ماجرای بازگشت تیم‌های ایرانی به لیگ قهرمانی آسیا؛ آیا باید امیدوار باشیم؟



لیگ قهرمانان آسیا،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی
کمیته صدور مجوز حرفه‌ای فوتبال ایران که بعد از حذف استقلال و پرسپولیس از آسیا، انتقادات زیادی متوجه عملکردش شد از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا به حالت تعلیق درآمد.

به گزارش خبرورزشی، کنفدراسیون فوتبال آسیا، هفته گذشته سومین جلسه کارگروه صدور مجوز حرفه‌ای باشگاه‌های فوتبال در این قاره را برگزار کرد که در این نشست آنلاینی، تغییرات رقابت‌های باشگاهی آسیا و همچنین جدول زمان‌بندی در نظر گرفته شده برای این مسابقات مورد بحث واقع شد.

 

در پایان این جلسه اما با توجه به موضوعات مطرح شده در آن، این کارگروه فعالیت کمیته صدور مجوز حرفه‌ای باشگاه‌های فوتبال ایران و تاجیکستان را تا زمان رفع نواقص به حالت تعلیق درآورد؛ اتفاقی که برای نخستین‌بار در تاریخ کنفدراسیون فوتبال آسیا رقم خورد.

 

نکته مستتر و مطرح نشده در این رای AFC اما این است؛ کمیته ای قرار بود برای صدور مجوز حرفه ای باشگاه فعالیت کند و در این راستا مفید واقع شد، توسط کنفدراسیون فوتبال آسیا منحل شد. یعنی همین کمیته از نظر نهادهای بین المللی وظایفش را به درستی انجام نداد و در نتیجه فعالیت هایش به حالت تعلیق درآمد.

 

واحد صدور مجوز حرفه ای باشگاه ها با فوتبالی طرف است که تیم هایش ساختار درست و حسابی ندارند. در نتیجه هر حکم موافقت برای ادامه فعالیت با صدور مجوز لیگ قهرمانان آسیا صادر شد از سوی AFC وتو خواهد شد.

 

انحلال این کمیته اما نشانه وضعیت بغرنج و ناراحت کننده فوتبال ایران است و با این شرایط، بعید است که مشکل تیم های ایرانی برای حضور در فصل آینده لیگ قهرمانان آسیا به همین زودی ها برطرف شود.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------