آخرین اخبار ورزشی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

خبر بد برای پرسپولیس | کاپیتان بازی‌های مهم را از دست داد

هافبک تیم فوتبال پرسپولیس به دلیل آسیب دیدگی نمی تواند تیمش را در دو بازی آینده همراهی کند. به گزارش مهر دیدار تیم‌های…

لباس مارادونا به فروش می‌رسد؛ صاحب مهم‌ترین پیراهن تاریخ فوتبال شوید!



مارادونا،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی
پیراهن تاریخی مارادونا در جام جهانی 1986 به مزایده گذاشته خواهد شد.

به گزارش ورزش سه،  پیراهنی که مارادونا هنگام به ثمر رساندن آن گل تاریخی در جام جهانی 1986 بر تن کرده بود، با قیمت حداقل چهار میلیون پوند به فروش می رسد. پیراهن شماره 10 مارادونا در 35 سال گذشته در اختیار استیو هاج، هافبک سابق انگلیس بوده است. این دو بازیکن در پایان بازی یک چهارم نهایی بین آرژانتین و انگلیس پیراهن های خود را عوض کردند و این لباس تاریخی در این مدت در اختیار هافبک سه شیرها بود.

 

در حقیقت در صحنه گل نیز خود استیو هاج بود که توپ را به سمت پیتر شیلتون دروازه بان انگلیس فرستاد. در آن لحظه مارادونا و شیلتون هر دو برای رسیدن به توپ به آسمان پریدند و دست چپ مارادونا توپ را به داخل دروازه انگلیس فرستاد. داور دید واضحی از برخورد دست مارادونا با توپ نداشت و این گل جنجالی را تایید کرد. پس از بازی و برتری تاریخی آرژانتین، مارادونا مدعی شد که این گل "کمی با سر مارادونا و کمی با دست خدا" زده شده و این جمله به بخشی از تاریخ فوتبال تبدیل شد.

 

مارادونا که در نوامبر 2020 درگذشت، چند سال بعد اعتراف کرد که با دست گل گلزنی کرده، اما متعاقبا ادعا کرد حرف های او به اشتباه نقل قول شده است. گل دوم مارادونا اما به زیبایی و بعد از دریبل زدن چند بازیکن تیم انگلیس به ثمر رسید. این گل در نظرسنجی سال 2002 با حضور 340 هزار هوادار در 150 کشور به عنوان گل قرن انتخاب شد.

 

استیو هاج گفت نیز چندی قبل مدعی شد پیراهن مارادونا معنای فرهنگی عمیقی برای دنیای فوتبال، مردم آرژانتین و البته انگلیس دارد. او در ادامه افزود: "بازی کردن در برابر یکی از بهترین و باشکوه ترین بازیکنان فوتبال تمام دوران، یک افتخار بزرگ برای من بود."

 

حالا برام واچر، رئیس انجمن لباس‌های خیابانی و کلکسیون‌های مدرن در ساتبیز این پیراهن را به حراج می‌گذارد. او در این رابطه گفت: "دست خدا واقعا یک لحظه منحصر به فرد نه تنها در تاریخ ورزش، بلکه در تاریخ قرن بیستم است. آن لحظه فراتر از دنیای فوتبال طنین و بلافاصله پس از جنگ فالکلند بوده و به نوبه خود الهام بخش کتاب ها، فیلم ها و مستندهای زیادی بود. حالا از مارادونا به عنوان یکی از بهترین بازیکنان تاریخ فوتبال یاد می شود و این مسابقه خاص بخش مهمی از میراث اوست."

 

مناقصه آنلاین برای این پیراهن از 20 آوریل تا چهار می برگزار شده و این پیراهن در گالری ساتبی نیوباند استریت به نمایش عمومی هم گذاشته خواهد شد.

 

مارادونا،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی



کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------