محافظت‌کار: زاینده‌رود خشک شد، ذوب آهن را نابود نکنید/ داوران خطاکار 2-3 جلسه محروم می‌شوند و دوباره به کارشان برمی‌گردند



محافظت‌کار،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی
مربی تیم فوتبال ذوب‌آهن اصفهان گفت: سرمربی حریف به نماینده فدراسیون دستور می‌داد قانون را رعایت کند و در نهایت مجتبی حسینی را از جایگاه بیرون کردند.

به گزارش فارس، مجید محافظت‌کار پس از تساوی ذوب‌آهن مقابل سایپا اظهار داشت: کنفرانس خبری باید طوری باشد که مربی در مورد مسائل فنی صحبت کند اما به خاطر اتفاقاتی که اخیراً در فوتبال ما می افتد باید هر جلسه فقط در مورد مسائل غیر فوتبالی حرف بزنیم. کیفیت هر دو تیم مشخص بود. همه می‌فهمند کدام تیم مستحق سقوط و کدام تیم مستحق ادامه کار در لیگ برتر است و کیفیت دارد.

 

مربی ذوب‌آهن گفت: علی‌رغم اینکه ۱۰ نفره بودیم موقعیت‌های خیلی زیادی داشتیم و می‌توانستیم بازی را ببریم. روی یک شوت که هیچ تاکتیک و برنامه‌ای نداشت و خلاقیت بازیکن بود دروازه ما باز شد. می‌توان آن را روی اتفاقات و شانس فوتبال هم گذاشت. ما تمام جریان بازی را با اینکه ۱۰ نفره بودیم در اختیار داشتیم و مطمئن بودیم که نمی‌بازیم. چون بازیکنان ذوب‌آهن با غیرت هستند وی‌دانند کجا کار می کنند و تا لحظه آخر برای موفقیت تیمشان تلاش می‌کنند. اگر ریشه و قدمت داشته باشید نمی‌توانند به آسانی به شما ضربه بزنند. 

 

وی تصریح کرد: هرچند خیلی‌ها کمر به قتل این تیم مظلوم بسته‌اند و آن را بی کس گیر آورده‌اند. هفته گذشته یک پنالتی علیه ما گرفته شد که کارشناسان متف‌القول نادرستی آن را اعلام کردند. حتی داور عذرخواهی نکرد اما عذرخواهی و نظر کارشناسان به چه درد ما می‌خورد؟  آقایان حواس‌تان را جمع کنید. اینجا لیگ برتر است. این تیم قدمت دارد. دلخوشی مردم زیادی است. اینگونه نمی‌توانید به آن ضربه بزنید. نفرات این تیم با جان و دل آن را دوست دارند و با قدرت می‌جنگند.

 

محافظت‌کار اضافه کرد: هر هفته اتفاقاتی می‌افتد. هفته گذشته گفتم اگر در مورد داوری اشتباه کردم عذرخواهی می کنم. تلویزیون نشان داد که من اشتباه نمی‌کنم. می دانم عده ای هستند که با رسانه‌ها و کارشناسان ارتباط دارند و سعی می‌کنند نظراتشان را تغییر بدهند اما شما صحنه اخراج گردان را نگاه کنید. او بازیکن با اخلاقی است، ناراحت است و گریه می‌کند. می‌گوید پای من اصلاً به بازیکن حریف نخورده،‌ در صحنه مشخص است که پایش را می‌کشد. بازیکن توپ را می‌زند و دریبل بازیکن حریف هم به سمت بیرون بود. داور اخطار می دهد و ضربه آزاد می گیرد. چطور داور وسط نمی‌تواند صحنه را خوب ببیند اما داور چهارم به خوبی تشخیص می‌دهد؟!

 

مربی ذوب‌آهن با اشاره به بیانیه امروز باشگاه سایپا عنوان کرد: امروز صبح دوستان بیانیه‌ دادند و دقیقا داوران را تحت فشار گذاشتند. اذعان داشتند که داور چهارم فلان بازی پنالتی گرفت. امروز برای‌تان جبران و دقیقه سیزده ستاره ما را اخراج کرد و شما توانستید یک امتیاز کادو از اصفهان ببرید. پای بازیکن نخورده اما کادرفنی سایپا و نیمکت نشینانشان شلوغ کردند. 

 

وی با اشاره به اتفاقات بازی آلومینیوم و تراکتور که جلال مرادی در آن اتفاقات دخالت‌هایی داشت، گفت: منصوریان در تلویزیون گفت جلال مرادی به عنوان نماینده فدراسیون در کنار زمین مشکل ایجاد می‌کند. نماینده فدراسیون باید مراقب تعویض‌ و نظم بازی و... باشد. آقای مرادی چطور اعضای سایپا در صحنه اخطار و اخراج زمین و زمان را به هم ریختند شما حتی از داور نخواستید به کسی تذکر بدهد. داور چهارم چطور از کنار خط دیده که داور وسط باید کارت قرمز بدهد؟ چرا با سرنوشت تیم‌ها بازی می‌کنید؟ اگر دنبال کم کردن سهمیه اصفهان هستید و به شهر دیگری بدهید مرد و مردانه بگویید، نمی‌شود پذیرفت که اینقدر اشتباه داوری علیه یک تیم در یک فصل باشد و این اشتباهات سهوی هستند.

 

محافظت‌‌کار تصریح کرد: مگر داور سوت خطا نزده؟ داور چهارم از چه زاویه‌ای دیده که تشخیص اخراج داده است؟ این رسمش نیست. زاینده‌رود خشک شد، این مردم(اصفهان) هزاران مشکل دارند. نه آب دارند و نه شادی این دل‌خوشی را از آن‌ها نگیرید. این فوتبال و این تیم دلخوشی آن‌ها است. این مردم گناه دارند. اگر در شهر دیگری بود آیا این اتفاقات می‌افتاد؟ اگر رأیی که کمیته استیناف به درستی داد، صادر نمی‌شد آیا این اتفاقات می‌افتاد.

 

مربی ذوب‌آهن گفت: اگر در تلویزیون نشان بدهند و بگویند ما فرافکنی می‌کنیم، تمام قد عذرخواهی می‌کنیم. کافی است. لیگ در حال باتمام است. همه عوامل برگزاری مسابقه مهم هستند. الان می‌خواهید بگویید مگر مربی و بازیکن اشتباه نمی‌کنند؟ اگر ما اشتباه کنیم پاسخگو هستیم، آیا شما هم پاسخگو خواهید بود؟ یک مربی اگر خوب کار نکند اخراج می‌شود. یک داور اگر اشتباه کند چه اتفاقی می‌افتد؟ 2-3 جلسه محروم می‌شود و دوباره به کارش برمی‌گردد. با سرنوشت تیم ها بازی نکنید. در این شرایط سخت اقتصادی هر هفته تذکر می دهیم اما اتفاقی نمی افتد. چه کسی می‌خواهد به داد این فوتبال برسید؟

 

محافظت‌کار افزود: از شهاب‌الدین عزیزی خادم تشکر می‌کنم. در رأیی که کمیته استیناف صادر کرد نشان داد بی طرف است. از او و رئیس کمیته اخلاق می‌خواهم مسائل داوری را پیگیری کنند. مادر فوتبال مربیانی داریم که در این مسائل سبقه دارند. این مربیان در هفته‌های آخر به لیگ اضافه شدند. ما نگران کیفیت تیم در زمین نیستیم. نگران سلامت فوتبال هستیم. افرادی که در فوتبال سابقه داشتند می خواهند در مورد سلامت فوتبال صحبت کنند و مدعی العموم باشند. خواهش می کنیم این‌ها را پیگیری کنید.

 

وی تصریح کرد:  قصدمان بی‌احترامی و توهین و دخالت نیست. از عزیزی خادم و افشاریان استدعا این مسائل را پیگیری کنند چون سرنوشت تیم‌ها مهم است. شما می‌دانید بر علیه ذوب اهن چقدر سوت خورده است. همه ما روزی مسئولیتمان تمام می‌شود اما تا آخر عمر باید پاسخگو باشیم.خسته شدیم و واقعاً نمی‌دانیم چه بگوییم. از همه شما عذرخواهی می‌کنم شرایط طوری شده که باید هر هفته در مورد داوری صحبت کنیم. 

 

مربی ذوب‌آهن در مورد اینکه ذوب آهن چه برنامه‌ای برای چهار بازی پیش‌رو دارد، گفت: این نگرانی کاملاً درست است ولی مطمئن باشید ذوب‌آهن با قدرت در لیگ می‌ماند. ما آنالیز و همه چیز را برنامه‌ریزی می‌کنیم اما وقتی اتفاقی می‌افتد از دقیقه سیزده 10 نفره می‌شویم چه چیزی را از قبل می‌توانیم پیش‌بینی کنیم؟ آیا تضمینی وجود دارد که در بازی‌های بعدی این اتفاق نیفتد؟ ما فقط می‌توانیم تضمین کنیم که در بازی‌های آینده با قدرت حاضر شویم و تیم را در لیگ نگه داریم و هیچ کس نمی تواند حریف ذوب آهن شود.

 

محافظت‌کار افزود: مگر قوانین فوتبال برای همه برابر نیست؟ سه هفته پیش سایپا و فولاد بازی داشتند. سرمربی سایپا بازی قبلی اخراج شده بود اما کل 90 دقیقه پشت نیمکت، تیمش را هدایت می‌کرد. امروز بر اساس برنامه ریزی همین سرمربی در جلسه قبل از بازی، او امروز مدام در گوش جلال مرادی می‌گفت به مجتبی حسینی بگویید روی سکوها برود. یعنی به نماینده فدراسیون دستور می‌داد قانون را رعایت کند. چرا این قانون در بازی فولاد و سایپا رعایت نشد؟در نهایت حسینی را از جایگاه بیرون کردند. حسینی از بازی محروم بود نه از حضور در ورزشگاه، اگر این‌ها را پیگیری کنید فوتبال ما ذره ذره درست می‌شود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------