ژاوی: درهای بارسلونا به روی لیونل مسی باز است/ آنچلوتی: بدون بنزما هم در ال کلاسیکو پیروز می‌شویم



ژاوی،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی
ژاوی، سرمربی جوان بارسلونا تاکید کرد درهای این باشگاه به روی لیونل مسی همیشه باز خواهد بود.

به گزارش ورزش سه، شرایط برای لیونل مسی در پاری‌سن‌ژرمن چندان مساعد نیست و اخباری در مورد احتمال بازگشت این بازیکن به بارسلونا مطرح شده است. در نشست خبری پیش از دیدار حساس فردا شب برابر رئال مادرید، ژاوی در این رابطه و البته غیبت کریم بنزما در ترکیب تیم حریف صحبت کرده است.

 

باخت به رئال مادرید در عربستان: "در روز سوپرجام ما خوب بازی کردیم، اما اکنون مستحکم‌تر هستیم و بهتر شده‌ایم. البته اما باید این روند را در زمین نشان دهیم، نه اینکه من اینجا صحبت کنم. رئال مادرید نیم ساعت فوق العاده را مقابل پاری‌سن‌ژرمن پشت سر گذاشتند. من دیداری شبیه به سوپرجام را با رئال مادرید را تصور می‌کنم و منتظر ضدحملات این تیم هستم. اما آنها همچنین می‌توانند بالا بازی کنند و خواهیم دید که چه اتفاقاتی رخ خواهد داد.‌

 

این تقابل با رئال مادرید: "فشار یکسان است. اگر ما برنده شویم به هدف اول خود یعنی حضور در لیگ قهرمانان فصل آینده نزدیک‌تر خواهیم بود، اما من قهرمانی در لیگ را دور از دسترس و پیچیده می‌ینم. حتی در صورت برتری با یک بازی به تعویق افتاده نیز ما به اختلاف 12 امتیازی رئال مادرید می‌رسیم و این شرایط پیچیده است. ما باید شجاع بوده، سعی کنیم ایده خود را تحمیل کنیم و آرام باشیم. با تجربه خود می‌توانم آرامش را به تیم منتقل کنم و باید سعی کنیم از این دیدار لذت ببریم. روش خود را برای این دیدار فردا تغییر نمی‌دهیم. ما تلاش می‌کنیم تا توپ را پس بگیریم و فلسفه فوتبال بارسلونا را تغییر نخواهیم داد."

 

غیبت کریم بنزما در این دیدار: "او یکی از بهترین شماره 9های جهان است. برای ما غیبت بنزما چیزی را تغییر نمی‌دهد، اما فکر می‌کنم برای رقیب می‌تواند شرایط را عوض کند."

 

خاطرات دوران حضور در زمین در برنابئو: "خوشبختانه من خاطرات بسیار خوبی دارم. از پیروزی‌های بزرگ و حسی فوق العاده برای انجام بازی‌های بسیار خوب در برنابئو و البته کسب پیروزی، چیزی که همیشه اتفاق نمی‌افتد. آن پیروزی‌های پرگل در برنابئو اتفاقی عادی نبود، اما ما فردا شب تیمی رقابت طلب خواهیم بود."

 

احتمال بازگشت لیونل مسی به بارسلونا: "تا زمانی که من سرمربی بارسلونا هستم درهای باشگاه به روی مسی باز خواهد بود. او می‌تواند هر روز برای تماشای تمرین بیاید یا با ما صحبت کند. آنچه لیونل مسی برای بارسلونا انجام داده قیمت ندارد و او بهترین بازیکن تاریخ است. اما حالا لیونل مسی با پاری‌سن‌ژرمن قرارداد دارد و فکر می‌کنم او دو ساله امضا کرده است."

 

آزمون بزرگ برای ژاوی: "تعریف یک تیم بزرگ برای شما چیست؟ ما اتلتیکو را شکست داده و البته ویارئال یا ناپولی را نیز مغلوب کردیم. ما در سوپرکاپ مقابل مادرید به‌خوبی رقابت کردیم، اما به‌عنوان مثال در جام حذفی به بیلبائو باختیم یا در خانه مقابل بتیس شکست خوردیم."

 

***

 

آنچلوتی: بدون بنزما هم بارسلونا را شکست می‌دهیم

سرمربی ایتالیایی رئال تردید ندارد که غیبت کریم بنزما مانعی در راه پیروزی بر بارسا نخواهد بود.

 

آنچلوتی،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی

ساعاتی پیش بود که تایید شد کریم بنزما به دلیل مصدومیت این بازی را از دست داده است.

 

کارلو آنچلوتی، سرمربی رئال در نشست خبری ال کلاسیکو و در مورد کریم بنزما و دیگر مصدومان تیمش گفت:« همیشه گفته ام که روی بازیکنی که مصدوم باشد، ریسک نمی کنم. کریم با ما در روزهای اخیر تمرین نکرده و هنوز احساس درد دارد. فردا بازی نخواهد کرد و در این تردید نیست. در پاریس اگر به میدان رفت به این خاطر بود که هیچ مصدومیتی نداشت ولی الان شرایط متفاوت است. برای بازی فردا فرلاند مندی را هم به دلیل مصدومیت در اختیار نداریم. هر دو ولی برای هفته بعد در دسترس خواهند بود.»

 

ال کلاسیکو: «این دیداری است که توقعات از آن بسیار بالاست و برای پیروزی باید بهترین رئال مادرید ممکن باشیم. خوب تمرین کرده ایم و برای بازی فردا اعتماد به نفس بالایی داریم. طبعا حمایت هواداران روی سکوها نیز می تواند تعیین کننده باشد.»

 

برنامه تاکتیکی برای ال کلاسیکو: «برنامه ای مشخص دارم تا تیم بهترین بازی خودش را انجام دهد. حریف تیمی بسیار قدرتمند است و این روزها روی فرم قرار دارد. برای تعیین تیم پیروز، فاکتورهای زیادی تعیین کننده هستند. سبک رئال برای چنین دیدارهایی باید روی ویژگی های بارز بازیکنان استوار باشد. همه تیم ها باید به این موضوع فکر کنند.»


نگرانی از غیبت بنزما: «کریم 34 ساله است و این شکل مصدومیت ها عجیب نیست. در فوتبال برای بازیکنی در سن کریم، چنین اتفاقی طبیعی است. اخیرا مصدوم شد و زود برگشت و تفاوت ها را نیز رقم زد. پس از این بازی فیفادِی را داریم و دو هفته زمان برای ریکاوری خواهیم داشت. کریم می تواند به خوبی تمرین کند و مهیای بازگشت شود. نگرانی از بابت غیبت کریم در بازی فردا ندارم. کریم فرصت این را دارد تا در مقطع پایانی فصل بازهم تفاوت ها را رقم بزند. ما بدون بنزما هم می توانیم بارسا را شکست دهیم. واضح است که کریم مهره ای بسیار موثر است ولی او در نهایت همیشه تمام کننده یک تلاش تیمی بوده و فردا یک نفر دیگر باید این کار را انجام دهد. ما باید فوتبال همیشگی مان را ارائه دهیم.»

 

جانشین کریم: «گرت بیل یکی از گزینه هاست و لوکا یوویچ و ماریانو را هم داریم. رودریگو نیز در دسترس است و حتی گزینه ایسکو را داریم. بهترین بازیکن جانشین کریم می شود. تصمیم نهایی را گرفته ام ولی به شما نمی گویم.»

 

ژاوی: «هویت بارسلونا هرگز تغییر نمی کند و سبک بازی آنها کاملا مشخص است. ژاوی این سبک را به خوبی در تیم پیاده کرده و خیلی خوب کار می کند. تیم  با او پیشرفت زیادی کرده و روی فرم هستند.»

 

عواقب ال کلاسیکو: «اگر ببریم، سه امتیاز دیگر با بارسا فاصله پیدا می کنیم. این ما را به قهرمانی نزدیک تر خواهد کرد و اگر مساوی کنیم، یک امتیاز از امروز بیشتر خواهیم داشت. تحت هر شرایطی نمی توان بارسا را از رقابت قهرمانی کنار گذاشت. سویا و تیم های دیگر تا هفته پایانی تلاش خواهند کرد.»

 


کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------