آخرین اخبار ورزشی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

ترکیب پرسپولیس مقابل صنعت نفت آبادان مشخص شد(هفته بیست و چهارم لیگ بیست و سوم)

ترکیب تیم فوتبال پرسپولیس برای دیدار امروز با صنعت نفت آبادان مشخص شد که طبق پیش بینی ها سرمربی برزیلی تغییری در ترکیب…

مددی: با بدهی های نجومی و پنجره شش قفله مسئولیت استقلال را قبول کردم/ اتفاقات ناگوار در اردوی دبی



احمد مددی،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی
مدیرعامل سابق استقلال می گوید از صمیم قلبش دعا می کند این تیم به قهرمانی در لیگ برتر و جام حذفی برسد.

به گزارش ایلنا، احمد مددی مدیرعامل سابق استقلال پس از گذشت نزدیک به 6 ماه از رفتنش از مدیریت آبی ها بلاخره لب به سخن گشود و در مورد اتفاقاتی که برایش در دوره مدیریتش در استقلال افتاد، صحبت کرد.

 

یکی از مدیرانی بودید که فشار زیادی را بابت هجمه در فضای مجازی پشت سر گذاشتید. 

فضای مجازی در فوتبال ایران و به ویژه دو تیم استقلال و پرسپولیس به حال خود رها شده و مملو از دروغ پردازی و فحاشی است. فضای مجازی به زعم من یک فضای هدایت شده از سوی افرادی است که به هر قیمتی حاضرند حیثیت انسان ها را زیر سوال ببرند و لجن پراکنی کنند تا افرادی خاص به مطامع خود برسند. در پشت پرده فضای فحاش مجازی، مافیای ثروت و قدرت و بعضی افرادی حضور دارند که از طریق عوامل خود، سیاه را سفید و برعکس جلوه می دهند تا افرادی خاص به نیت خودشان برسند.

 

هواداران استقلال باز هم در فضای مجازی از شما انتقاد می کنند؟

اعتقاد ندارم که آن معدود افرادی که از سوی همین شبکه های فحاش، تحریک و تهییج شده بودند، هواداران واقعی و دلسوز استقلال باشند. البته بعد از پایان دوران مدیریتم، دیگر کاری به استقلال ندارم. پس از استعفا و در روز تودیع و معارفه برای مدیر جدید استقلال، آقای آجورلو آرزوی موفقیت کردم و سختی های کار را به او گفتم. اشاره کردم با چه سختی هایی روبرو است. هر آن چیزی که تجربه داشتم را به او منتقل کردم تا در کارش موفق باشد.

 

آیا قرارداد بازیکنی را بعد از اتمام دوران مدیریتان امضا کردید؟

خیر. تنها مورد مربوط به اصلاح صورت های مالی باشگاه منتهی به 31 تیرماه 1400 بود که بنا بر درخواست مدیرعامل باشگاه و سازمان حسابرسی صورت گرفت.

 

صورت های مالی در فرآیند خصوصی سازی بود؟

صورت های مالی توسط حسابرس مورد تایید سازمان حسابرسی تهیه و تایید شده بود و در جهت کمک به تیم مدیریتی جدید حکم می کرد که صورت های مالی توسط هیات مدیره وقت تایید شود.

 

در دوران مدیریت شما در استقلال چند مرتبه پنجره نقل و انتقالاتی آبی ها بسته شد و چند مرتبه آن را هواداران متوجه شدند؟

فکر می کنم دو یا سه مرتبه مردم متوجه بسته شدن پنجره شدند. زمان ما حدود 5 الی 6 مرتبه پنجره نقل و انتقالاتی باشگاه به خاطر بدهی به بازیکنان خارجی بسته شد و ما برای اینکه هواداران نگران نشوند، اعلام نکردیم. در یک فضای مدیریتی شبانه روزی تلاش کردیم و دوباره پنجره را باز کردیم.

 

در زمان مدیریت شما یکسری طلب ها مانند مهدی رحمتی، مجتبی جباری و خسرو حیدری پرداخت شد؛ طلب های سنگینی هم ظاهراً بوده است؟

تعداد بدهی های داخلی که از 10 سال پیش مانده بود و پرداخت نشده بود، عدد بالایی بود. روزی که استقلال را در مهرماه سال 1399 تحویل گرفتم، بدهی حدود 50 میلیارد تومانی به بازیکنان و مربیان داخلی و خارجی داشتیم. متاسفانه بدهی هایی از سالهای دور انباشته شده بود که به افراد حقیقی (بازیکن و کادر داخلی و خارجی) داشتیم. در مهر ماه 1399 که مدیر عامل باشگاه شدم، کارگزار وقت باشگاه هم اقدام خاصی برای درآمدزایی نکرده بود و عملا باشگاه با قرض اداره می شد.

 

شما با اطلاع از طلب میلیاردی، مدیریت استقلال را قبول کردید؟

خیر. اگر می دانستم استقلال این حجم عظیم بدهی دارد مدیریت را قبول نمی کردم. به هرحال، این آزمون خیلی سخت را بدون اینکه چشم انداز روشنی برای آن وجود داشته باشد قبول کردم. وقتی ورود کردیم، بدهی های سرسام آور سررسید شده و پنجره نقل و انتقالات شش قفله! شده بود. یعنی اگر صرفاً بدهی یک بازیکن یا مربی خارجی را می دادید، این پنجره باز نمی شد. این پنجره بابت بازیکنان و کادر دیگری هم بسته بود. با این شرایط برنامه ریزی کردیم، دیدیم که باشگاه استقلال، کارگزار درآمدساز ندارد. عمده پولی هم که کارگزار قبلی به عنوان کارگزار به استقلال داده بود، قرض بود و بایستی این قرض به آنها بازپرداخت می شد.

 

همان کارگزاری که بابت طلب پول هایش روزانه 10 میلیون تومان تاخیر دریافت می کرد؟

خیر، آن کارگزار قبل تر بود که توضیح می دهم. البته عدد شما صحیح نیست. همان زمان با کارگزار وقت باشگاه صحبت کردیم و دیدیم عملا درآمدی نصیب ما نمی شود. با هماهنگی های صورت گرفته و با رعایت تشریفات قانونی، قرارداد را با کارگزار منعقد کردیم. آقای دکتر میری و شرکت "های وب" موقع خوبی به کمک استقلال آمدند. به کمک کارگزار و یکسری از افراد حقیقی شروع به تسویه بدهی های داخلی و خارجی استقلال کردیم. طلبهای شفر، جباروف، پاختاکور، ایسما، بودوروف، میگوئل کولی و بازیکنان و کادر داخلی را پرداخت کردیم. در آن مقطع زمانی، کارگزار به باشگاه خیلی کمک کرد اما متاسفانه برخی ها به کارگزار «جفا» کردند و باعث دلسردی و ناراحتی او شدند، در حالی که آقای میری و همکارانش در شرکت «های وب» برای رفع مشکلات استقلال تلاش می کردند.

 

بدهی پسر شفر هم از همین مبالغ پرداخت شد؟

پسر شفر طلبی نداشت. او یک ادعایی را مطرح کرده بود، با دفاعیه حقوقی که کردیم درخواست او رد شد.

 

مبلغ بدهی ها خیلی بالا بود؟

بله. بدهی های داخلی باشگاه از 10 سال قبل باقی مانده بود. مثلا بدهی مجتبی جباری بیش از 450 میلیون تومان بود. خسرو حیدری هم بیش از 800 میلیون تومان از باشگاه طلب داشت.

 

گویا شما مالیات مهدی رحمتی را هم پرداخت کردید؟

بله، هم طلب و هم مالیات آقای سید مهدی رحمتی را پرداخت کردیم. یک بخشی از بدهی ها مربوط به پنجره نقل و انتقالاتی استقلال بود و بخش دیگر مربوط به مجوز حرفه ای سازی باشگاه بود. با این شرایط ما ناچار بودیم تمام بدهی های داخلی و خارجی را پرداخت کنیم. همان موقع بابت مجوز حرفه ای سازی تا ساعت های پایانی شب در دفتر باشگاه حاضر بودیم و کمیته هایی را تشکیل دادیم. در آن مقطع زمانی 10 میلیارد تومان بدهی داخلی و حدود 30 میلیاردتومان بدهی خارجی را پرداخت کردیم. برخی طلبکاران لطف کردند و ارقامی را به استقلال تخفیف دادند اما برخی دیگر تخفیفی به استقلال ندادند. البته نمی شود به آنها خرده گرفت چون این طلب حقشان بود.

 

در آن برهه مشکل بعضی بازیکنان خارجی چه بود که با تاخیر به ایران می آمدند؟

برخی بازیکنان خارجی ما از باشگاه پول نگرفته بودند و به ایران نمی آمدند. علاوه بر پنجره و مجوز حرفه ای، با تلاش زیادی برای این بازیکنان در حدود معادل 10 میلیارد تومان پول تهیه کردیم. یکی از این بازیکنان شیخ دیاباته بود.  

 

شما در استقلال با 2 سرمربی کار کردید. از لیست هر کدام از این مربیان چند بازیکن جذب کردید؟

همه بازیکنان لیست آقای محمود فکری را توانستیم جذب کنیم. فکری به جوانگرایی اعتقاد داشت و جوانانی را برای ما مشخص کردند مثل سبحان خاقانی و به‌آفرین که زمان آقای فکری جذب شدند.

 

یکسری سمت ها در استقلال، زمان شما مُد شد. مانند کمک سرپرست و ... فلسفه این سمت ها چه بود؟ در تعارف که گیر نکردید؟

تعارفی در کار نبود. در آن دوره بر مبنای مقتضیات زمانی تصمیماتی گرفتیم. اصولا زیر بار فشار نمی رویم و سعی می کنیم تدبیر کنیم و کار را پیش ببریم.

 

در همین رابطه ابتدا نصرالله عبداللهی را به عنوان سرپرست انتخاب کردید و بعد به او حکم مشاوره دادید که خیلی جدی گرفته نمی شود. در کمتر از 12 ساعت جواد زرینچه را انتخاب کردید و دوباره ... 

برای جواد زرینچه عزیز احترام ویژه ای قائلم. در قضیه آقای زرینچه، او به ما گفت که به خانواده ام فحاشی می شود و من در این فضا به استقلال نمی آیم. اکثر این اتفاقات را افراد مسئله دار پشت پرده شبکه مجازی به وجود می آوردند.

 

در مورد خروج محمود فکری، صحبت کنید؟

تصمیم هیئت مدیره بود. البته بزرگواری از سوی محمود فکری بود که استعفا داد. فکری خیلی برای استقلال زحمت کشید. ما از ایشان خواهش کردیم بعد از تصمیم هیئت مدیره از استقلال جدا شود. او در فضای محترمانه از باشگاه جدا شد. البته مبلغ قرارداد آقای فکری و کلیه کادر فنی محترم ایشان را بلافاصله تفاهم کردیم و پرداخت کردیم تا تعهدی برای آیندگان ایجاد نکنیم.

 

30 میلیارد پول انتقال مهدی قایدی بود، درست است؟

30 میلیارد تومان بخشی از پول انتقال مهدی قایدی بود.

 

درباره مبلغ فروش و انتقال قایدی به باشگاه شباب الاهلی امارات صحبت های زیادی مطرح بود. واقعاً او به چه رقمی فروخته شد؟

ببینید! گرانترین ترانسفر تاریخ لیگ برتر فوتبال ایران، مهدی قایدی است. او را یک میلیون و هشتصد هزار دلار ترانسفر کردیم. ترانسفر ایشان آپشن های دیگری هم به نفع باشگاه دارد. در ترانسفر ایشان واقعیت اینجاست که ما به این پول برای اداره باشگاه و رفع بخشی از نیازهای مالی احتیاج داشتیم. ما برای اردوی امارات و بازی با الهلال به شدت به این پول احتیاج داشتیم. برای برخی نقل و انتقالات هم همینطور. فکر می کنم در بهترین موقعیت مهدی قایدی را ترانسفر کردیم چون قراردادش رو به اتمام بود و ما باید تصمیم می گرفتیم، چون در صورت اتمام زمان قراردادش، هیچ بهره ای به استقلال نمی رسید و خود قایدی عزیز هم تمایل جدی به رفتن داشت.

 

این انتقال توسط شخص شما بود یا فرد دیگری هم حضور داشت؟

این انتقال توسط بنده، تیم حقوقی و با تدبیر و هماهنگی با اعضای هیئت مدیره وقت استقلال صورت گرفت.

 

از لیست آقای مجیدی چند نفر را جذب کردید؟ ظاهراً سه لیست در اختیار شما قرار گرفته بود!؟

آن چیزی که مشخص است همه بازیکنان مورد درخواست ایشان را برای او جذب کردیم. فقط یک بازیکن آقای شیمبا بود که حتی پیش قرارداد را برای او فرستادیم اما به قرارداد نهایی تبدیل نشد.

 

ظاهرا شما در قضیه جذب شیمبا به خاطر بستری در بیمارستان دخیل نبودید؟

من آن زمان کرونا داشتم و در بیمارستان بستری بودم و امضای رئیس هیئت مدیره وقت پایین برگه قرارداد ارسالی برای او بود. اما به نظر می رسد آقای شیمبا اراده ای برای آمدن به استقلال نداشت و فقط برای بازار گرمی با استقلال صحبت کرد.

 

او با پرسپولیس هم مذاکره کرد اما با آنها هم توافق نکرد؟

بله. همانطور که اشاره کردم، ما با شیمبا پیش قرارداد را نهایی کردیم و عدد هم نهایی شد اما پس از آن از جانب ایشان سکوت برقرار شد و ایشان دیگر جواب ما را نداد.

 

صالح مصطفوی مسئول نقل و انتقالات بود؟

کادر فنی اسامی را به باشگاه می داد. مثلاً آقای پین. او  در زمان ما جذب شد، منتهی رفت و برگشت متون قرارداد و ویرایش آن کمی زمان بر شد. بازیکن را سرمربی و کادرش به مدیریت باشگاه اعلام می کند و مدیر اقدام به جذب آن می کند.

 

ارسلان مطهری در ابتدای فصل در لیست شما بود؟

ارسلان مطهری بازیکن باهوش، فنی و مودبی است اما عرض کردم. بازیکنان را کادر فنی به ما معرفی می کرد و با نظر کادر فنی بازیکن گرفتیم. ایشان هم در لیست بود.

 

کدام بازیکن در نقل و انتقالات شما را اذیت نکرد؟

انصافاً همه آنها خوب بودند و در یک فضای حرفه ای مذاکرات در باشگاه صورت می گرفت. بالاخره آنها هم دغدغه هایی داشتند. بازیکن می خواهد از نظر فکری مشکلی نداشته باشد. قاطبه بازیکنانی را که کادر فنی می خواستند، توانستیم جذب کنیم.آرش رضاوند و احمد موسوی بازیکنانی بودند که پیشنهادات مالی سنگینی از تیمهای دیگر داشتندولی به خاطر هواداران استقلال از این پول ها گذشتند.

 

با همه تفاسیری که عنوان کردید، با چه شرایطی استقلال را تحویل گرفتید و در چه شرایطی استقلال را به مدیر بعدی تحویل دادید؟

استقلال را در ابتدا با بدهی های سرسام آور میلیاردی سررسید شده تحویل گرفتم. پس از مدتی از حضورم در استقلال، با آرای کمیته انضباطی فیفا بدهی های هنگفت دیگری را هم بابت بازیکنان خارجی  مثل بودوروف و ... پرداخت کردیم. اینک بعد از 6 ماه از خروجم از این باشگاه خوشبختانه هیچ تهدیدی متوجه باشگاه نیست و پنجره نقل و انتقالاتی باز است. بر این اساس، با شرایطی که اشاره کردم به همراه پنجره شش قفله مسئولیت استقلال را قبول کردم و با پنجره باز و حدود 30 میلیارد تومان مثبت تحویل جناب سردار آجورلو دادم.

 

اگر استقلال قهرمان شود چقدر در آن نقش دارید؟ چرا که این بازیکنان در زمان مدیریت شما جذب شدند؟

واقعا بنده به این چیزها فکر نمی کنم و فقط دوست دارم استقلال قهرمان شود. البته اگر کسی می خواهد سهمی برای قهرمانی استقلال برای بنده قائل باشد، هواداران واقعی و عزیز استقلال هستند. من هیچ درصدی برای خودم در این زمینه قائل نیستم و الان هوادار استقلال هستم و قلبم برای این تیم می تپد. هواداران عزیز به بنده خیلی لطف دارند و پیام های پر محبت آنها به بنده می رسد. هواداران واقعی استقلال را با تمام وجود دوست دارم و برای آنها احترام خاصی قائلم.

 

درباره خصوصی سازی استقلال نظرتان چیست؟ با این سیستم مدیریتی واقعاً خصوصی سازی صورت می گیرد؟

اصل حرکت واگذاری حرکت منطقی و درستی است. روزی که استقلال را تحویل گرفتم، حدود 85 بند در صورت های مالی وجود داشت. در زمان من به 35 بند رسید. بعد از اصلاحاتی صورت های مالی به زیر 20 بند رسید. این نوع واگذاری چون در فرابورس و نارنجی رنگ است کاملاً تعریف مشخصی دارد. آینده واگذاری را با همین روال و نظارت عالیه، بسیار خوب ارزیابی می کنم.

 

شما به عنوان هوادار استقلال، این سهام را می خرید؟

با توجه به اینکه تا شهریور ماه سال آینده، 51 درصد سهام آن را واگذار می کنند، بله. چون روند، روند درستی است. راهی به جز این وجود نداشت. راه هایی مانند مدیریت پیمان وجود داشت اما باز هم نامش واگذاری نیست. مدیریت پیمان سپردن سکان استقلال به شرکت هلدینگی مثلا شبه دولتی ها بود که آن هم تضمینی در آن نیست. دورنمای واگذاری در بورس، شفاف شدن صورت های مالی، قراردادهای افراد حقیقی و حقوقی است که تمامی هواداران تبدیل به سهامدار می شوند. سهامدار شدن هواداران به شفافیت بیشتر مسائل مالی استقلال و پرسپولیس منجرمی شود.

 

آیا از بازیکنان استقلال دلخوری دارید؟

من با کسی مشکلی ندارم. آن زمان مسائل و تنگناهای مالی داشتیم که بالاخره تامین کردیم. هر چیزی را باید بر مبنای عدالت ببینیم. برخی گاهی بی محبتی و بی انصافی کردند اما هیچ اشکالی ندارد.

 

چند شکایت از فرشید اسماعیلی انجام دادید؟

دیگر شکایتی در میان نیست. همان روز که در تلویزیون گفتم شکایت ها را پس گرفتم، تمام شد.

 

دیگر از دست فرشید اسماعیلی و وریا غفوری ناراحت نیستید؟

با آقای اسماعیلی عزیز مشکلی ندارم و وریا هم برایم خیلی عزیز است و او را دوست دارم؛ تنها از او اندکی دلخورم، چرا که به عنوان کاپیتان تیم در برخی مقاطع زمانی می توانست با تدبیر عمل کند. با اینحال دیگر مشکلی با این موضوع ندارم و برای وریای عزیز آرزوی موفقیت و بالابردن جام های قهرمانی استقلال را به عنوان کاپیتان تیم دارم.  من در استقلال توکلم به خدا بود و کارم را بر اساس عقل و منطق به پیش می بردم، اما به هر حال در هر زمانی حرمت باشگاه و مدیرعامل باشگاه بایستی حفظ و محترم شمرده شود. خدا را شاهد می گیرم که شبانه روزی در استقلال برای دفاع از کیان باشگاه جنگیدم و برای احقاق حقوق استقلال تلاش می کردم. با همه این احوال، در استقلال کرونای سختی گرفتم و سه روز هم به خاطر قلبم در بیمارستان بستری شدم.

 

در همین شرایط اگر بگویند از مدیریت ورزشگاه آزادی به استقلال بروید، قبول می کنید؟

اگر واقعیت را بخواهم بگویم، زمانی استقلال را تحویل گرفتم که شرایط اصلا عادی نبود. مدیرعامل برکنار شده بود و من در شرایطی آمدم که هیچ چیزی سر جای خودش نبود.

 

افراد از شما معروف تر مدیریت باشگاه استقلال را نپذیرفتند؟

بله درست است. منتی بر سر هواداران عزیز نیست، اما ریسک بزرگی در زندگی خودم کردم. هر آنچه تجربه داشتم، گذاشتم تا استقلال را از شرایط بد مالی نجات بدهم. فکر می کنم در این زمینه موفق بودیم. با کمک کارگزار محترم، درآمدهای قابل توجهی برای باشگاه ایجاد کردیم. معادل 50 میلیارد تومان هم بابت ترانسفر آقای مهدی قایدی درآمد ایجاد کردیم. علاوه بر آن دستاوردهای بسیار خوبی در حوزه های حقوقی و سایر حوزه ها ایجاد شده که مستند شده است.

 

کادر فنی استقلال در جریان رقم قرارداد بازیکنان بودند؟

 البته.کادرفنی کاملاً در جریان موضوع قرارداد بازیکنان بودند و در برخی مذاکرات هم حضور داشتند.  

 

نگفتید که آیا از مدیریت آزادی به باشگاه استقلال باز می گردید؟

با احترام به همه هواداران عزیز، به دلیل اتمسفر بسیار آلوده و فضای فحاش مجازی به حال خود رها شده، دیگر تمایلی به همکاری با استقلال ندارم و حالا دیگر من هم یک طرفدار هستم.  

 

درباره اتفاقات اردوی دبی استقلال چه زمانی صحبت می کنید؟

گزارشی از طرف مراجع ذیربط به دست من رسیده است. اتفاقات ناگواری در دبی افتاد که به وقتش به امید خدا صحبت خواهم کرد.

 

با آقای مجیدی ارتباطی دارید؟

بعد از پایان دوران مدیریتم در باشگاه استقلال، هیچ ارتباطی با ایشان ندارم اما به عنوان سرمربی استقلال برای ایشان احترام قائلم و از صمیم قلبم دعا می کنم که تیم استقلال به قهرمانی در لیگ برتر و جام حذفی برسد. این دعای صمیمانه و خالصانه بنده است.

 

مدیریت و کار در مجموعه ورزشگاه آزادی چطور است؟

جنس کار در آزادی به نسبت کار در استقلال فرق می کند. البته هر دو چالش هایی دارند. چالش های آزادی از جنس فرسودگی ابنیه، تاسیسات برقی، الکترومکانیکال و ... است. حدود 50 سال از عمر این مجموعه گذشته است؛ بازسازی، مقاوم سازی، نوسازی و بهسازی در تاسیسات آن به شدت احساس می شود. متاسفانه در چند سال اخیر اقدامی برای این موضوعات نشده بود اما شکر خدا با حضور دولت مردمی سیزدهم، تاکید جناب دکتر سجادی، وزیر محترم ورزش و جوانان و حمایت جناب مهندس یوسفی،  مدیرعامل محترم شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی، اقدامات قانونی را در این زمینه شروع کرده ایم. تصور می کنم با تامین اعتبارات، بخشی از تاسیسات و زیرساخت های مجموعه تا تیرماه 1401 نوسازی شود.

 

درباره زمین تمرین استقلال هم صحبت کنید؟

زمانی که در استقلال بودم، دو زمین شامل زمین نفت تهرانسر و انقلاب را برای تمرین استقلال در نظر گرفتیم. در آن مقطع، کمپ مرحوم حجازی به بخش خصوصی اجاره داده شده بود و به هیچ وجه امکان اقاله قرارداد نبود، چرا که در دعوای حقوقی قرار می گرفتیم. متاسفانه بابت زمین تهرانسر از ما ایراد بنی اسرائیلی می گرفتند اما به واقع زمین تهرانسر، یکی از بهترین زمین های تمرینی تهران است. متاسفانه شبکه های مجازی و افراد مساله دار پشت پرده که بنده نام آن را ارتش فحاش مجازی می گذارم، قصد نداشتند بگذارند استقلال آرامش داشته باشد و با هر ابزار و بهانه ای حاشیه سازی می کردند.

 

در زمان مدیریت شما در استقلال، آکادمی و تیم های پایه این باشگاه نتایج بی سابقه ای گرفتند؟

بله. به نکته درستی اشاره کردید. با مدیریت خوب جناب ناصرفریادشیران علاوه بر توجه ویژه به زیر ساختها، نتایج 4 رده سنی تیم های پایه نیز عالی بود، ضمن آنکه ایشان در خصوص سالم سازی محیط و به کارگیری مربیان پاک و تحصیلکرده تلاش های شایسته ای انجام داد. در ورزشگاه امام رضا (ع) برخی زیر ساختها مورد بازسازی و نوسازی قرار گرفت و بایستی این روند در سالهای آتی ادامه پیدا می کرد. در دوره مدیریت ناصر فریادشیران، بهترین نتایج تاریخ تیم های پایه با کسب دو مقام قهرمانی امید و نوجوانان، یک مقام دومی جوانان و یک مقام سومی نونهالان به ثبت رسید و تیم های پایه استقلال در هر 4 شهرآورد پایتخت بر پرسپولیس غلبه کردند که جا دارد به آقای فریادشیران به خاطر زحمات و تلاشهایش خدا قوت و خسته نباشید عرض کنم. 

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------