مایلی کهن: از اینکه «کیمیا علیزاده» در تیم پناهجویان بود دلم شکست



مایلی کهن،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی
محمد مایلی کهن پیشکسوت فوتبال ایران گفت: کاملا مشخص است انتخابات فدراسیون فوتبال نه تنها در مقطع فعلی که در اکثر مقاطع به صورت دستوری و باندی عمل می‌شود. این یک واقعیت انکار ناپذیر است.

به گزارش خبرورزشی، محمد مایلی کهن پیشکسوت فوتبال ایران در خصوص آخرین اتفاقات روز فوتبال و ورزش ایران گفتگوی مفصلی داشته است که در ادامه آن را خواهیم خواند.

 

*ما کم کم به روزهای پایانی عمر خود رسیده ایم و از آن دسته از افراد نیستیم که فیلم بازی کنیم و کسانی که من را می‌شناسند می‌دانند من به موقع انتقاد و به موقع تعریف می کنم. اکثر غریب به اتفاق روسای سازمان تربیت بدنی که تبدیل به وزرات ورزش شد وقتی آمدند موفق نبودند و اکثر آنها هنگام رفتن شروع کردند به افتتاح برخی اماکن ورزشی که متاسفانه به ظاهر یک عملکرد خوب را به نمایش گذاشتند. به نظر من یکی از کارهای که باید انجام داد این است که دولت آینده از شعار زدگی و شعار دادن خارج شود و عمل کند و در ابتدا جاهای که نیمه کاره مانده است را  تکمیل کنیم نه اینکه ورزشگاه جدید تاسیس کنیم و این خود یک کار مهم و حائز اهمیت است. در مجموع عملکرد آقای سلطانی فر علی رغم اینکه قائم مقام سازمان تربیت بندی در زمان هاشمی طبا بودند عملکرد متوسطی داشتند من از ایشان انتظار بیشتری داشتم که متاسفانه اینگونه نشد.

 

*کاملا مشخص است انتخابات فدراسیون فوتبال نه تنها در مقطع فعلی که در اکثر مقاطع به صورت دستوری و باندی عمل می‌شود. این یک واقعیت انکار ناپذیر است. ما در بحث انتخابی جام جهانی خوب عمل کردیم و در ۴ بازی خارج از خانه که به هیچ وجه ساده نبود شرکت کردیم و پیروز شدیم. در این زمینه فدراسیون خوب عمل کرد. ضمن اینکه اخیرا انتصابی خوبی نیز انجام شد که آن هم حضور آقای کامرانی فر به عنوان سرپرست دبیرکلی فدراسیون بود. اگر اجازه بدهد ایشان کار خود را انجام بدهد ‌و حضور ایشان تثبیت شود فکر می کنم یکی از نکات مثبت و مفید باشد. ایشان تا جای که من اطلاع داریم یکی از سالم ترین و بهترین کمک داوران نه تنها در کشور ما بلکه در عرصه بین المللی است و سابقه حضور در جام جهانی دارد.

 

*هنوز مشخص نیست مهدوی کیا به عنوان سرمربی در تیم امید کار می‌کنند یا خیر. طبعا مهدی مهدوی کیا یکی از بهترین بازیکنان تاریخ فوتبال ما بوده است. او از نظر فنی و و شخصیتی نیاز به تعریف من ندارد. اگر این اتفاق رخ دهد به نفع فوتبال ما خواهد بود و برای آینده جوانان فوتبال دوست ما خوب خواهد بود.

 

*باشگاه های ما به غیر از سپاهان شفافی مالی ندارند. باور کنید من وقتی مصاحبه احمد مددی مدیرعامل استقلال را خواندم دلم برای او سوخت. کلی بدهی در ادوار مختلف بوده است همه تقریبا دریافتی نزدیک به ۶۰ تا ۷۰ درصد را داشته‌اند اما باز معترض هستند او که دیگر بانک مرکزی نیست مدام پول چاپ کند.

 

*پرسپولیس شرایط خوبی دارد و ۲ امتیاز جلو تر است و روی کاغذ با توجه به اینکه سپاهان با رقیب سخت تری بازی دارد پرسپولیس شانس بیشتری برای قهرمانی دارد هرچند استقلال رتبه سوم خود را قطعی کرده است انگیزه کمتری برای این بازی دارد. پیکان نیز ‌در میانه جدول حضور دارد و آن هم در شرایط مشابه ای همچون استقلال قرار دارد.

 

*متاسفانه در المپیک توکیو، کیمیا علیزاده یکی از دختران خوب کشورمان به عنوان یک ورزشکار بدون وطن بدون پرچم در این مسابقات شرکت کرد که این برای من غم‌انگیز و ناراحت کننده بود. هر چند به ایشان بعد از کسب مدال برنز المپیک ریو از نظر اقتصادی کم‌توجهی نشده بود و طبعا انگیزه‌های دیگری برای رفتن داشتند که برای خودش قابل احترام است اما من به عنوان ایرانی واقعا دلم شکست.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------