استقلال در پلی آف؛ سپاهان مستقیم در لیگ قهرمانان آسیا



لیگ قهرمانان آسیا 2022،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی
با پایان فصل 2021 لیگ قهرمانان آسیا حالا بازار گمانه‌زنی‌ برای تعداد سهمیه فصل آینده این مسابقات داغ شده است.

به گزارش ورزش سه، قهرمانی الهلال آخرین پلان از لیگ قهرمانان آسیا در فصل 2021 بود و حالا همه منتظرند تا با پایان لیگهای شرق آسیایی و برگزاری پلی آف، تکلیف 40 تیم حاضر در این مسابقات مشخص شود.

 

در سالهای گذشته ایران به صورت متناوب از سه یا دو سهمیه مستقیم استفاده کرده و در مجموع همیشه 4 تیم ایرانی برای حضور در مرحله گروهی شانس داشته‌اند. این فصل به نظر می‌رسد در حالت عادی قهرمانان لیگ برتر و جام حذفی به صورت مستقیم راهی مرحله گروهی شوند و تیمهای دوم و سوم لیگ برتر، به پلی آف بروند.

 

فصل گذشته قطر و عربستان با کسب امتیاز بیشتر موفق شدند سه سهمیه مستقیم و یک سهمیه پلی آف را تصاحب کنند و ایران و امارات با 2+2 وارد لیگ قهرمانان شدند. این در حالی است که عراق بالاتر از ازبکستان سهمیه بیشتری گرفت و کشورهایی مثل اردن، هند، تاجیکستان و ترکمنستان نیز برای اولین بار سهمیه مستقیم دریافت کردند. سوریه و لبنان تنها تیمهای غربی هستند که فقط سهمیه پلی آف دارند.

 

اما این فصل شنیده‌ها حاکی از آن است که سهمیه کشور لبنان و تاجیکستان ابطال خواهد شد. ارسال دیرتر از موعد مدارک این دو کشور به کنفدراسیون فوتبال آسیا سبب شده تا نمایندگان لبنانی و تاجیک در آستانه حذف قرار بگیرند که در این صورت احتمالا سهمیه ایران افزایش خواهد یافت.

 

در سالهای گذشته و زمانی که ای اف سی اقدام به کنار گذاشتن تیمی می‌کرد، ایران اولین کشوری بود که یکی از سهمیه های پلی آفش به سهمیه مستقیم تبدیل می‌شد و حالا اگر بار دیگر این اتفاق رخ دهد سپاهان به جمع پرسپولیس و فولاد ملحق می‌شود.

 

البته هنوز ای اف سی جدول سهمیه تیمهای حاضر در لیگ قهرمانان 2022 را منتشر نکرده و باید دید در هفته‌های آینده با بررسی مدارک، کدام 54 تیم برای حضور در فصل جدید لیگ قهرمانان معرفی خواهند شد.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------