آخرین اخبار ورزشی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

اوسمار: برد عالی برای پرسپولیس به دست آمد| کمالوند: خاک بر سر ما با این فوتبالی که بازی می‌کنیم

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس با ابراز رضایت از عملکرد تیمش در دیدار برابر صنعت نفت و پیروزی پرگلی که کسب کرده است، گفت:…

کارگر مورد ضرب و شتم قرار گرفته هتل چمران از کارفرما شکایت کرد



سیلی به یک کارگر در هتل چمران شیراز،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی
رئیس کانون هماهنگی شورای اسلامی کار استان فارس گفت: کارگر هتل چمران شیراز که مورد ضرب و شتم کارفرما قرار گرفته بود شکایت کرد.

به گزارش مهر، مهرزاد مویدی بعد از ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: کارگر هتل چمران که طی جریان سفر تیم فوتبال استقلال به شیراز مورد ضرب و شتم قرار گرفته بود از کارفرمای خود شکایت کرد.

 

وی اضافه کرد: برخلاف اخباری که منتشر شده این کارگر به محل کار خود بازنگشته و در تلاش است که شکایت خود را به سرانجام برساند.

 

مویدی تاکید کرد: پس از سیلی که مالک هتل چمران بر صورت کارگر زد وی طی نامه ای از کانون های شوراهای اسلامی و جامعه کارگری عذرخواهی کرد اما این کانون همچنان پیگیر این مشکل خواهد بود.

 

مویدی تاکید کرد: قانون کار نه تنها مشکلی را برای کارگران برطرف نکرده است بلکه مشکل جدیدی نیز بر مشکلات آنان اضافه کرده است چرا فردی٣٠ سال باید با قرارداد موقت کار کرده و ازنشسته شود این انتظار از نمایندگان مجلس وجود دارد که به حوزه قرارداد های موقت ورود کرده و این زخم دیرینه را از بین ببرند.

 

او ادامه داد: قانون کار نیازمند اصلاحات بنیادین است از این رو شاهد هستیم که هر اتفاقی که برای کار و جامعه کار رخ می دهد کارگران بیشترین آسیب را از این موضوعات می بینند.

 

این مسئول یادآور شد: مزد توافقی هیچ محلی از اعراب نداشته و باید این موضوع برای همیشه از بین برود این در حالی است که اصل ۴۴ و قرارداد های موقت مشکلات اساسی جامعه کارگری است.

 

بیش از یک هزار میلیارد تومان بدهی کارفرمایان به تامین اجتماعی است

علی راستگو رئیس خانه کارگر فارس در این جلسه گفت: کارفرمایان استان فارس بیش از یک هزار و ٢٠٠ میلیارد تومان به تامین اجتماعی فارس بدهی دارند.

 

وی اضافه کرد: ماهانه ٢٣۴ هزار نفر در استان فارس از سازمان تامین اجتماعی مستمری بازنشستگی دریافت می کنند.

 

راستگو در خصوص مزد توافقی در روستاها یادآور شد: ۳۸ نماینده مجلس برای به کرسی نشاندن مزد توافقی در روستاها طرحی را به امضا رسانده اند و در تلاش اند تا این طرح را تنها زیان به نیروهای کار می رساند را تصویب کنند.

 

رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی استان فارس با بیان اینکه نمایندگان موقع انتخابات خود را نماینده قشر کارگر و از خانواده کارگر معرفی می‌کنند اما وقتی وارد مجلس می‌شوند فراموشی می‌گیرند، اگر نمایندگان نمی‌توانند کاری برای جامعه کارگری انجام دهند لااقل به آنها ضربه نزنند.

 

این مقام مسئول به نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مشکل اساسی که باعث شده کارگران دچار مشکل شوند قانون است چرا به جای چنین حرکت‌هایی به شهرک‌های صنعتی و مناطق ویژه اقتصادی که اصلاً قانون کار در آنها حکم‌فرما نیست و خیلی از کارگاه‌های مستقر در آنها تعطیل است سر نمی‌زنید.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------