پیروزی قابل پیش‌بینی والیبال ایران مقابل ونزوئلا/ شاگردان آلکنو گام دوم را محکم‌تر برداشتند



دیدار تیم ملی والیبال ایران و ونزوئلا در المپیک 2020،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی
تیم ملی والیبال ایران در دومین بازی خود از رقابت‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو، مقابل ونزوئلا به پیروزی ۳ بر صفر رسید.

به گزارش ایسنا، تیم ملی والیبال ایران در دومین بازی خود از رقابت‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو، از ساعت ۴:۳۰ امروز (دوشنبه) ۴ مرداد ۱۴۰۰ به مصاف تیم ونزوئلا رفت که در یک بازی برتر با حساب ۳ بر صفر پیروز شد. تیم ملی ایران پیش از این در بازی نخست لهستان را ۳- ۲ شکست داده بود.

 

تیم ملی ایران با لباس قرمز رنگ و ترکیب سعید معروف، محمد موسوی، امیر غفور، علی‌اصغر مجرد، مسعود غلامی و مهدی مرندی به عنوان لیبرو، بازی را آغاز کرد.

 

ترکیب ابتدایی ونزوئلا را نیز امرسون الکساندر، ژوزه وردی، رونالد دنیل، ویلنر انریکه، ادسون آلبرتو، آرماندو فرناندو و هکتور ماتا تشکیل داده بودند.

 

ست اول: ۲۵ - ۱۷ ایران

با شروع بازی دو تیم در حمله عملکرد خوبی داشتند و تا امتیاز ۷ - ۸ به سود ایران پایا پای پیش رفتند. با بیرون رفتن آبشار امرسون، ایران برای اولین بار ۸ - ۱۰ پیشی گرفت. با ورود صالحی به زمین ایران در سرویس عملکرد بهتری داشت و دریافت ونزئلا را با مشکل مواجه کرد تا به واسطه همین موضوع اختلاف دو تیم به ۴ امتیاز افزایش یابد. رونالد سارتی در امتیاز ۱۲ - ۱۶ به سود ایران، برای ونزوئلا وقت استراحت گرفت.

 

با ورود دو تیم به زمین دفاع روی تور ایران نیز با سه دفاع متوالی اختلاف را به ۸ رساند تا سرمربی ونزوئلا به ناچار در نتیجه ۱۲ - ۲۰ بار دیگر تقاضای وقت استراحت کند. ایران نهایتا این ست را به راحتی با نتیجه ۱۷ - ۲۵ پیروز شد.

 

ست دوم: ۲۵ - ۲۰ ایران

امتیاز نخست این ست را ونزوئلا توسر "وردی" به دست آورد، اما در ادامه آبشار عبادی‌پور امتیاز تساوی را برای ایران به همراه داشت. در حالی که صالحی می‌توانست روی توپ برگشتی از سرویس امیر غفور ایران را ۳ - ۶ پیش بیاندازد، توپ خود را به تور زد تا نتیجه ۴ - ۵ باشد. در حالی که ایران با ۴ پوئن از حریف پیش بود، درخشش وردی و بیرون رفتن آبشار غفور نتیجه را ۸ - ۱۰ کرد. در ادامه اما خود غفور با آبشار و دفاع‌های خوب خود اختلاف دو تیم را به ۵ امتیاز افزایش داد تا "سارتی" وادار به تقاضای وقت استراحت در امتیاز ۸ - ۱۳ شود.

دیدار تیم ملی والیبال ایران و ونزوئلا در المپیک 2020،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی

 

پس از ورود دو تیم به زمین با بهتر شدن دفاع و حملات ونزوئلا توسط "ادسون و امرسون" اختلاف در حالی به یک امتیاز کاهش یافت که ایران ۱۸ - ۱۹ پیش بود. با کاهش اختلاف، شریفی جایگزین غفور شد تا در دریافت و حمله شرایط تیم را بهبود ببخشد که تعویض او جواب داد و ایران بار دیر دیگر ۱۸ - ۲۱ پیشی گرفت. افزایش اختلاف باعث شد تا ونزوئلا سریعا تقاضای وقت استراحت کند. با شروع مجدد بازی هم این شاگردان آلکنو بودند که نبض بازی را در اختیار داشته و ۲۰ - ۲۵ برنده ست دوم شدند.

 

ست سوم: ۲۵ - ۱۸ ایران

امتیاز نخست این ست را هم ایران کسب کرد، اما در ادامه ونزوئلا با رسیدن به امتیاز ۴، برای اولین بار در این مسابقه از ایران پیش افتاد.با درخشش فایولا روی دفاع روی تور نیز ونزوئلا ۸ - ۶ از ایران پیشی گرفت. کارهای سرعتی و دفاع ونزوئلا در این ست کار را برای ایران سخت کرد تا آلکنو در امتیاز ۱۱ - ۸ به سود حریف، تقاضای وقت استراحت کند. پس از شروع مجدد بازی، شاگردان آلکنو در امتیاز ۱۳ نتیجه را به تساوی کشاندند.

 

در ادامه با درخشش غفور و مجرد روی پاس‌های سرعتی معروف، ایران ۱۴ - ۱۶ پیشی گرفت تا اعضای کادرفنی ونزوئلا تقاضای وقت استراحت کنند. با ادامه درخشش مجرد و غلامی در دفاع روی تور اختلاف به ۵ امتیاز رسید تا ایران ۱۴ - ۱۹ پیشی بگیرد. در اواخر این ست صابر کاظمی برای زدن سرویس جایگزین مجرد شد که یک امتیاز سرویس را به دست آورد تا ایران به امتیاز ۲۳ برسد. این ست نهایتا با نتیجه ۱۸ - ۲۵ به سود ایران تمام شد تا شاگردان آلکنو در مجموع ۳ بر صفر برنده بازی شوند.

 

شاگردان ولادیمیر آلکنو در بازی سوم خود باید پس فردا مقابل کانادا به میدان بروند. تا امروز تیم ایران دو برد را در بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو به دست آورده است.

 


کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------