مهاجم کروات در راه استقلال/ فرشید اسماعیلی به العربی پیوست



مارکو فوتاکس،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی
استقلال به دنبال به خدمت گرفتن یک مهاجم کروات بلند قامت است.

به گزارش همشهری آنلاین، استقلال بعد از رفتن دیاباته و مهدی قائدی به دنبال جایگزین کردن یک مهاجم مطرح در خط حمله خود است.

 

در همین خصوص فرهاد مجیدی به مدیران استقلال اعلام کرد ۲،۳ بازیکن خارجی می‌خواهد که همه این بازیکنان در پست‌های تهاجمی بازی می‌کنند.

 

یکی از نفراتی که نامش حول باشگاه استقلال شنیده می‌شود؛ مارکو فوتاکس است. این مهاجم بازیکن مورد علاقه برانکو بود و سرمربی سابق پرسپولیس در زمان حضورش در این تیم تلاش زیادی کرد فوتاکس را به ایران بیاورد ولی موفق به راضی کردن وی جهت حضور در ایران نشد.

 

فوتاکس بازیکن آزاد است و سابقه بازی در هایدوک اشپلیت کرواسی، پورتسموث، بلکپول، لسترسیتی و تیم دوم وردربرمن را در کارنامه دارد. قد این بازیکن مورد توجه استقلال ۱۹۶ سانتی متر است.

 

مجیدی اعتقاد زیادی به مهاجم بلند زن دارد و به همین خاطر در صورت توافق مالی آبی ها با این بازیکن احتمالا شاهد حضور او در خط حمله استقلال خواهیم بود.

 

***

 

امضای قرارداد جدید مظاهری با استقلال

قرارداد جدید رشید مظاهری با استقلال امروز امضا می شود.

 

به گزارش ورزش سه، رشید مظاهری که با موافقت فرهاد مجیدی و حمایت مدیرعامل استقلال چند روزی است به تمرینات تیمش برگشته، باید قرارداد جدیدی را امضا کند.

 

مظاهری که قرارداد قبلی اش با استقلال را فسخ کرده بود، حالا باید برای آنکه کارت بازی خود را دریافت کند، قرارداد جدیدی با باشگاه ببندد و به همین خاطر امروز با مصطفی آجورلو دیدار خواهد کرد.

 

مظاهری از شرایط قرارداد فصل گذشته اش راضی نبود، اما به خاطر آنکه به استقلال برگردد اعلام کرد که حاضر است به خاطر این تیم هرکاری انجام بدهد. او اما طبق قوانین نمی تواند قراردادی با مبلغ کمتر نسبت به قرارداد قبلی امضا کند و احتمالا همان قرارداد تجدید خواهد شد و البته بندهایی در آن گنجانده می شود.

 

دروازه بان استقلال در دیدار دوستانه روز گذشته تیمش مقابل خیبر خرم آباد هم یک نیمه در ترکیب آبی ها به میدان رفت تا بعد از مدت ها پیراهن استقلال را بپوشد.

 

***

 

آینده مبهم رضا آذری در استقلال

هافبک تیم فوتبال استقلال برای آینده خود همچنان تصمیم مشخصی نگرفته است.

 

به گزارش ایسنا، رضا آذری بازیکن تیم فوتبال استقلال این روزها، پس از اتمام دوران مصدومیتش، تمرینات خود را با آبی‌پوشان پایتخت از سر گرفته است و در بازی‌های دوستانه این تیم به میدان رفته است.

 

هافبک تیم فوتبال استقلال با توجه به حضور رقبایی که در خط هافبک وجود دارند، عرصه را برای حضور در میدان با توجه به مصدومیتی که پشت سر گذاشته، تنگ دیده است. طبق پیگیری‌های خبرنگار ایسنا، فرهاد مجیدی در ابتدا روی ماندن این بازیکن در جمع آبی‌ها تاکید داشته است اما با گذر زمان نظرات روی این بازیکن تغییر کرده است و شنیده می‌شود آذری در صورت دریافت پیشنهاد خوب، امکان دارد از استقلال جدا شود.

 

گفته می‌شود تیم‌های شهرخودرو مشهد و گل‌گهر سیرجان این بازیکن را زیر نظر گرفته‌اند اما همچنان چیزی برای رضا آذری نهایی نشده است و باید منتظر ماند و دید هافبک تیم فوتبال استقلال چه تصمیمی برای آینده خود می‌گیرد.

 

***

 

بلبلی مذاکره با پرسپولیس را تکذیب کرد

هافبک پیشین استقلال به طور رسمی قراردادش را با این تیم فسخ کرد.

 

محمد بلبلی که جدایی اش از جمع شاگردان فرهاد مجیدی قطعی شده بود، امروز در ساختمان این باشگاه حضور یافت. بلبلی که با نفت مسجدسلیمان قرارداد بسته امروز همراه با معاون حقوقی باشگاه جنوبی به باشگاه استقلال رفت تا برگه فسخ قراردادش را دریافت کند.

 

بلبلی بعد از دریافت فسخ رسمی قراردادش عنوان کرد: «امروز قراردادم رسما فسخ شد و به نفت مسجدسلیمان خواهم رفت تا در فصل جدید برای این تیم بازی کنم.»

 

وی درباره شایعه مذاکره اش با پرسپولیس و جواب رد به این باشگاه تاکید کرد: «من با نفت مسجدسلیمان قرارداد امضا کرده ام و هیچ مذاکره ای با تیم دیگری نداشتم. چنین مساله ای صحت ندارد.»

 

گفتنی است؛ مسئولان استقلال قصد داشتند رضایتنامه بلبلی را به صورت قرضی صادر کنند اما در نهایت چنین اتفاقی نیفتاد و این بازیکن به طور کامل از جمع آبی های پایتخت جدا شد.

 

***

 

سورپرایز یحیی گل‌محمدی با خرید یک بازیکن خارجی!

باشگاه پرسپولیس از راه‌های مختلف در حال تلاش برای پرداخت مطالبات گابریل کالدرون و باز کردن پنجره نقل و انتقالاتی است؛ اتفاقی که قرمزها را به بازار خرید بازیکن بازمی‌گرداند.

 

پرسپولیس بیش از 700 هزار دلار به گابریل کالدرون و دستیار اسپانیایی اش بدهکار است و حالا حدود دو سال پس از جدایی این سرمربی آرژانتینی پرونده شکایت او به وضعیت بحرانی رسیده است. از ایرج عرب اقدام به استخدام کالدرون گرفت تا انصاری‌فرد که او را کنار گذاشت و رسول پناه به این پرونده بی توجهی کرد و سمیعی موفق به پرداخت مطالبات شد، همگی صندلی مدیریت باشگاه پرسپولیس را ترک کردند تا این مجید صدری، سرپرست مدیرعاملی قرمزها باشد که در یک موقعیت عجیب گرفتار شود؛ موقعیتی که نیاز به 20 میلیارد تومان برای گره گشایی دارد.

 

با این حال مدیران باشگاه پرسپولیس بی توجه به میراثی که برایشان مانده، در تلاشند تا این پرونده را هم ببندند تا با عبور از آخرین طلبکار جدی، با پرونده‌ای نسبتا سفید به استقبال فصل جدید مسابقات فوتبال ایران بروند. روز گذشته مجید صدری اعلام کرد که «اقداماتی صورت گرفته و به زودی، گزارش کامل آن را خدمت هواداران می‌دهیم تا انشاا... این پرونده هم ختم به خیر شود.»

 

این جمله موجی از خوشحالی را در بین طرفداران پرسپولیس ایجاد کرد؛ چرا که از یک سو با پرداخت بدهی به کالدرون، آخرین مانع برای گرفتن مجوز حرفه‌ای و قطعی شدن حضور در لیگ قهرمانان آسیا 2022 برداشته می‌شد و از سوی دیگر با باز شدن پنجره نقل و انتقالاتی، فرصتی مطلوب برای خرید بازیکن داخلی و حتی خارجی فراهم می‌شد.

 

اما نکته مهم این است که پرسپولیس در فاصله یک هفته تا پایان مهلت سی روزه فیفا بعد از بستن پنجره، نه توانسته به پاداش 3 میلیون دلاری ای اف سی دسترسی پیدا کند و نه کارگزاری برای پرداخت بدهی وجود دارد. در چنین شرایطی خزانه باشگاه نیز به هیچ عنوان نمی‌تواند پاسخگوی چنین هزینه گزافی باشد ولی قرمزها در تلاشند تا از یک راه سوم، این رقم را تامین کنند.

 

شنیده‌ها از باشگاه پرسپولیس حاکی از آن است که مدیران در روزهای گزینه رایزنی‌های زیادی را داشتند تا رقم طلب گابریل کالدرون را هم استقراض کنند تا به این شکل این پرونده را ببندند و پس از امضای قرارداد با کارگزار، بدهی خود را بپردازند. باتوجه به اینکه مزایده پرسپولیس در روزهای آینده انجام خواهد شد و به نوعی باشگاه خیلی زود می‌تواند این رقم بدهی را پرداخت کند، صدری امیدوار است که موفق به استقراض شود.

 

قرمزها به طور دقیق 579 هزار دلار و 500 به اضافه سود سالیانه و هزینه دادرسی به گابریل کالدرون بدهکارند و 95 هزار و 381 دلار به اضافه هزینه‌های یاد شده نیز باید به خواگین گیل آراندو پرداخت کنند.

 

نکته مهم اینکه اگر پرسپولیس بدهی گابریل کالدرون را پرداخت کند و پنجره نقل و انتقالاتی اش باز شود، علاوه بر امکان ثبت قرارداد بازیکن داخلی، مانعی هم برای خرید بازیکن خارجی نخواهد داشت چرا که حکم نهایی پرونده اوساگوآنا در دادگاه عالی ورزش صادر نشده است.

 

نقل و انتقالات ایران تا روز 16 آبان ادامه خواهد داشت و باتوجه به این فرصت ویژه، سرخپوشان می‌توانند با عبور از پرونده سرمربی سابق خود یک گزینه باقی مانده یحیی گل‌محمدی را هم خریداری کنند. یحیی در آخرین مصاحبه اش گفت که به خاطر بسته شدن پنجره نقل و انتقالات تیم او به پایان رسیده اما صدری می‌تواند با باز کردن پنجره و خرید یک بازیکن مدنظر او، سرمربی سرخپوشان را سورپرایز کند!

 

نکته قابل توجه اینکه فهرست بزرگسالان پرسپولیس هنوز یک جای خالی دارد و می‌تواند از آن استفاده کند.

 

***

 

فرشید اسماعیلی به العربی پیوست

فرشید اسماعیلی با عقد قراردادی یک‌ساله به العربی قطر پیوست.

 

اسماعیلی جانشین مهرداد محمدی خواهد شد که در اوج درخشش با مصدومیتی عجیب باید ماه‌ها دور از میادین باشد.


به این ترتیب پرونده بازگشت اسماعیلی به استقلال هم به صورت کامل بسته شد.


اسماعیلی یکی از بازیکنان پرشمار ایرانی است که برای ادامه فوتبال حرفه‌ای به قطر می‌‌رود و از این به بعد برچسب لژیونر را بر پیشانی خود خواهد داشت.

 

قرارداد فرشید با العربی یکساله است و او پیراهن قرمزرنگ این تیم را در این مدت به تن خواهد داشت.

 

اخبار,اخبار امروز,خبرهای جدید

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------