و زودتر برق وصل شد.

 

عملکرد کلی تیم داوری

رودنیل: امروز کمیل غلامی و تیمش عملکرد خوبی داشت. تصمیمات او در خصوص کارت زردها درست بود. در دقیقه ۵۹ خطا بازیکن پدیده به درستی اعلام شد و رحمتی بی‌مورد اعتراض کرد. همچنین خطایی پنالتی در محوطه استقلال رخ نداد و ادامه بازی دست بود.

 

سلیمانی: کمیل غلامی قضاوت خوبی انجام داد و به نظرم نقصی نداشت. تمام کارت زردهایی که در این بازی داده شد کاملاً صحیح بود.

 

***

 

نوید مظفری: برخورد توپ با بازیکن استقلال پنالتی نبود

کارشناس داوری فوتبال گفت، برخورد توپ با بازیکن استقلال پنالتی نبوده و داور به درستی دستور به ادامه بازی داده است.

 

نوید مظفری در گفت‌وگو با تسنیم، درباره قضاوت کمیل غلامی در دیدار استقلال - پدیده، اظهار داشت: در کل شاهد یک قضاوت متوسط در یک بازی آسان بودیم. در دقیقه 22 داور باید خطای بازیکن استقلال را اعلام‌ می‌کرد و به بازیکن خاطی اخطار می‌داد که این اتفاق نیفتاد، اما او در دقایق پایانی نیمه اول به درستی به معصومی اخطار داد.

 

وی ادامه داد: در دقیقه 58 در محوطه جریمه استقلال، بازیکن پدیده مرتکب هیچ خطایی نشد و تصمیم داور مبنی بر اعلام خطا کاملاً اشتباه بود.

 

کارشناس داوری فوتبال کشورمان افزود: در سایر دقایق بازی اتفاق خاصی نیفتاد و  اخطارهایی که داور به ریگی، نادری و محمدزاده بازیکن پدیده داد، درست بود. با توجه به قطع برق ورزشگاه آزادی 15 دقیقه‌ اضافه هم طبیعی بود. 

 

مظفری در مورد صحنه‌ای که در دقایق پایانی در محوطه جریمه استقلال رخ داد و بازیکنان پدیده معتقد به پنالتی بودند، گفت: برخورد توپ با بازیکن استقلال پنالتی نبود و داور به درستی دستور به ادامه بازی داد.

 

***

 

شکایت باشگاه پدیده از داور بازی با استقلال

روابط عمومی باشگاه پدیده نوشت: در پی اشتباهات متعدد کمیل غلامی ،داور بازی پدیده و استقلال در ورزشگاه آزادی که مورد تایید تمامی کارشناسان داوری نیز قرار گرفته است، باشگاه پدیده طی شکوائیه‌ای رسمی از او شکایت کرد.

 

در نامه باشگاه پدیده به فدراسیون فوتبال به تمام موارد و اشتباهات محرز داور این مسابقه که نشان می داد از تجربه ناکافی برخوردار است ، خصوصا در صحنه پنالتی اشاره شده و رسیدگی به حقوق ضایع شده و برخورد قاطع با داور این بازی ذکر شده است.

 

در بخش دیگری از نامه اعتراضی باشگاه پدیده خراسان آمده است:با احترام به جامعه داوری فوتبال، اما  مشخص نیست نوار اشتباهات برخی داوران کم تجربه و حتی بی تجربه چه زمانی می خواهد به پایان برسد، آن هم در روزهایی که متاسفانه با انتخاب این چنین داورانی در بازی های حساسی که تیم های بحران رده پایتخت نشین  یک سمت ماجرا هستند، چنین اشتباهاتی علامت سوالات زیادی را تداعی می کند.

 

این در شرایطی است که تیم های شهرستانی گویا حامی در فدراسیون ندارند و به نظر می‌رسد همه ارکان فدراسیون برای چند تیم خاص و خروج آنها از بحران تصمیم گیری می کنند.

 

با این حال اعتقاد داریم  فدراسیون باید تمام تلاش خود را برای کاهش اشتباهات داوری انجام دهد، زیرا پس از اشتباه آنها عذر خواهی داوران و مسئولان فدارسیون دردی از ما و هوادارانمان را دوا نخواهد کرد.

 


کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------