آخرین اخبار ورزشی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

هاشمی‌نسب خطاب به میثاقی: در مورد باشگاه ما اظهار نظر نکنید!

مربی تیم فوتبال استقلال در نشست خبری قبل از بازی تیمش برابر شمس‌آذر خطاب به مجری یک برنامه تلویزیونی از او خواست که «درباره…

انتقاد شدید کارشناس داوری از داور دیدار پرسپولیس و هوادار: در ۵۰ سال اخیر چنین قضاوتی ندیدم!



دیدار پرسپولیس و هوادار،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی
کارشناس داوری فوتبال ایران، قضاوت داور بازی هوادار - پرسپولیس را مبتدیانه دانست.

حسین عسگری درباره قضاوت حمید حاج‌ملک در دیدار هوادار - پرسپولیس، به تسنیم گفت: عملکرد داور اصلاً راضی‌کننده نبود. او اشتباهات تأثیرگذاری مرتکب نشد، اما قضاوت او زیر استاندارد بود و در 50 سالی که در فوتبال بوده‌ام، چنین قضاوتی را ندیده بودم! داور حداقل 10 دقیقه از زمان بازی را تلف کرد و مسابقه را از جریان انداخت. حاج‌ملک بسیار مبتدیانه قضاوت می‌کرد و انگار یک داور از رده مدارس برای این بازی انتخاب شده بود!

 

وی با بیان اینکه داور نباید اینقدر با بازیکنان و مربیان صحبت کند، اظهار داشت: رباط صلیبی حاج‌ملک دو سال پیش پاره شد و ترس در دویدن او مشهود است. زمانی که داور اخطار می‌دهد، باید صلابت داشته باشد. رامین رضاییان در نیمه اول یک خطای معمولی کرد و یک تنه معمولی به بازیکن هوادار زد؛ او چرا کارت زرد گرفت؟ مهدی ترابی به شدت به تصمیم داور اعتراض کرد، اما به او اخطار نداد و معلوم نشد ترابی در اواخر مسابقه چرا اخطار گرفت.

 

کارشناس داوری فوتبال کشورمان با بیان اینکه حداقل باید هشت دقیقه زمان اضافه برای نیمه نخست محاسبه می‌شد، تصریح کرد: در نیمه اول یک خطا پشت محوطه جریمه هوادار اعلام شد که چهار دقیقه تلف شد. سپس دروازه‌بان هوادار که فقط توپ را دفع کرد، دو دقیقه روی زمین افتاد. در همین صحنه باید شش دقیقه وقت تلف‌شده محاسبه می‌شد. این بازی از جذابیت افتاد و بسیار کسل‌کننده شد که داور تنها عامل آن بود.

 

"نوید مظفری" کارشناس داوری در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص داوری دیدار پرسپولیس و هوادار اظهار کرد: مسابقه هوادار و پرسپولیس توسط حمید حاج ملک قضاوت شد. مسابقه‌ای پرتنش و پرخطا که حتی کمک داور اول در کنترل مسابقه و تذکر به بازیکنان کمک حال داور شد که به نظر می‌رسید ۳۰ دقیقه اول بازی را خیلی جدی نگرفته بود. 

 

وی ادامه داد: اخطار به رامین رضاییان صحیح بود ولی لحن و برخورد داور با بازیکنان به صورت پرخاشگرانه بود که مشخص نیست این طرز رفتار در کدام کلاس به بعضی از داوران ما توصیه شده است. اخطار به بازیکن هوادار در دقیقه ۵۸ و در دقیقه ۶۰ به بازیکن پرسپولیس، تصمیمات درستی بود که داور گرفت. در ادامه باز هم شاهد برخورد نامناسب داور این بار با سرمربی تیم هوادار بودیم. 

 

مظفری اضافه کرد: در این بازی هم طبق ۸۰ درصد مسابقات لیگ برتر، داور چهارم مسابقه قادر به اداره و کنترل کردن منطقه فنی و کادر فنی تیم‌ها نبود و مجبور به فراخواندن داور برای کاهش اعتراضات بود. این فرایندی است که به چیدمان اشتباه تیم‌های داوری برمی‌گردد. تعداد کارت‌های زرد و رفتار بازیکنان دو تیم که در هر صحنه ممکن به طرف هم می‌رفتند و با هم درگیر می‌شدند، نتیجه اشتباه داور در نوع قضاوت و نداشتن تاکتیک مناسب برای این بازی است. درکل تیم داوری اشتباه تاثیرگذاری در این بازی نداشت. با این حال نمی‌توان از قضاوت مطلوب داور یاد کرد.

 

همچنین تورج حق‌وردی هم در این خصوص بیان کرد: داوری صحنه خاصی نداشت اما داور در بسیاری از خطاهای میانه میدان اشتباه می‌کرد و با فریادهای بسیار، بازی را متشنج کرد. او قضاوت بدی داشت و شانس آورد که صحنه خاصی پیش نیامد.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------