آخرین اخبار ورزشی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

لیگ اروپا؛ صعود یاران آزمون به دور بعد در شب شکست شاگردان کلوپ

در دور برگشت از مرحله یک چهارم نهایی لیگ اروپا تیم فوتبال آاس رم توانست با دو گل میلان را شکست دهد. به گزارش ایرنا، دور…

ایران در سید ۳ قرعه‌کشی جام جهانی ۲۰۲۲/ پایان مرحله انتخابی در قاره آسیا با صدرنشینی ایران و عربستان



تیم ملی ایران،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی
با نتایج رقم خورده در مسابقات انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ در قاره‌های مختلف، تیم ملی فوتبال ایران در سید سه قرعه‌کشی این رقابت‌ها قرار گرفت.

به گزارش تسنیم، تیم ملی فوتبال ایران که کار خود را در مرحله نهایی انتخابی جام جهانی 2022 با صدرنشینی در گروه A قاره آسیا به پایان رساند، در قرعه‌کشی مرحله گروهی این مسابقات در سید سه قرار گرفت.

 

در صورتی که برخی اتفاقات از جمله پیروزی مصر برابر سنگال، شکست سوئد مقابل لهستان و برتری مقدونیه مقابل پرتغال رقم می‌خورد، ایران این شانس را داشت که در سید دو قرار بگیرد، اما این اتفاقات رخ نداد تا شاگردان اسکوچیچ در سید سه منتظر مشخص شدن رقبای خود باشند.

 

قرعه‌کشی مرحله گروهی جام جهانی قطر از ساعت 19:30 روز جمعه 12 فروردین 1401 در دوحه برگزار می‌شود.

 

***

 

پایان مرحله انتخابی در قاره آسیا با صدرنشینی ایران و عربستان

تیم ملی ایران همراه با عربستان، با صدرنشینی گروه‌های خود در انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ در قرعه‌کشی مرحله گروهی مسابقات شرکت خواهند کرد.

 

پرونده دور انتخابی مسابقات فوتبال جام جهانی 2022 قطر در قاره آسیا، سه‌شنبه 9 فروردین 1401 بسته شد و تیم‌های ملی ایران و عربستان سعودی، مرحله مقدماتی معتبرترین رویداد ورزشی جهان را با صدرنشینی به پایان رساندند.

 

تیم ملی کشورمان در مشهد مقدس موفق به شکست لبنان شد و کره جنوبی در خاک امارات تن به شکست داد. این نتایج باعث شد شاگردان دراگان اسکوچیچ که شش روز پیش باخت تلخی را در سئول تجربه کردند، با 25 امتیاز به صدر جدول گروه A صعود کنند و کره دور انتخابی را با 23 امتیاز و کسب مقام دوم به پایان برساند. امارات نیز با 12 امتیاز مجوز حضور در پلی‌آف قاره کهن را به دست آورد.

 

در گروه B که سرنوشت صعودکنندگان و تیم راه‌یافته به پلی‌آف مشخص شده بود، ژاپن در صورت غلبه بر ویتنامِ قعرنشینی می‌توانست صدرنشینی خود را قطعی کند. سامورایی آبی اما نتیجه‌ای بهتر از تساوی به دست نیاورد تا این مرحله را با کسب جایگاه دوم گروهش به پایان برساند. عربستان نیز از سد استرالیا گذشت تا با 23 امتیاز به صدر برسد و استرالیا به‌عنوان تیم سوم گروه راهی پلی‌آف شد.

 

تیم‌های ملی استرالیا و امارات روز 17 خرداد 1401 در دور پلی‌آف به مصاف هم خواهند رفت. تیم پیروز این مسابقه باید با تیم پنجم مرحله انتخابی جام جهانی 2022 در آمریکای جنوبی رقابت کند تا برنده این بازی، به مرحله گروهی مسابقات راه یابد.

 

نتایج هفته پایانی و جدول نهایی گروه‌های A و B انتخابی جام جهانی 2022 در زیر آمده است:

 

گروه A

ایران 2 - لبنان صفر

امارات یک - کره جنوبی صفر

سوریه یک - عراق یک

 

گروه B

ژاپن یک - ویتنام یک

عمان 2 - چین صفر

عربستان یک - استرالیا صفر

 

نتایج کامل دیدارهای تیم ملی ایران در دور نهایی انتخابی جام جهانی 2022 قطر به شرح زیر است:

ایران یک - سوریه صفر

عراق صفر - ایران 3

امارات صفر - ایران یک

ایران یک - کره جنوبی یک

لبنان یک - ایران 2

سوریه صفر - ایران 3

ایران یک - عراق صفر

ایران یک - امارات صفر

کره جنوبی 2 - ایران صفر

ایران 2 - لبنان صفر

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------